Gå till innehåll

Terrängfordons-Spaning


Gäst Bajon1

Rekommendera Poster

  • 5 weeks later...

Hummer'ns nytta i terräng har diskuterats, säger nog Nej:

(Bildbevis från Prag)

 

attachicon.gifIMG_1466.JPG

 

Inredningen vore ju nåt:

http://www.hummerlong.cz/index.php?page=fotogalerie&lang=en

Den där rackarns limon har jag åkt med i Prag i våras.... (Kundevent) .

 

Jag var tvungen att krypa under och se hur de hade förstärkt ramen, det satt två grova rambalkar under som såg ut att ca 50x200 mm, inte helt olikt en två-tum-åtta regel i snitt yta. Jag fick känslan av att de helt enkelt ersatt befintlig ram med en grövre, det är mycket möjligt att det bara är karossen som är hummerdesign och allt annat är ett specialbygge. Jag skulle iofs inte känna igen en hummer underifrån......

 

Inuti var det en sunkig längsgående soffa, färgglad belysning och en liten tv med MTV-musikvideor, kändes precis som att insidan övervintrat från åttiotalet... 8-10 gubbar fick plats givetvis utan säkerhetsbälten och annat trams.

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inga bilder..men spanade några tgbs på Sveavägen på Sthlm Cruising i lördags natt.. dessvärre blev jag lite lite för mycket onykter genom takluckan på polarns Tgb11..så jag får väl passa på att be om ursäkt för att jag blev lite glad imellanåt :lol:  :lol: .

 

Minns en tgb11, en tgb11 challenge tävlingsbil från Huddinge och snackade med en känd tgb131 här (R8N här på forumet)..jättekul hade vi iaf och vilken underbar stämning det var..en kanonnatt med toppenväder!! :)  :)  :)  :)

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inga bilder..men spanade några tgbs på Sveavägen på Sthlm Cruising i lördags natt.. dessvärre blev jag lite lite för mycket onykter genom takluckan på polarns Tgb11..så jag får väl passa på att be om ursäkt för att jag blev lite glad imellanåt :lol:  :lol: .

 

Minns en tgb11, en tgb11 challenge tävlingsbil från Huddinge och snackade med en känd tgb131 här (R8N här på forumet)..jättekul hade vi iaf och vilken underbar stämning det var..en kanonnatt med toppenväder!! :)  :)  :)  :)

  Tgb11 Challange tävlingsbilen var  "Götis"  , stod väl vid badtunnan och bastun ... 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

 

Inte allt för ovanlig i de Värmländska ödemarkerna heller- med D-plåtar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett span utan foton. 

Åkte och mötte upp morsan i Linköping i Onsdags. På väg hem kom det en konvoj med ca 50 fordon, såg ut att vara ingenjör trupperna som var ute, då bro delar och grävmaskiner hjulastar båtar mm var på lastbilarna. En hel det Galten med vagn och utan efter samt Geländevagen med och utan vagn. några TGB 30 och 40 fick vara med i skaran .

Lite mäktigt att se de komma på motorvägen och svänga av . väg bygge gjorde att alla var inledda på en fil i vägrenen, vilket nästan gjorde det ände fetare att se tätt i hop samlade.

 

Vart lite för mycket kaos när liten såg alla gröna bilarna, så jag fick inte upp telefonen och kunde fota då jag körde och höll typ 110 kmh 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...