Gå till innehåll

Bessemerträffen Hofors 6:e juni 2015


Rekommendera Poster

Hej!

 

Välkomna till Bessemerträffen 2015 som äger rum den lördagen den 6/6 men långväga gäster kan komma redan på fredag eftermiddag om de vill!

 

Programmet och rutinerna är de samma som tidigare år:

 

Obligatorisk inskrivning före kl. 9.50 förarmöte och information kl. 10.00 lika obligatoriskt det med!

 

Lunch kommer att finnas till självkostnadspris bestående av bröd med kött och div t.b.h.

 

Området har ju den unika beskaffenhet att det är fri körning på hela området nästan vissa undantag finns. körningen planeras att fortgå till kl. 16.00. men kl. 14.00 har jag en liten surprice för deltagande på träffen som är hemlig än så länge! Överraskningen kommer att kräva visst mod hos deltagarna men vill man inte prova så behöver man inte, de som provar kan ju behöva lite hejjarramsor och publikstöd åxå!

 

Träffkostnad är 100 Kr/ekipage. Ingen övre viktgräns! Mycket varierande terräng på körområdet!

 

Mer info på http://gestrikeoffroad.egetforum.se/bessemertraffen-2015-t577.html

 

Väl mött för en trevlig dag med oss i Gestrike Offroad.

 

Mvh Arvid och styrelsen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni får försöka locka SBAT111 till Hofors så ni har något att jobba med. När en 40:a med alla kedjor väl kört fast behövs nog Dexxas ;)

Fast jag har aldrig sett honom köra fast, ännu ;)

 

Kul filmsnutt!

Hade inte sett den förut, och jag är t.o.m i bild :)

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Absolut kul om vi kunde locka lite tyngre fordon!

 

bsvensso >> Filmsnutten är just upplagd på Tuben... Håller på att klippa ihop "Full", "Mud" och "Teaser/Inbjudan 2015" versioner från Bessemer 2014. Fortsättning följer - Stay tuned!

 

// Klas

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bjuder på en liten (~17 min) nyligen ihopklippt film från Bessemer 2014. Hoppas ni känner mersmak och kommer och gästar oss den 6:e juni!

 

Många här på forat figurerar i filmen, bla: Dexxas, Plutten68, bsvensso, Inatrip, Roadkill, Frestr6 mfl..

 

 

// Klas

  • Like 9
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kommer knappt att behöva min assistans öht.... :( 

En förti har bara problem om det är skit mellan ratt o pedaler.......OOPS.Kan bsvensson se detta?? :wacko: 

:wub:  :wub:  :wub:  :wub:  :huh:  :huh: 

 

 

Mvh/Dexx

Skit mellan ratt och pedaler, det var det jag var rädd för! Jag kommer att få stora problem. Vi kanske kan kroka på den på bärgarn redan på startlinjen :lol:

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

@ SBAT111

Undrar vem av oss som får ett STORT problem om du redan har den inställningen?? :lol:  :lol: 

Hoppas att du sänker den rejält i nått dyhål,alltid kul att få jävvlas lite när dom ska upp igen.

PS. Är det nog djupt får du koppla själv....... -_-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

@SBAT111

Lägg på kedjorna från början så går det nog bra.

Efter jag lagt på mina (bara bak) var det inga fastkörningar. Innan vart det en hel del winschande, men det är ju nyttigt att öva det också. Vi lärde oss mer än vi hade tänkt oss ;)

 

Sedan böjde jag parallel staget på en stubbe gömd i en buske. Då var fläsket stekt, tills Dexxas fixade biffen :)

Så gräset var värre än gruset !!

;)

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill bara nämna det att oavsett vad man kommer med för fordon, tungt eller lätt, så kommer vi att bistå med bärgningshjälp. Vi lämnar ingen kvar ensam därute...

 

Körområdet passar även tyngre fordon, då dom högre delarna av området, ca två tredjedelar, är stenbundna. Dom lösare och lerigare områdena är ganska öppna och glest gallrat, men med så pass mycket träd att det är lätt att hitta winchfäste. Ska man åka 30/40-bil så kan det vara bra att ha med motorsåg ifall man behöver fälla nått träd i dom snävare svängarna för att komma runt.

 

Det finns möjlighet att köra även på söndagen den 7:e juni, efterom området är öppet och vi har personal på plats. Servicen kan dock vara något begränsad.

 

MVH Klas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...