Gå till innehåll

Terrängfordons-Spaning


Gäst Bajon1

Rekommendera Poster

Jag läste om den där stackarn med bandvagnen men kommer ej ihåg vart. Det komiska i det hela är att bandvagnen gick igenom isen/sörjan på nästintill exakt samma ställe någon vecka innan. Jag kan ha fel men i detta fall är jag väldigt säker på detPDT_Armataz_02_04.gif isåfall är det dubbeltrubbelPDT_Armataz_02_01.gif

 

Bygger ny 400kV ledning åt SvK mellan Järpströmmen i V.a Jämtland till Nea i Norge, allt för att hjälpa norskarna att hålla upp elpriset.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Myrsloken
Mogg.jpg

Parkeringen utanför Torp i Uddevalla.

Vart brandbil i sitt tidigare liv' date=' som gått väldigt varsamt förbi..
[/quote']

 

Jag hade lagt bud på den men fick den INTE.....PDT_Armataz_02_06.gif den gick för drygt 70000 har jag för mig ....
Myrsloken2009-04-17 19:26:44
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst marcus!

Jag läste om den där stackarn med bandvagnen men kommer ej ihåg vart. Det komiska i det hela är att bandvagnen gick igenom isen/sörjan på nästintill exakt samma ställe någon vecka innan. Jag kan ha fel men i detta fall är jag väldigt säker på detPDT_Armataz_02_04.gif isåfall är det dubbeltrubbelPDT_Armataz_02_01.gif

 

 

traktorpower tidningen PDT_Armataz_02_02.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst marcus!
Igår såg jag melodifestivalen PDT_Armataz_02_15.gif och precis i början var alla artister klädda i nån gammal uniform m38 eller nåt och åkte Valp tror jag. Det var ett snabbt klipp. Vems var Valpen?

 

Har även sett en jättefin Valp vid Brommaplan(Stockholm) ett antal gånger senaste halvåret. Vems är det?

 

 

Kan det vara Teddans Valp?

 

Jag har legat bakom den några gånger i Sumpan/bällsta Bro, gårdsfogdevägen.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst petewedi
Igår såg jag melodifestivalen PDT_Armataz_02_15.gif och precis i början var alla artister klädda i nån gammal uniform m38 eller nåt och åkte Valp tror jag. Det var ett snabbt klipp. Vems var Valpen?

 

Har även sett en jättefin Valp vid Brommaplan(Stockholm) ett antal gånger senaste halvåret. Vems är det?

 

 

Kan det vara Teddans Valp?

 

Jag har legat bakom den några gånger i Sumpan/bällsta Bro' date=' gårdsfogdevägen.
[/quote']

 

Nej, det var inte Teddans. Teddan har ju extra allt på sin medan den jag sett vid Brommaplan är en annan färg (oliv?) och helt originalt utseende.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Terfelt

I det klippet är det vårt allas svenska fordon tillverkad i 12000 exemplar och kunde köpas för ca 2 miljoner. Alltså Hägglund Bandvagn 206! 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spanat i Svenska Kraftnäts förråd i Åsbro:

 

46_46_bucher_duro_4x41.jpg

Bucher Duro_4x4

Motor: 6-cylinder, diesel

Max. effekt: 118 kW

Transmission: Automatisk

Tankrymd: 120 liter

Antal pass: 6

Vikt: 4050 kilo

Lastförmåga: 1950 kg

Utrustning: Kommunikationsradiosystem, GPS, Vinsch



48_48_bucher_duro_6x61.jpg

Bucher Duro_6x6

Motor: 6-cylindrig, diesel

Max. effekt: 118 kW

Transmission: Automatisk

Tankrymd: 120 liter

Antal pass: 2

Vikt: 4920 kilo

Lastförmåga: 2070 kg

Utrustning: Kommunikationsradiosystem, GPS, Vinsch, Kran


 

Sen har de en lada med 50-talet BV206, samt ett gäng C303'men det har vi ju på andra ställen...


 

 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20080313014.jpg

Räddningsverkets ombyggnadslager på Örsholmen i Karlstad, visat på annan plats tidigare men det fylls på allt eftersom verkar det som...

Torde vara en ganska stor samling i vita Scanior i Kristinehamn nu...
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mogg.jpg

Parkeringen utanför Torp i Uddevalla.

Vart brandbil i sitt tidigare liv' date=' som gått väldigt varsamt förbi..
[/quote']

 

Jag hade lagt bud på den men fick den INTE.....PDT_Armataz_02_06.gif den gick för drygt 70000 har jag för mig ....
om jag inte mistar mig på regnummertet så har den nog varit till salu två gånger första gången hade jag den på en provtur sen drogs försäljningen tillbaka och ca tio år senare var den ute igen tipsade några vänner men hörde att den blev lite dyr, är det rätt bil har den tjänsgjort i småland och har en något förliten diesel, bilen var ganska trött att köra.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst OLSBODA

OK, får ta mig en tur dit. Alltid kul o se ltie terrængbilar nær det bjuds. PDT_Armataz_02_03.gif

 

Ser att vi e 3 værnlænningar på denna tråd!!! Gøtt!!
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan! Vilken gata ligger fordonslagret på? Har vart på Örsholmen men hittade ingetPDT_Armataz_02_06.gif....

 

Den östligaste vägen till Örsholmen från E18 mot Välsviken så håll blicken till höger när du passerat Stena o Klarälven, alternativt från Västanvindsgatan så ta Stormgatan mot E18 (fast då får du titta till Vänster).
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Baywatch15_909060a.jpeg-

 

Tja conceptet är ju samma i C7 som i C3-programmet, ta mycket standard delar. Höj lite ( i detta fall 5 tum) men som sagt mest standardgrejjer...

 

Är väl inget för skogen direkt....
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På tal om Karlstad, på väg hem därifrån i torsdags blev vi omkörda av denna någonstans i gränstrakterna mellan Wermland och Nerike:

DSC00007_518x389.jpg

Ingen sensation med en Landcruiser kanske, men jag hade aldrig sett dom i mattgrönt och i FM:s ägo inom rikets gränser tidigare.

 

Kjell

 

 

 
Kilen2009-04-27 11:22:26
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst OLSBODA

He he. før en kvart sig åkte ett gæng på 7 "Galtar" precis utanfør huset mitt på væg mot skjutfæltet i Horssjøn norr om Karlstad..... Hann inte få fram kameran, men jag hann få lite resning i alla fall....  PDT_Armataz_02_03.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst 912.Lars

Angående bilarna i Karlstad kan man bli lite lurad. Ibland står de hos Volvo lastvagnar (tvärs över gatan) och hos Fordonsteknik (som gör ombyggnaderna) men de fick platsbrist (har jag för mig) och flyttade tillbaka dem till det provisoriska området vid fordonstvätten. De har tydligen fasliga problem med diesel stölder PDT_Armataz_02_08.gif där de står nu. Man kan även spana bakom volvo genom att åka ner lite på lovartsgatan, där kan det stå vita fina 40:or med släp och kran. PDT_Armataz_02_02.gif

 

Behöver något ett 40-flak med personalhytt är ju ett tips att fråga snällt på stena metall på örsholmen där alla dessa dumpas vid ombyggnad.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst 912.Lars

Tyvärr är jag inte i Karlstad förän nästa helg och kan stilla din hunger Erik. Hinner ingen annan inbiten värmländsk terrängbilsfantast före lovar jag att fixa detta då. Kan även ordna lite mer bilder av de bilarna som står i ombyggnadskön.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...