Gå till innehåll

TGB 13 - Visualisering i 3D


Shields

Rekommendera Poster

Hej gott folk,

 

Mitt namn är Patrik, jag blev helt förälskad i Volvo Terrängbilar för ca ett år sedan. 

 

Jag tänkte försöka kombinera mitt tycke för Volvo TGB 13 samt min passion för 3D visualisering

 

Jag har ni byggt en Volvo TGB 13 i mitt 3D program,

om intresset finns tänkte jag även bygga en TGB 11

 

Detta betyder att jag nu experimentera med alla möjliga olika färger och mönster kombinationer.

 

Min tanke var att ni sköna människor som faktiskt har en Volvo TGB, som funderar på att måla om eller på något sätt modifiera skulle kunna få er vision visualiserad i 3D.

 

Finns det intresse för någonting sånt här?

 

Mvh

Patrik

 

 

Några tester.

 

post-8876-0-14649200-1408382598_thumb.png

 

post-8876-0-73662100-1408382601_thumb.png

 

post-8876-0-08059000-1408382604_thumb.png

 

  • Like 18
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jösses.. skojigt värre :-)  Skitsnygg modell!

 

Jag skulle vilja se min TGB11 med grått tak ned till precis under regnrännan, SAS Botinas Orange från vecket på karossen (där dörrar är delade) och ned, SAS blåa däremellan runt hela aktern och fram till bakkant "framhytten", därefter vitt runt resten. typ.. Fälgarna i samma oranga färg, stålfärgade muttrar.. (lite mer kick i än vanlig orange.. en smula, smula rödare) Dunkhållare o dunk samma orange,  Kofångare någon ton mörkare grå än taket likaså fotstegen under karossen.. Dörrhandtagen blankpolerade. Torkararmar svarta, västske-kapsylerna frampå svarta, Trälisterna oljade trä naturell..  

 

 

 

Färgerna ovan är valda med tanke på att jag kan komma över utgånga samt överblivna färger från jobbet… häpp! :-)

 

11:an är svår att färgsätta.. Citycamo rätt gjort är skitläckert, sedan i varianter med olika hippa färger, Sandfärgad ökenvariant coolt det med, svart.. njäe.. Vit helt ok, Röd.. brandbilsvarning. Blå.. vattenfall lixom.. lite småtråkigt.. Grå.. Militärvarning, likaså grönt förståss.. Metallickfärger utgår.. i alla fall mitt tycke.. pimpvarning lixom..

 

Just nu så ser min TGB ut som själva fan.. Vattenfallblå, och reparationer som lämnar en hel del övrigt att önska.. håller att gå över hela bilen för att får ståpp på begynnande rostangrepp samt att få den helt vattentät.. rutor ur, nya lister överallt etc etc..

 

 

:-)

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JDV, min TGB är inte en Aluzink.. men jo.. min är på väg till exakt din bils utseende före omlack.. 

 

Shields, snyggt med skärning av karossens lack.

 

Kom att tänka på en källa till inspiration när det gäller färgkombinationer och teman…. På den gamla goda tiden när tiden var godare, vintrarna vintrigare och somrarna somrigare.. när Apple fortfarande bara var på sin 8:nde eller möjligen den 9:de inkarnation av sina datorers operativ, var det en smal sak att ändra färgteman på operativets samtliga ingående detaljer.. riktigt kul.. ett färgsättning för varje humör eller dag i veckan  ;) Dessa fins ju såklart för Apples moderna operativ med..

 

Se denna länk.. kansle det går att hitta inspiration till balla färgsättningar av TGB:erna  :)

 

http://macgui.net/downloads/?mode=category&cat_id=10&sort_method=file_id&sort_order=DESC&pp=20

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jösses.. skojigt värre :-)  Skitsnygg modell!

 

Jag skulle vilja se min TGB11 med grått tak ned till precis under regnrännan, SAS Botinas Orange från vecket på karossen (där dörrar är delade) och ned, SAS blåa däremellan runt hela aktern och fram till bakkant "framhytten", därefter vitt runt resten. typ.. Fälgarna i samma oranga färg, stålfärgade muttrar.. (lite mer kick i än vanlig orange.. en smula, smula rödare) Dunkhållare o dunk samma orange,  Kofångare någon ton mörkare grå än taket likaså fotstegen under karossen.. Dörrhandtagen blankpolerade. Torkararmar svarta, västske-kapsylerna frampå svarta, Trälisterna oljade trä naturell..  

 

 

 

Färgerna ovan är valda med tanke på att jag kan komma över utgånga samt överblivna färger från jobbet… häpp! :-)

 

11:an är svår att färgsätta.. Citycamo rätt gjort är skitläckert, sedan i varianter med olika hippa färger, Sandfärgad ökenvariant coolt det med, svart.. njäe.. Vit helt ok, Röd.. brandbilsvarning. Blå.. vattenfall lixom.. lite småtråkigt.. Grå.. Militärvarning, likaså grönt förståss.. Metallickfärger utgår.. i alla fall mitt tycke.. pimpvarning lixom..

