Gå till innehåll

Terrängbil.net dekaler


Rekommendera Poster

Då sammanfattar vi:

 

Små dekaler 20 x 5 cm (utsida)

Stora dekaler 60 x 110 cm (utsida)

Stora dekaler 60 x 110 cm (insida)

Skylthållare "www.Terrängbil.net" (eventuellt dekal d:o istället)

100% Member of Terrängbil.net för kvadratiska förbandsskyltar

Vimpel eller flagga (För antenner?)

Solskydd (Vad är det?)

 

Något mer? B)

EDIT:

STORA 4,5 x50 CM

SMÅ ca  60 x 25 cm

Jag menade framrute "streamer" när jag skrev solskydd, typ en tonad dekal att sätta längst upp på framrutan. Det är ju i och för sig enkelt att lösa genom att sätta solfilm innanför dekalen men då funkar förmodligen lösa bokstäver lite dåligt :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä på de gamla är bokstäverna. 45 mm höga på och totala längden 500 mm

så 4.5 x 50 cm borde vara rätt

 

De små har totala måtten 62 mm x 255 mm

Ja 6,2 x 25,5 cm 

 

Så du har nog rätt där Obelix

 

Va bra! Då har vi hittat rätt mått!  :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min tanke med texten till över eller underkant vindrutan är att man antingen sätter en dekal på förar eller passagerarsidan, ellertvå likadana..en på varje sida.

 

Hade namnet varit aslångt kunde man delat texten mellan rutramarna..men nu skulle det bara se konstigt ut.

 

Därför är mitt förslag som gamla dekalen..att den alltså får plats på bara en av tgb11:ns delade framrutor.

 

Vilket den borde göra med nya förslaget på mått va? :-)

 

EDIT: Hasse du hann in med ett inlägg för mig.. viktigaste är att dekalerna får en bra proportion i storlek till både läsning och lite diskret inpassning på fordonet.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De dekalerna som är på Hasses bilder ser ut som skuren vinylfolie och är då egentligen inte dekaler utan utskurna vinylbokstäver på monteringstape. Detta är rejält dyrare än screentryckta dekaler.

 

Kolla bifogad bild, den ska bli vår nya träffbanderoll, c:a 5m lång. Kan man tänka sig att använda samma logga på dekalerna. Stor 50cm spegelvänd för framrutans insida och 25cm rättvänd för utanpåliggande montering?

 

Terrang Banderoll.jpg

 

 

 

Hustrun håller på med vektorisering av den runda 100% så vi kan dra upp den och använda till förbandsskyltar, med bibehållen upplösning.

 

member7.jpg

 

Synpunkter?

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla får tycka olika givetvis..

 

Jag gillar de gamla exakt som Hasse visar bilder på.

  Om nya loggan skall användas tycker jag den är okej,  MEN utan gröna bakrunden.

Min smak är som jag skrev, ingen bakrund. Bara lösa bokstäver.

 

 Nya runda modellen med 100% tgb.member är en bra idé. Så får Yvonne nåt att pyssla med också. :)

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla får tycka olika givetvis..

 

Jag gillar de gamla exakt som Hasse visar bilder på.

  Om nya loggan skall användas tycker jag den är okej,  MEN utan gröna bakrunden.

Min smak är som jag skrev, ingen bakrund. Bara lösa bokstäver.

 

 Nya runda modellen med 100% tgb.member är en bra idé. Så får Yvonne nåt att pyssla med också. :)

 

Såklart alla ska tycka, det är därför denna tråden är startad! ;)

 

Men lösa bokstäver är väldigt mycket dyrare och över den begränsade budget jag har för detta. Så om inte någon har en kontakt som kan ta fram sådana betydligt billigare än normalt pris, går lösa bokstäver bort.

 

"Nya loggan" är inte ny, det är den som finns överst till vänster på sidorna här, rulla upp och titta! Personligen tycker jag den är bra på den mindre dekalen som har klistret på baksidan. Vill man inte ha bakgrund, t ex på den stora dekalen, kan man trycka på transparent folie och sätta på rutans insida.

 

I slutänden handlar det om pengar och hur stor summa som måste bindas i inköp och lagerhållning. :angry:

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anar som du skriver Sten, att det blir dyrt utan bakrunden..

 

Tanken jag har med att INTE ha en bakrund är att om man har lite svetsstänk, smuts eller repor på rutan (som jag har) så blir det bara luftblåsor och riktigt risigt med bakrunden.. därför är mitt förslag en text utan bakrund.. bara en förklaring.

 

Givetvis måste vi hålla prisnivån rimlig för allas bästa, mest för lagerhållnings skull.

 

Jag hålller med om att kanske bara ha en textrad, och 11-bilen gillas av mig. Men full förståelse för att banidsarna vill ha en bandvagn, och 30/40bils åkare inte vill ha en dinkytoy på sin dekal.. :lol: :lol:

 

 Därför står jag fast vid de dekaltyper som sitter på äldre bilar när man kollar youtube. Alltså som Hasse bifogade bild på ovan.

Kanske lite enklaste laget, men passar ju alla bra.

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Jag hålller med om att kanske bara ha en textrad, och 11-bilen gillas av mig. Men full förståelse för att banidsarna vill ha en bandvagn, och 30/40bils åkare inte vill ha en dinkytoy på sin dekal.. :lol: :lol:

 

 

Jag gjorde logo med Terrängbil.net med alla våra fordonstyper... men tung, och band åkarna gillade inte dessa då, kanske det ändrat sig. Så det finns i arkivet :)

 

Men, nu skall jag inte blanda in mig i detta, men fler versioner ju dyrare blir det.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill oxå ha dekaler, med tanke på att det är forumet som håller min elva rullande (annars hade jag aldrig lyckats laga den) så är det inte mer än rimligt att man gör lite reklam för sajten som tack.

 

Tgb.net är lika viktig som bensin för min elva :-)

 

Små dekaler är att föredra för min del, insidan av sidorutor fram samt en lite större på utsidan av bakrutan (den rutan är ju knappt ens genomskinlig så det går inte att sätta på insidan). Med tanke på min marschfart på motorvägarna så kommer många läsa på bakrutan.. :-)

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inget problem med priset.

Min åsikt är att Wingflyer sätter ett pris som hellre är lite högre med hyfsad kvalitet, än att det bara blir besvär och kostnad och det inte beställs fler sen när de tar slut..

 

Tänkte som kalendrarna..blev inte dem lite för billiga eller minns jag fel?

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...