Gå till innehåll

TGB Träffen 2016


Rekommendera Poster

Angående diskussionen om Växjö eller andra platser som varit uppe flera ggr tidigare.

 

Initiativet till TGB Träffen är mitt och Hasse Hansens tillsammans med Växjö Offroaders. Vi är helt överens om att så länge vi är arrangörer och Växjö Offroaders samtycker, stannar vi i Växjö. Där finns allt vi behöver, körterräng, lägerplats, etc.

 

Men det står ju var och en fritt att arrangera träffar på andra platser. Jättekul om det kunde bli fler! Vem blir först?

 

Hälsar Admin /Sten

  • Like 4
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

 

 

 

 

Är väl bra om vi gör en liten deltagarlista, givetvis inget bindande :)

Kopiera och fyll på

 

Fredrik L

3 bilar som jag vet från Danmark

Wingflyer med 2 eller 3 bilar

Knudsen 1 bil

H.Hansen 1 Bil.  Dock har jag indikationer om att fler östgötar skall ner från närområdet, skall ringa runt lite då de inte är på forumet dagligen.

 

 

 

 

Hmm

Lite dålig uppslutning på listan...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Johan i Älmhult föreslog att jag skulle kontakta Offroad Autoparts och höra om de vill komma till TGB Träffen. Bra idé så jag ringde ägaren Jörgen (som har tagit över hela Volvo Valplagret från Altyco Offroad) och han var klart intresserad!

 

Om någon behöver delar till Valp, Willys eller Landrover, slå en signal till Jörgen på 0451-32266, så kan ni hämta grejerna på TGB Träffen i Växjö.

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst sven pa landet

Sten! Skulle du inte kunna lägga upp en karta på var detta evenemang sker. (kan ej finna någon)  (F-n vet, men jag kanske kommer!)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är kartan över körområdet. Samlingspunkt och camping vid Ryafällan.

 

Info från Växjö Offroaders hemsida:

Koordinater till Samlingsplatsen Ryafällan:
WGS84 DD (lat, long)56.83968, 14.75575
WGS84 DMS (lat, long)N 56° 50' 22.84", E 14° 45' 20.72"
WGS84 DDM (lat, long)N 56° 50.3806', E 14° 45.3453'
RT906301920.349, 1435948.064
SWEREF99 TM6299566.38, 485098.876

Kör förbi Olovstorp och sväng höger på grusvägen efter infarten till torpet Ryafällan,
liten väg direkt in till höger på grusvägen, 50 m söder om torpet.

Kan bli trångt med släp och lastbilar men det går att lasta av och parkera vid gamla stugan.

 

Körområdet.pdf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick ett infall och skrev lite om detta på TGB 303 sin sida på  FB där några medlemmar är aktiva och andra inte.

Vem vet då vi är dåliga på att ta oss ut, kanske det kan locka några både från söder och öster och de kommer till oss i stället.

Räknar inte med någon rusning, men det skadar ju inte att berätta att träffen äger rum.

 

I övrigt är det klart att Mat/kebabvagnen kommer på lördagen.

 

Möjligt att det dyker upp några överraskningar för MÖPar eller bunker intresserade också, inte helt klart med det än. men i så fall en liten tur på några kilometer för ett besök på en plats. Ja för de som missade så finns det gamla värn på körområdet också, som är lite mer se värda än de betong hål vi körde förbi vid infarten till frikörningsområdet förra året. jag var nog den nästan ända som var och kollade på den lilla anläggningen.

 

I övrigt hoppas jag på bra väder och att det dyker upp så där lagomt många,

Japp det är träffar lite varstans men bara en Terrängbil.net träff  .bara att prioritera  ^_^

 

Annars håller jag med både jesper och sten, vore kul om någon drog i gång en träff på annan ort också, dock inte samma helg helst  :P

Jag skall nog våga mej till Damnark nästa vår eller sommar med TGBn i alla fall. Stor träff i Danmark nästa sommar dock lite senare än när vi har vårat roliga.

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Longshot, men är det någon som åker från Göteborg eller annanstans som passerar Fotskäl och har ork/möjlighet att ta med ett vattenfallstakräcke passande en 11:a till träffen? En peng för extra soppan och tack för hjälpen kan ordnas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska vi göra ett nytt försök med deltagarlistan för Växjö? Klicka Svara och fyll i med namn, etc.

 

 

Fredrik L

3 bilar som jag vet från Danmark

Wingflyer med 2 eller 3 bilar

Knudsen 1 bil

H.Hansen 1 Bil

131

skabblusen

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det får nog bli en monolog Sten,var ut med bärgarn igår på ett jobb och växellådan på lastbilen fick ett missljud på väg hem som jag inte gillar......
Får backa ur tills jag vet vad som händer i lådan,men den väsnas så man hör det in i hytten.
Finns en frisk låda i närheten för 8" så sannolikt handlar jag den..... :P 


Mvh/Dexx  :(  :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det får nog bli en monolog Sten,var ut med bärgarn igår på ett jobb och växellådan på lastbilen fick ett missljud på väg hem som jag inte gillar......

Får backa ur tills jag vet vad som händer i lådan,men den väsnas så man hör det in i hytten.

Finns en frisk låda i närheten för 8" så sannolikt handlar jag den..... :P 

 

 

Mvh/Dexx  :(  :(

 

Jamenvafan du har ju en vecka på dig att byta låda!!! -_-

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...