 

Just nu så ser min TGB ut som själva fan.. Vattenfallblå, och reparationer som lämnar en hel del övrigt att önska.. håller att gå över hela bilen för att får ståpp på begynnande rostangrepp samt att få den helt vattentät.. rutor ur, nya lister överallt etc etc..

 

 

:-)

 

Hej Einhead,

 

Förstod inte din förklaring till 100% så jag bestämde mig för att leka runt lite med dina färger.

 

Hoppas du gillar den.

 

 

 

 

post-8876-0-28631900-1408397315_thumb.png

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej JDW, 

 

Jag provade något lite mer vågat än bara en stripe, men jag tyckar att det fungerar :)

 

Låt mig höra dina tankar.

 

 

 

attachicon.gifRequest_1.png

 

O VARFÖR KOMMER DU MED DETTA NU O INTE FÖR 2 VECKOR SEN????? :huh:

 

Ursäkta tonläget, men otroligt dålig tajming!

 

Vädret/orken verkar inte ge utrymme för fortsättning, ev att Kråmade kke blir lite mycket? (nu är kofångarna, grill o lyktsargar kråmade.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle vilja se min sandbeige:a 11:a med reklam för något känt varumärke., lite som en fejkad tävlingsbil eller reklampelare.

Jägermeister? Jack Daniels? Bombay Saphire gin? Något cigarrmärke? Zoega's Mörkrost?

 

Vart inne på samma spår, men helst nåt "gammalt"

 

Alkohol el tobak vill jag inte ha

 

vapen eller ammunition är lite känsligt att skylta med

 

Hade en tanke på Gulf, men det sprack ju :(

 

Scania Vabis är väl kke inte riktigt rätt?

 

letat efter gamla elverksdekaler, kunde ju passa? Billerud är lagom, men finns "igen".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle vilja se min sandbeige:a 11:a med reklam för något känt varumärke., lite som en fejkad tävlingsbil eller reklampelare.

Jägermeister? Jack Daniels? Bombay Saphire gin? Något cigarrmärke? Zoega's Mörkrost?

 

O'boy??  :D

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det perfekta varumärket att göra reklam för med en grön bil är väl "Starbucks".. eller för all del Sandfärgad.. passar lixom in i logotypen.. Man skulle erbjuda reklamplats på det att de betalar en peng.. tex 5000SEK per långsida bak, 2500 för en dörr.. 1500 för kanten ovanför bakdörr eller vindruta.. ingen lär i alla fall missa reklamen… TGB:n syns lixom rätt väl i trafiken.. :-)  

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle vilja se min sandbeige:a 11:a med reklam för något känt varumärke., lite som en fejkad tävlingsbil eller reklampelare.

Jägermeister? Jack Daniels? Bombay Saphire gin? Något cigarrmärke? Zoega's Mörkrost?

Miljöpartiet? :)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

*EDIT*

(OBS; detta är satir. Kanske extra känsligt så här nära inpå valet...)

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ser virkelig godt ud!

 

Arbejdede selv på en 3D model i vinters

140873110261805700_resized.jpg

Det er delvist arbejde baseret på en google sketchup fil jeg fandt på nettet.

 

Planen var egentlig at kunne bruge den i Spintires www.spintires.com - et meget realistisk offroad spil.

 

Men er aldrig blevet færdig, det kan være jeg kan købe din 3D model så jeg kan lege med den? :-)

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle vilja se min sandbeige:a 11:a med reklam för något känt varumärke., lite som en fejkad tävlingsbil eller reklampelare.

Jägermeister? Jack Daniels? Bombay Saphire gin? Något cigarrmärke? Zoega's Mörkrost?

Esso?

Texaco finns ju igen annars

 

Det ser virkelig godt ud!

 

Arbejdede selv på en 3D model i vinters

 

Det er delvist arbejde baseret på en google sketchup fil jeg fandt på nettet.

 

Planen var egentlig at kunne bruge den i Spintires www.spintires.com - et meget realistisk offroad spil.

 

Men er aldrig blevet færdig, det kan være jeg kan købe din 3D model så jeg kan lege med den? :-)

Mer Spintires åt folket! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ser virkelig godt ud!

 

Arbejdede selv på en 3D model i vinters

140873110261805700_resized.jpg

Det er delvist arbejde baseret på en google sketchup fil jeg fandt på nettet.

 

Planen var egentlig at kunne bruge den i Spintires www.spintires.com - et meget realistisk offroad spil.

 

Men er aldrig blevet færdig, det kan være jeg kan købe din 3D model så jeg kan lege med den? :-)

 

vi kanske skulle kunna lösa något ;)

PM

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...