Gå till innehåll

Terrängfordons-Spaning


Gäst Bajon1

Rekommendera Poster

Gäst 912.Lars

Det är en f.d militärbil som troligen kommer från Tyskland av märket MAN. Sen har någon byggt på någon form av bostadsdel, eller det kanske finns en sådan version orginal? Det sista är bortom mitt vetande men jag är ganska säker på att det är en MAN och inte en FAUN iallafall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst bachler
Mogg.jpg

Parkeringen utanför Torp i Uddevalla.

Vart brandbil i sitt tidigare liv' date=' som gått väldigt varsamt förbi..
[/quote']

 

Jag hade lagt bud på den men fick den INTE.....PDT_Armataz_02_06.gif den gick för drygt 70000 har jag för mig ....
om jag inte mistar mig på regnummertet så har den nog varit till salu två gånger första gången hade jag den på en provtur sen drogs försäljningen tillbaka och ca tio år senare var den ute igen tipsade några vänner men hörde att den blev lite dyr, är det rätt bil har den tjänsgjort i småland och har en något förliten diesel, bilen var ganska trött att köra.

 

Från Sala till småland, om jag inte misstarmej så strå det SALA KAROSS på skåpet där upp på en blå skylt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst tgb1000

Det är en MAN KAT G1 6x6 V8 360 hk ZF aut, årsmodell:ca 79. Från början är den från Australiens armé och den är Australien-registrerad. Den är husbils byggd med motorcyklar bak på. Verkligt fin bil med feta michelin däckPDT_Armataz_02_44.gif Just den på bilden står nån km ifrån mig.PDT_Armataz_02_03.gif Här är bild på den:

 

DSC01578_1.JPG

 

Terrängbilsspaning är kul PDT_Armataz_02_01.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Karl XI
Det är en MAN KAT G1 6x6 V8 360 hk ZF aut' date=' årsmodell:ca 79. Från början är den från Australiens armé och den är Australien-registrerad. Den är husbils byggd med motorcyklar bak på. Verkligt fin bil med feta michelin däck[img']smileys/PDT_Armataz_02_44.gif[/img] Just den på bilden står nån km ifrån mig.PDT_Armataz_02_03.gif Här är bild på den:

 

DSC01578_1.JPG

 

Terrängbilsspaning är kul PDT_Armataz_02_01.gif

 

Tjen Elias ja det lät ju intressant.

 

Efter som jag bara bor 2 mil söder om dig.

Vart kan man hitta denna?

 

En annan sak där står en 11:a vid ett gult hus på vägen mellan east grevie och vellinge.

 

Inte så att den är din.

 

 

Mvh Arnberg
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har varit ute på en resa i mitten av sverige. På trippen så har jag sett en vit 11 i Fränsta eller i Torpshammar längs med E 14.  Längs väg 315 i Vallen eller om det var i Säter så stog det en naajsig valp med plog framtill. Lite längre fram i byn Rätan stog ett fordon som såg ut att vara av amerikanskt ursprung med ett vajer lastväxlarsystem som såg ut att användas till vedkörning. Detta fordon var treaxligt. När jag slutligen kom till Vemdalen så står där en gul grön TGB 30 med mycket lampor och en riktigt snöplog i fronten! Kan man säga att detta var en lyckad turPDT_Armataz_02_05.gif 

 

Nu blir jag la halshuggen då jag ej hade en kamera med mig fast jag kan skylla på att lastbilen år så bra att jag inte han stannaPDT_Armataz_02_03.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Roysan

Ang  JDW:s bild från Örsholmen i Karlstad.

Jag svängde förbi där häromdagen, 2009-04-29, och jag räknade grovt till 9 bilar i bredd och c:a 13 bilar i längd.

Dvs grovt räknat  minst 120 bilar.

Där står dom och rostar, och blir bara fler och fler.

