Gå till innehåll

Terrängfordons-Spaning


Gäst Bajon1

Rekommendera Poster

Var uppe i Önnestad utanför Kristianstad idag och jobbade,när jag fick se en Valp med släp komma körande in mot byn.Ska enligt registeret tillhöra en Willy Karlsson från Kristianstadstrakten.Någon som känner till denna man kanske?

Otroligt fint skick verkade den vara i.Passerade Mat-öppet ca 5 över 12.
Bajon12009-05-27 22:19:04
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...
Gäst Bajon1

Passerade en riktigt fin brandbilsröd C202 pickup förbi här hemma igår (lördag 14/3).

Hade ett helt gäng extraljus på taket.

Någon som vill ge sig till känna?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Ola W

Jag undrar om den trevlige fränden som jag pratade med på Gotland, Vibble (söder om Visby) förra sommaren, har gått med i forumet. Han hade två gröna 9033:or på sin uppfart. En som rullade och en som reservdelsbil. Jag vill inte gå ut med namn eller närmare uppgifter. Jag dillade på om likasinnade och om forumet. Kunde inte låta bli varje gång jag passerade med bil kasta ett öga på valparna. Längtade än mer hem till min egen..

Vidare såg jag en plåtvalp målad i citycamo på väg till Nynäshamn. Någon som känner igen sig? /Ola WPDT_Armataz_02_11.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Ake64

När vi ändå är inne på ämnet hälsade jag på en 11 (möjligen 13) med terrangbil.net-dekal när jag passerade Emmaboda i somras.

 

Jag slängde ut en fråga då som förblev obesvarad men nu kanske nån känner igen sig??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Frippe
Passerade en riktigt fin brandbilsröd C202 pickup förbi här hemma igår (lördag 14/3).

Hade ett helt gäng extraljus på taket.

Någon som vill ge sig till känna?

 

 

Det var jag som kom ner eller upp för forsakars backen, beronde på tidpunkt.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst pigge

Jag körde om en Audi A6 av senare modell med terrangbil.net dekal i bakrutan på motorvägen mellan göteborg och borås i onsdags eftermiddag på väg mot borås. Någon här som har en mörk Audi??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst petewedi

Igår såg jag melodifestivalen PDT_Armataz_02_15.gif och precis i början var alla artister klädda i nån gammal uniform m38 eller nåt och åkte Valp tror jag. Det var ett snabbt klipp. Vems var Valpen?

 

Har även sett en jättefin Valp vid Brommaplan(Stockholm) ett antal gånger senaste halvåret. Vems är det?

 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Karl XI

Kul tråd bajon1

Igår på 108:an mötte jag en 11:a på väg söder ut efter staffanstorp som det stog WBFN på och det vet vi ju vems det är.

 

Mvh Arnberg
Karl XI2009-03-16 16:48:13
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Admin

Nu har vi städar i tråden. Återgå nu till temat om Terrängbils-spaning!

 

Trådar som handlar om licenser för att tävla är flyttade till en egen tråd. Här har vi bara ett råd. Håll er sakliga, och diskutera på ett sådant sätt som du själv önskar att bli behandlad. Den som inte klarar av det, kommer att få en skriftlig varning.

 

Tråden om Licenser: http://forum.terrangbil.net/forum_posts.asp?TID=4327

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag idag kom körandes söderut på E 45 mullrandes upp för en liten backe i Dorotea så mötte jag en väldigt fin Valp med spade i fronten. Någon som känner igen sig? Jag kom i en grön Scania torpedare.PDT_Armataz_02_03.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst OBELIX

Idag på jobbet kom det in en röd 13 bil med nåt aggregat på, en borr kanske. Den hade sjukt sköna hjul på, lite lägre än original- men mycket bredare och rent traktormönster på dom. Ska ta med kameran i morgon.

 

MVH//ROB
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst OBELIX

Visst är det den!!!

 

Den är ju för läcker alltså. Jag tänkte ta reda på vad den gör på vårat jobb? Är ju nyfis som f*n.

 

MVH//ROB
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ErikC304

Vad sysslar vår bäste Robert med till professionen? Den där apparaten har jag fattat Tatanka bygger till nån borr-rigg. Han skriver nåt om Ryssland på sin sida, men jag tror att han hade en byggnation till nåt kommunalt också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst OBELIX

Hej Erik,

Jag jobbar som skärmaskinsoperatör, och är anställd på BE-GROUP i Norrköping. Den maskin jag kör skär stålplåt från 3 mm, upp till 300 mm. Och det bästa av allt är att jag även är kunnig inom programmeringen, och det har jag nytta av i garaget då och då. Materialet är för det mesta

SS 355 J2+N, Alltså vanligt konstruktionsstål med sträckgränsen 355 newtonmeter/mm2 (puh)! Men alla andra sorter finns.

 

Och det var där denna läckra bil rullade in i går eftermiddag. Skä bara ta reda på mer om den i morgon.

 

MVH//ROB
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ErikC304

Japp, såna kunskaper kan vara bra att ha. Tatanka/Clas Hellbom är säkert inte missnöjd med att hans skapelser visas, men har du lust att bara fråga honom först ifall inte hans kund är lika pigg på det? Nu talar jag ju så klart för min egen terrängbilsnördiga själ, men jag tror nog de flesta här skulle vilja se mer ingående vad det är för monster han egentligen har skapat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...