Gå till innehåll

Terrängfordons-Spaning


Gäst Bajon1

Rekommendera Poster

Jag köpte en vinsch, två lämmar (230cm), dito stakar, en liten kran, en styrbox, 4st hjul och lite andra reservdelar. Som av en händelse satt allt detta på en TGB30 som jag kan dra hem mitt släp med :D

 

Vad ska du med 3st fälgar till? Har du redan en? :huh:

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I rapport nu ang Saudi o vapen export, visades lite lajvbilder, bla sandfärgade Bv208, som verkade ha stängsel/grindar runt fram o bakvagn för att "lösa ut" pansarbrytande (pss Strv103). Var i mellanöstermiljö, nåt som sålts dit? (Man vet ju aldrig med media hur de rotar i arkivet)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glasfibervagnen? Vet att jänkarna hade några såna när de gick in i Irak (utan RSV-stängsel), annars kan jag tycka att det tillägget på de vagnarna vore enbart kosmetiskt.

 

Annars hade britterna mfl bv-s10 "wiking" (bepansrad) med RSV-stängsel i Affe.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha! Ni är fan oslagbara! :lol: :lol: :lol:

 

Min fru säger att jag har handlat färdigt nu... :(

Nu först!? :)

Världens mest sympatiska hustru då, har hon någon ung kvinn-släkting med samma inställning i min ålder tro?

I såna fall kan jag även acceptera ifall hon pratar skånska och jobbar som telefonförsäljare om det skulle vara så :)

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, skånskan kommer med på köpet... :o

 

Och jag väntar fortfarande på tillägget. Misstänker att det har med ett växthus att göra! :wacko:

Så länge det inte är sån där Tomelilla-skånska är det nog lugnt :)

 

Ta bara ett rep-tält ur mobförrådet och klä med byggplast, vem ser nån skillnad? :)

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En gammal spaning, hemma på går'n på första bilen jag köpte på jobbet 1990. När jag slutat skiftjobb o inte åkte hem till Arvika så ofta blev den stående. Plåten började bli ganska skavd också. Så när en som pappa kände gick förbi våren 1996 o frågade om den var till salu (fö lokala C SBP), vart det affär. Ett 1/2 år senare köpte jag hus  :(

 

post-4978-0-30178200-1427145791.jpg

 

post-4978-0-86035200-1427145821.jpg

 

 

Den hade gått ca 26 000 bokförda mil när trip mätaren gav upp. En konstant smal oljestrimma på framhjulen hela tiden jag ägde den (var lite svårt med reservdelstillgången då). Ett antal älgar och vindfällor blev framkörda till vägen, vilka minnen.

 

10 år av TGB sjuka tills JDW inköptes 2006.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är väl försvarshemligheter vart Vargbataljonen i Värmlandsbrigaden hade sin GRK Am, men Brigaden nedlagd o förrådet i privat ägo är det väl inte så farligt längre:

 

post-4978-0-19693100-1427146176.jpg

 

(Ena TGB30 fick haveri på en vattenslang på väg tillbaka till Mob platsen)

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funderat på att försöka köpa tillbaka den där orangea?

 

För dålig på att svetsa för det...

Sen vet jag att nya ägarens inköpspris var högt.. :D

 

Den ställdes av 970922 så den är nog inget att köra på vägen...

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...