Gå till innehåll

Nytt projekt 912


Rekommendera Poster

Smorde dom med bromsolja, men det med risk att det inte är rätt. har dock bara satt ihop 2 cylindrar resten ligger på bänken efter att dom hornats ur. Får nog kolla lite noggrannare på vad ja ska använda för olja hör jag.

Hur ska "gummiringarna" sitta? mina va i princip obefintliga så jag vet inte riktigt hur dom ska sitta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ska "gummiringarna" sitta? mina va i princip obefintliga så jag vet inte riktigt hur dom ska sitta.

Dom har en kant på ena sidan den ska vara över själva cylindern, sedan ska gummit gå över den andra delen.

Dålig förklaring av mig. Annars så dra i hejdaren på bilen när du passerar, så kan du kolla mina.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dom har en kant på ena sidan den ska vara över själva cylindern, sedan ska gummit gå över den andra delen.

Dålig förklaring av mig. Annars så dra i hejdaren på bilen när du passerar, så kan du kolla mina.

Okej får kolla om jag får ihop det, annars svänger gärna förbi och kollar hur det ska se ut! Jag var och köpte ricinolja idag så får vi se hur det blir.
  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

jag beställde delar till 912/TL22 av altyco parts nere i hässleholm och stockholm och det var bromsslangar, knutkors 2X och renoveringssats till bromsarna :)

 

Det är samma ställe jag tar ifrån. Altycos sålde hela sitt lager till offroad autoparts i Hässleholm.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äntligen har 912 an kommit ner från pallbockarna, och givetvis var en provtur ett måste. Bromsarna renoverade, hytten rostlagad och målad. Nu är det bara resten kvar.. Hade även lite tur och kom i kontakt med en brukare av just den här bilen när den tjänstgjorde , så mitt löfte om att inte mönstermåla igen kommer jag nog att få bryta. En lite udda grej som jag hittade på en bromscylinder när jag höll på var att man fräst ur den och satt in ett rostfritt foder i den. Hade FM också problem med delar till bromsarna på dom här?.

trim.0D43F49D-31F8-4CCD-8659-74175D871029.MOV

trim.A42E3448-D758-4BE5-8566-AE96B4A47599.MOV

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tog kontakt med offroad autoparts 0451-32266, rep satserna till hjulcylindrarna kommer jag inte ihåg riktigt vad dom kostade under hundringen har jag för mig. En beg hjulcylinder gick på 160 kr. Bromsrör till cylindrarna gick på 124 kr st. Lämnade dock in några trasiga på den lokala slangfirman som tillverkade nya i koppar för 50 kr st.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då har "Liket" fått ett nytt arbetsnamn och går numera under Lille Skutt, pga dess fantastiska vägegenskaper. 50% i luften och 50% på vägen. Det får bli att leta nya däck till bilen i vår. Det vart en sväng idag med, jag försöker komma överens med växellådan. Växla upp går bra men när jag ska växla ned går det åt hel***. Letade även bland delarna som kom med när jag köpte den och hittade helt oanvända mätare i oöppnade kartonger, div packningar och vajrar. En bra dag för reservdelshyllan och en fin dag å köra 912.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går säkert fint, instruktionerna var bra. Man kan påpeka, att just den här lådan är bland de svårare jag träffat på när det gäller 3>2 och 2>1 (om man nu skulle behöva det sistnämnda). Min teori är att det beror på att man förskjuter dreven vid växling 1>2 (och omvänt) men 3>4 (och omvänt...) är en klokoppling och dreven är i ständigt ingrepp. En klokoppling är "snällare" vid växling.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Nya delar har anlänt till 912 an så i helgen blir det å backa in den under tak och skruva lite. Fick även tag i nya Volvo märken, det runda Som sitter i fronten, så det något stukade byts ut. Om det är någon som söker dom här märkena så kan jag förmedla kontakten. Han vill ha 100 kr st för dom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nya delar har anlänt till 912 an så i helgen blir det å backa in den under tak och skruva lite. Fick även tag i nya Volvo märken, det runda Som sitter i fronten, så det något stukade byts ut. Om det är någon som söker dom här märkena så kan jag förmedla kontakten. Han vill ha 100 kr st för dom.

jag har letat som en tok efter volvo märkena så det vore kanon. jag har köpt endel grejjer av en på tradera, nu undrade han om jag va sugen på några packningar. om jag förstod honom rätt så sitter dom mellan förgasaren och insugsröret. är det något du är intresserad av?

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har letat som en tok efter volvo märkena så det vore kanon. jag har köpt endel grejjer av en på tradera, nu undrade han om jag va sugen på några packningar. om jag förstod honom rätt så sitter dom mellan förgasaren och insugsröret. är det något du är intresserad av?

Tack för frågan, men sådana packningar har jag en del av. Men hör gärna av dig om du har något du vill bli av med eller om det är något du saknar, så kanske jag har något.

Ang märkena, PM till micke912 här på forumet så grejar han det åt dig.

 

//N

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...