Gå till innehåll

Nytt projekt 912


Rekommendera Poster

Härligt! Vill minnas att jag såg denna på blocket i dalarna, vad ska hända med pärlan?

ja va väll lite reperationer på den. Vansinnigt läckage vid grenröret, kapellet behövde första hjälpen sen får vi väll se. Men den var hyfsat förskonad från rost. Tanken är att den ska återställas till original .

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller du till nära Sandviken-Gävle ?Lite nyfiken efter som det var Ola´s Trailertjänst som körde.De har flyttat en del saker som jag kört genom jobb under åren jag hölls där uppe

Nej håller till i Uppsala. Frugan jobbar som transportledare för Sjölander maskintransport i Stockholm som sysslar med maskintrailar. Själv körde jag för många år sedan maskintrailer åt Mälarfrakt i Uppsala. Därav kontakten med Ola i Valbo. Duktig chaufför det där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Da jeg ikke er kenskab til 912 men ved en bekendt i Danmark der har 2 - 3 stk han vil af med er jeg nyskerig.

 

Kan jeg få lidt info om hvad jeg må give for en kørende og en nogenlunde til at få til at køre og en i reservedele + mængder af div og evt. en 14 m trailer (langtrader) på 912 aksler, synet og godkendt i Danmark..

Alt er 912 efter hvad jeg er blevet fortalt er der mængder med nye dele som vil følge med.

 

Jeg er bare ude efter om hvad jeg skal forvente at sætte i det. Som udgangspunkt er det ikke noget jeg få vilde krilder af men hvis det er til rette pris og sjov så - nå ja hvorfor ikke !  :rolleyes:

 

Info som Pm er selvfølgelig i orden hvis det med penge er noget som nogle vil være diskret med. Det er forståligt.

 

Knudsen

Eket

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har bara bytt lite slangar än, väntar på att få hem min kylare. Som borde komma i veckan så jag kan göra klart kylsystemet. hur går det själv då?

Väntar på delar. Beställde dom för 14 dagar sedan, så borde kanske ringa å kolla vart dom tagit vägen..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har åtgärdat avgasläckaget nu, fick tag i en originaldel till grenröret. Efter 2 dagar med filen så sitter den som en smäck! Nu spinner 912 an som en katt, vilket motorljud. Nu måste jag få tag i en luftburk då den som sitter i är något missanpassad.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har 912 an fått lite välbehövlig tid för reperationer. Och det är ganska många... Men ompackning av hjulcylindrar har stått på schemat idag, och skulle tro att hela systemet skulle behövas tömmas på olja då det mer liknar senap än olja i ledningarna. Nåja en ny dag imorgon, och nya fel att upptäcka.

post-8904-0-88253100-1440257743_thumb.jpg

  • Like 6
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Hur går det för dig med bromsrenoveringen? Har du fått tag i någon ny cylinder?

Dom är på gång, kommer i veckan. Det vart så mycket annat som behövdes med, så han har fått leta i sina gömmor efter alla delar.. Hur går det själv då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dom är på gång, kommer i veckan. Det vart så mycket annat som behövdes med, så han har fått leta i sina gömmor efter alla delar.. Hur går det själv då?

Okej jo det rullar på, har precis börjat renovera bromscylindrarna. Hur har du gjort med filtringarna? Det står i rep. boken att man ska doppa dom i ricinolja. Tänkte om det sätt att göra det på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...