Gå till innehåll

Visa upp din Volvo TGB 11/13/20 (OBS endast inlägg med bild)


Wingflyer

Rekommendera Poster

  • 3 months later...
  • 3 weeks later...
  • 2 months later...

Hej alla, jag heter Steve jag bor i Tyskland .... Jag skulle vilja bo i Sverige eftersom jag har jobbat där mycket men aldrig riktigt lyckats hitta ett jobb så att jag kunde flytta upp.
Jag arbetade tidigare på Kongsberg i Mullsjö men fick tyvärr återvända till Tyskland.

I går tog jag upp det här stora barnet.
Nu har jag mycket jobb !!!

Först och främst är bränslemätaren alltid läst full ... vilket i sig inte är dåligt men det säger inte sanningen!

Förlåt Google Translate svenska men jag kände att jag i alla fall skulle prova lite svenska. Hoppas ni kan förstå det !!

Vänliga hälsningar

Steve

WhatsApp Image 2019-09-11 at 14.36.36(1).jpeg

WhatsApp Image 2019-09-11 at 14.36.36.jpeg

WhatsApp Image 2019-09-11 at 14.36.35.jpeg

  • Like 12
  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
  • 1 month later...
  • 1 month later...
  • 1 year later...

Köptes 2004 i överkalix. Diverse svetsjobb, monterade winsch för ett tag sedan. Ommålad i färgsystem 90. 123ignition var som att byta motorn.

 

Har gått länge och samlat underhållsbehov.


Skall till ett nytt avgassystem av 2st 164bakljuddämpare, Grenrörspackning.
Har en B30E som skall in vad det lider.

tgb-11.png

  • Like 12
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 6 months later...

Vad gör man när karossen är totalt sönderrostad på min gamla C303?
Jo man budar hem en som försvaret slaktat för reservdelar och hoppas att jag har tid o ork att bygga en orostad, fungerande med hjälp av min Vattenfallare som då inte har aluzink i sin plåt.

Har nog alla delar utom fläkten till bakre värmepaketet som läckte på 303an och revs ut för 20år sen….

Nåja motorn gick faktiskt att starta efter endel översyn av förgasare mm och gick rätt anständigt efter ha stått still i ca 17år så projektet kan rulla igång såsmåningen-_-

69B884C2-1363-4567-86A4-57D9C6070114.jpeg

D75460D5-1EC3-40CB-B14B-461B17383DF4.jpeg

E04A1CA5-5B6B-492B-B9B3-EC76E57D78F1.jpeg

  • Like 10
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Hejsan och tack för insläpp :wub:

 

Helt ny här och visar familjens förvärv.

Inköptes 2021 som ett kul familjeprojekt där tanken är att bygga en "overlander" av den.

Detta är vår första TGB och min erfarenhet är endast den man fick i lumpen då jag mera körde 11:an.

Den har inte gått långt men som ni erfarna redan vet (vilket jag kanske inte tänkte mig direkt) är att dom är duktiga på att sunka ner sig när dom får stå ute för bar himmel och inte användas.

Vi började med en rätt kass motorgång trots att motorn skulle vart nyservad, vilket resulterade i ett senare motorras.

nu efter att vi lät renovera toppen och bytt en kolv, så går den som en klocka.

Vi ska försöka ha den klar för gata i sommar och bygga oss fram till en livskompis som passar oss, så det blir ett rullande projekt då.

Planen är såklart att våga sig ut på lite mera otillgängliga vägar och områden och kunna ha detta härliga fordon som basläger.

Jag kommer säkert bomba er med en massa frågor så ni får väl följa med på resan vad det blir av den :D

20210510_135819.jpg

skölj2.jpg

  • Like 11
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...