Gå till innehåll

Nya B20 motorer


H.Hansen

Rekommendera Poster

Hej jag var på biltema och kom att prata med en äldre herre om 6 v glödlampor till en gammal militär lampa jag håller på att "renovera" bygga om till annat batteri,

Det ena ledde till det andra och vi kom in på gamla Volvos,

Det visade sej att han precis hade varit med en av sina vänner och köpt upp ett parti med helt oanvända B20 motorer samt en del reservdelar som lameller och tryckplattor mm.

De visste även av en "loge" med nya B 20 motorer utan topp, men annars oanvända som var till salu.

Nu behövde de inte alla motorerna själv, de hade Volvo Express som intresse, så jag skall dit och inspektera dem om ca en vecka.

Jag behöver ingen själv, så jag har ringt några som sökt motorer och även nån som jag vet skulle vilja ha en fräsch motor.

 

Något pris diskuterade vi inte men det framgick att om man köpte flera motorer på ett bräde vart de billigare.

 

Så varför skriver jag detta då,

Jo jag tycker det är bättre de kommer ut än att de glöms bort på ännu en loge, 

Och skulle kunna förmedla kontakt eller hjälpa till att ni andra får köpa loss ett gäng till vettigare pris, samt kolla upp dem.

 

De som har frågor kan väl plita ner dem här, 

Jag återkommer med mer info när jag och en av de som vill ha en motor har kollat dem och fått pris på en eller flera motorer.

MVH H.Hansen

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja är de inte nya som de sa, så får man ju göra en om bedömning, och priserna rasar, då får de komp prova varje motor om de vill sälja några.

Helt nya garenterar ju inte att packboxar är täta, men det är en mindre kostnad,

Är det helt nya så synns det direkt om mak l

kollar på rätt ställen, är de renoverade och nymålade, kan man ändå se det med små kameror

i cylindrar mm.

skall syna dem ordentligt så ingen känner sej lurad.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har i dag pratat personligen med den som som äger motorena.

Nu blir säkert fler än jag ledsna, men fjädern som blev en höna har blivit en fjäder igen.

Brukar kunna gå så när man får andra eller tredje hands information :mellow: ,

 

Läget är så här, han har 8 st lösa motorer i varierande skick, 2 st är helt nyrenoverade, av vem, vet jag ej än. Då jag har bestämt träff på fredag hos säljaren, hoppas jag få mer kött på benen.

De andra 6 är i varierande skick.men gick runt  ;)

Så då ändras läget väsentligt. Men även pris bilden.

Vi diskuterade om hur en komplett motor skall vara, Skall startmotor ingå, generator- fördelare-kylare-lameller och tryckplatta-insug-grenrör-förgasare, ja ni förstår.

Jag anser att en komplett motor skall ha åtminstone startmotor fördelare lameller och tryckplatta samt möjligen en generator.det andra är en extra bonus om det ingår i priset.

 

Han hade en pris bild som var ok ca 1500 till 2000 kr för en komplett motor enligt det jag förespråkade,beroende på skick, kanske lite mer för de två renoverade.

Ni som skickat PM till mej kan ju fortsätta diskussionen där och om det finns fortsatt intresse.

Annars är det helt ok att ta det här :) ,

MVH H.Hansen

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...