Gå till innehåll

Tgb 1314


Nero

Rekommendera Poster

Hej! & välkommen hit, kolla över bromsarna annars är det inte så mycket mer på dom, kolla på drivknutsdamaskerna på framhjulen också så dom ser fräscha ut vill gärna sprick & börja läcka finns bra med tips & bilder här på forumet hur du byter damasker, lycka till med bilen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Direkt från överskott. Så det blir spännande att se vad som står på trailern när den kommer hem. Har inte sett den i verkligheten ännu. Men det kommer antagligen att bli en hel del jobb.

Aha :)

Är den komplett så är det väl mest översyn/oljebyten och pilla igång sånt som sitter fast.

Blir det tungreggat eller lättlastbil?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu står pärlan på gården, komplett med syrgas och nackkragar å div andra märkliga prylar. Men ett problem som märktes direkt var ju att kopplingen inte funkar som den ska. Den har stått länge pedal och vajer rör sig men den kopplar inte ur. Enligt killarna på Kviberg så ska jag köra med bilen så kommer det att släppa. Är det något som bör göras eller ska grejerna plockas ner?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu står pärlan på gården, komplett med syrgas och nackkragar å div andra märkliga prylar. Men ett problem som märktes direkt var ju att kopplingen inte funkar som den ska. Den har stått länge pedal och vajer rör sig men den kopplar inte ur. Enligt killarna på Kviberg så ska jag köra med bilen så kommer det att släppa. Är det något som bör göras eller ska grejerna plockas ner?

Du ska nog köra den lite,men få in mycke wd40 och annat smörj-godis i höljet på kopplingsvajern.

Min hade stått oanvänd länge när ja köpte den och kopplingspedalen trög

som f¤n,mestadels berodde detta på vajern :)

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:-) min far hade en gammal Porsche 911 som var sådär varje sommar när den plockades fram, lamellen hadde fastnat i svänghjulet/tryckplattan pga kraftiga fjädrar i tryckplattan. Jag har för mig att han bara körde med kopplingspedalen nedtryckt och "juckade" med gasen för att få det att släppa.

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...