Gå till innehåll

Terrängfordons-Spaning


Gäst Bajon1

Rekommendera Poster

"Det blir väl knappt fetare än så här...min haka slog handlöst i backen i alla fall.


Stod utanför möbelvaruhuset i Älmhult idag vid lunchtid."


 


Nog kan det bli fetare ! :)


Den här var och campade vid sidan om oss i ras muhamed hade både båt och flygplan med i packningen, de var på reklamtur jorden runt efter vinsten i paris dakar men oturligt nog hade en av killarna dött på vägen.   Tjejen på bilden en gammal dyk kompis ,mm. ;) hon blev senare lite kändis i England egna radioprogram mm.


 


post-5279-0-10015100-1473704343_thumb.jpg


  • Like 4
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sett mycket kraftiga tyska bilar i år även ett helt gäng med bilar fullutrustade med med all tänkbar utrustning lätt tillgänglig utvändigt på fordonen, hörde mig för lite med dem och de var här i sverige för att testa överlevnadsutrustningen och detta var företagets testbilar för produkterna de sålde.   Känns lite märkligt de flesta grusvägar här i de djupa skogarna klara man sig bra även med en stadsjeep eller två hjulsdrift, att dundra runt med ett jättemonster gör det bara trångt på vägarna men på nedre halvklotets ökenområden måste ju dessa fordon vara helt underbara att färdas i och där är även soppan billig.

Länder där det däremot är riktigt billigt att fylla upp full tank är Venezuela, Libyen och Saudi Arabien om du tankar bensin. Literpriset ligger där på mellan 13 öre och 1,33 kronor. Även dieselpriserna är lägst i de länderna med priser på mellan sju- och 89 öre.
Det skiljer alltså hela 16,59 kronor på literpriset för bensin mellan det billigaste och det dyraste landet, samt 15,55 på literpriset för diesel.
http://teknikensvarld.se/har-finns-varldens-billigaste-och-dyraste-drivmedel-190171/

 

Minns ja rätt betalade jag i egypten på 90 talet under kronan för bensinen och diesel var nog bara 8  öre.

Även vissa länder runt svarta havet var ruskigt billiga att tanka i.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Hmm.. nu blir jag nog idiotförklarad haha.

Blinkade och morsade på en snygg 11:a bil för en timme sedan på 73:an vid Haninge.

Den hängde efter mig en bit på Gudöbroleden.. och morsade igen när jag svängde av till tjejen.

Men.. vem var det jag såg??

Jag trodde det va polarna hemifrån.. men dem sitter ju hemma och ser på TV haha.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Annars är det ju också en kul grej bland ungdomar att tuta på nån obekant och morsa för att se när de hälsar tillbaka "som fån". (skitkul va?)

En kompis höll på så en hel del förut, roligast sa han var en tant i Östersund som insåg att det bara var på skämt när han direkt efter "tutningen" höll upp handen för att fälla ner solskyddet och hon "ångrade" hälsningen halvvägs upp med armen och istället slog armen mot sidan av bålen och strök handen mot kroppen. För det såg nog bättre ut  :lol:

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Svana, jag tror att det var mig du såg!

Jag tänkte faktiskt att det kunde vara du som låg framför. Det var din (mörkgröna) 940?

Hade nog precis köpt bilen då och varit hos en kompis i Västerhaninge.

Så nu behöver du inte ligga vaken och undra vem det var du såg ;-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var himla kul..att jag trodde det var en polare.. så var det inte det.. men så var det en annan polare iaf.

Inte helt bortgjord då med andra ord haha.

Yes det var min mörkgröna 940 turbo.

Jag körde om dig innan jag ens förstod att det var en tgb i mörkret.. sedan laddade jag på duktigt till Jordbro avfarten för att hamna efter dig igen sedan vid påfarten. Men jag var för snabb och hann ut på motorvägen framför dig igen.. haha.

Den såg schysst ut din bil Jimpa.

Ska bli kul se den i verkligheten sen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Jag körde vmo-jkpg efter ca 10 minuter började de dyka upp i södergående och sen var det nästan bara dessa fordon på mötande körbana ända tills ca 1 mil innan jönköping så under en halvtimma ca 100 fordon om man räknar in följebilar mm alla tänkbara märken allt från japanare ,usa 4x4 pickupper ,landrovers även de tyska märkerna av suvar alla modifierade och helt nedklistrade av reklam måste vara ett riktigt stort evenemang.   Exakta tiden var lördagen 14/1 mellan 10:20 och fram till 10:50.   googlat men hittar inget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...