Förstår inte riktigt hur de förökar sig, men att de gör så är ingen tvekan. Förmodliogen sker det på natten när ingen ser. För nog är dom nattaktiva, tärrängbilar, eller? Och visst är dom hemfroditer? 

Men det är trångt nu och man bara väntar på att de skall bilda ett nytt lager på höjden.

För den som vill titta så står dom i korset vid Volvo lastvagnar, Örsholmen Karlstad.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ang  JDW:s bild från Örsholmen i Karlstad.

Jag svängde förbi där häromdagen' date=' 2009-04-29, och jag räknade grovt till 9 bilar i bredd och c:a 13 bilar i längd.

Dvs grovt räknat  minst 120 bilar.

Där står dom och ...bilda ett nytt lager på höjden.

För den som vill titta så står dom i korset vid Volvo lastvagnar, Örsholmen Karlstad.
[/quote']

 

magin är väl sådan att de tar nån gröning tvärs över gatan, målar dom vita, byter sulor mm. När de är klara åker de till Kristinehamn till MSB's förråd. "hålen" som uppstår i mellanlagret fylls på med nya......
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Seglarn

Passerade Karlskoga o fick syn på den här bilen. Troligen tidigare brandkårsbil med lastväxlare. Har sett den tidigare tror jag men då med vattentank. Nu utrustad med flak samt ett hyfsat grävaggregat/kran. Kan tyvärr inte få in bilderna men den som är intresserad kan PM:a så mailar jag över dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Sören

Lite längre fram i byn Rätan stog ett fordon som såg ut att vara av amerikanskt ursprung med ett vajer lastväxlarsystem som såg ut att användas till vedkörning.

 

 

 

Jag har sett de fordonet, det är ett hemmabygge och killen som har byggt den har även byggt en traktorgrävare.

 

 

 

Sören

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Bajon1
Passerade Karlskoga o fick syn på den här bilen. Troligen tidigare brandkårsbil med lastväxlare. Har sett den tidigare tror jag men då med vattentank. Nu utrustad med flak samt ett hyfsat grävaggregat/kran. Kan tyvärr inte få in bilderna men den som är intresserad kan PM:a så mailar jag över dem.
Tar mig friheten att lägga upp bilderna på vad som ser ut att va en 20-bil.

Rätta mig om jag har fel.

026.jpg

 

028.jpg

 

029.jpg

 

032%20%282%29.jpg
Bajon12009-05-05 21:08:45
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst monkysa

Det är en tgb 20. se på blinkerserna placerade på bakkanten av hytten, plus den lite väl långa ramen mellan mellan å fram axel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Karl XI
Måste man betala för att vara brandman där?

 

Ja precis.PDT_Armataz_02_03.gif Om inget annat hade man kunnat gjort det

Det värsta av allt är att dom tycker det är "en j#vla spann att sidda i"

 

Fins 3 brand elvor till här nere som jag tänkt besöka.

 

Det fina med Andeslöv:s var att dom kunde ta ut båren och ersätta utrymet med en tank.

 

Mvh Arnberg
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst eile

Är det något värde på en identisk aluminium bår, morsan har en som blev över från en ambulance använder den som solstol men kan nog tänka sig byta mot en mindre markaber modell. båren finns nu i stockholm

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Hassefan is back
Är det något värde på en identisk aluminium bår' date=' morsan har en som blev över från en ambulance använder den som solstol men kan nog tänka sig byta mot en mindre markaber modell. båren finns nu i stockholm[/quote']

 

Jo det finns det PDT_Armataz_02_03.gif  och något sådant är det ju jag tänkt ha i bilen
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst 912.Lars

Var i Karlstad förra helgen och spanade och tog lite kort. Tyvärr togs dessa med brorsans kamera och jag glömde föra över dem till min dator. Lovar att ordna detta i helgen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst OLSBODA

Hejsan.

 

Jag har två bilder på TGB 30/40 bilarna på ørsholmen i karlstad... men de e før stora så jag får inte lagt i dem. Kan nån hjælpa mig??
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...