Gå till innehåll

Tgb11 i Västerås!


Jens S

Rekommendera Poster

Yngsjö annars var det rätt.:) Dragit vattenskotertrailer om jag förstått det rätt.

Nu ska jag bara hitta baksäte för det saknas i den, antar att det behövs bälten också?

Hjulen ska bli större och lite bredare än dom landsvägs som sitter på nu. Vågar man

reg.besiktiga som den är utan att de 4 passagerare den nu är reggad med försvinner?

Då den varit utryckningsfordon måste den omreggas!

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gött, då är det dags för lite rundsmörjning och sedan provkörning?

Av din fordonspark att döma så kanske det är kö till smörjgropen hemma hos dig, hoppas tgb.n står först i kön så v i får se lite bilder snart...

Nja 1314 såldes för några år sedan när barn 2 kom, 3314 och pistmaskinen står i N Dalarna och väntar på renovering...

Tid är den trånga sektorn ;)

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns på fjåras bildemontering, om det finns soffa kvar i den bilen som både jag och frippe skruvat av delar från så är den ganska fräsch.Sedan finnas det massor av soffor kvar med usla dynor, de får du klä om om och göra egna dynor.

 

Midjebältena går nog att hitta från andra gamla volvobilar och borde passa lika bra om de skulle saknas på fjärås.

 

Om det skall vara original så är nog Slutarp eller Fjårås bästa alternativet.

 

 

 

 

 

Jag hade fundering på en fällbar soffa något i stil med denna från minibuss för att slippa ha galler (nackskydd) kvar mot bagaget. Fredrik L har en XC-90-soffa bak i sin som ser riktigt bra ut.

 

Om just denna går att fälla eller om den ens passar vet jag inte hittade den på blocket... 

8216244107.jpg

 

http://www.blocket.se/gavleborg/3_sits_soffa_Helt_ny__4st__58794569.htm?ca=15&w=3

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipsen! :wub: Har vidtalat släking i Kungsbacka att kolla upp på Fjärås bildemontering så det löser sig kanske.

Tror ni SBP kommer ha åsikter om man sätter in icke orginal baksäte och bälten? Hade tänkt sätta in nya stolar fram

kanske lättare hitta komplett inredning att montera?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipsen! :wub: Har vidtalat släking i Kungsbacka att kolla upp på Fjärås bildemontering så det löser sig kanske.

Tror ni SBP kommer ha åsikter om man sätter in icke orginal baksäte och bälten? Hade tänkt sätta in nya stolar fram

kanske lättare hitta komplett inredning att montera?

Svar ja! Vissa Bilprovningar är näst intill "rabiata" när det gäller lastförskjutningsskydd och infästningspunkter för bälten. Har man miklat med dem anser dom att man ska skrota bilen :( :( :(

Se upp med det där särskilt om du ska regbesiktiga :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för input ! Jag måste regbesiktiga då den varit utryckningsfordon, funderade på om dom vid denna besiktning tittar på annat än just larmutrustningen. Har ingen positiv erfarenhet av svb, strul med kod60.. Men det kanske fungerar bättre nuförtiden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lycka är att äga en Tgb.... Har idag äntligen fått tid över för titta närmare på mitt nyförvärv och inga otrevliga överraskningar. Har gått över bilen med rostskyddsolja dvs linolja som fungerat bra på 3314. Bränsletanken är lite rostig men "oljar man in den blir den iaf inte värre" som en gammelmorbror brukade säga. Renoverade den som satt på min 1314, epoxi och ny färg gjorde susen. Sitter brytarlöst tändstiften i och ett vanligt kuldrag monterat.

post-5033-0-33222000-1424535866_thumb.jpg

post-5033-0-27671600-1424538481_thumb.jpg

post-5033-0-42908800-1424538532_thumb.jpg

post-5033-0-37582200-1424538591_thumb.jpg

post-5033-0-85291800-1424538636_thumb.jpg

  • Like 5
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så har jag varit ut och luftat pärlan:) Testat hög och lågväxlar, diffspärrar och självklart 4wd. Inga problem med någonting än så länge. Startar mycket lätt trots minusgrader i natt. Hade glömt bort känslan att köra helt utan servo, gick dock snabbt att komma in i detta och backa in med bladmåtts avstånd bredvid garaget. Nu är det bara rolig saker att pyssla med, fixa baksäte och orda regbesiktningen. Byta oljor överallt, Visionen är att inreda skåpet så det går att övernatta bra där,hitta takräcke och 37" terränghjul .

  • Like 5
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så har jag varit ut och luftat pärlan:) Testat hög och lågväxlar, diffspärrar och självklart 4wd. Inga problem med någonting än så länge. Startar mycket lätt trots minusgrader i natt. Hade glömt bort känslan att köra helt utan servo, gick dock snabbt att komma in i detta och backa in med bladmåtts avstånd bredvid garaget. Nu är det bara rolig saker att pyssla med, fixa baksäte och orda regbesiktningen. Byta oljor överallt, Visionen är att inreda skåpet så det går att övernatta bra där,hitta takräcke och 37" terränghjul . image.jpg

Va vad det jag sade! Han ska mecka!! :). :)

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...