Gå till innehåll

TGB Träff 2015 Växjö


Rekommendera Poster

TGB Träffen 2015

Växjö   1- 2 augusti

 

Terrängbil,net arrangerar, tillsammans med Wäxjö MS Offroad, årets träff för forumets medlemmar och alla intresserade av militärfordon och terrängbilar.

 

  •    Träffa personerna bakom Terrängbil.net och alla medlemmarna på plats
  •    Ta chansen till rolig terrängkörning i alla svårighetsgrader
  •    Lär dig t ex hur man byter damasker på TGB11/13/20 och andra mekartips
  •    Fynda på terrängloppisen eller sälj dina överblivna delar

 

Fredag 31/7  -  Ankomst Kvällsgrillning

Lördag  1/8   -  Terrängkörning  Loppis  Fest  

Söndag 2/8   -  Mekartips  Loppis Hemresa

 

 

Besiktade och försäkrade militärfordon och terrängbilar är välkomna!

(ATV och 4-hjulingar ej tillåtna)

 

Boka första helgen i augusti redan nu!

 

Programmet är preliminärt. Har du bra idéer eller frågor? Skriv och berätta!

 

Titta in här ofta - mer info kommer efterhand!



This post has been promoted to an article

  • Like 17
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha ja, typiskt att man skulle vara bokad med hela familjen och en internationell grupp med kompisar till en vecka på västkusten 1-7augusti! :(  Det lär jag inte kunna krypa ur med livet i behåll :lol:  Hoppas det blir fler tillfällen och ha så kul :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi är medvetna om att detta egentligen kom ut lite sent  :(

Men jag skall promota lite ändå, trotts att allt inte är klart med arrangemang.

 

Men det har ju varit lite omställningar nu i vinter, och när det väl var på plats så var det bara att börja rota i detta. Sen har det fallit på plats ganska fint faktiskt.

Skulle vilja uppmana medlemmar och andra att komma, Möjligt att detta krockar direkt med någon större träff, och indirekt med någon annan.

Men har ni ett intresse i dessa fordon så ta chansen och kom, det går att planera om andra träffar som har in jobbade datum och ni har besökt tidigare.

Detta är första gången vi arrangerar något liknade i Sverige, I Norge har Andreas kör några sammankomster i samband med andra träffar.

Terrrängbil.net har absolut inget vinst intresse i detta, vi gör det ideellt precis som att jag sitter här och skriver nu, och har gjort så i några år nu. för att vi brinner för detta.  Vi betalar våra resor och kostnader mm själva som vilken medlem som helst, det är bara stackars Sten som får trycka upp lite saker och därmed betala lite mer än oss andra  :P

Detta är ett rent samarbete med Wäxsjö offroaders som släpper till både mark och tid när de egentligen inte ens har klubb träff

Så har de lite annat att syssla med ändå, så stort tack på förhand till dem  :excl:

 

Kan ni inte komma med fordon som faller ramarna här så kom med standard bilen och campa , hitta ett ledig passagerarsäte och bara umgås en helg eller en dag under tex Lördagen  :)

 

Resultatet av hur det går med denna träff avgör i stor grad om hur vi gör i framtiden, 

Som samma område eller något annat, och upplägg mm

Skall vi ordna träffar alls här i fortsättningen och så vidare

Ja varför vill vi att det skall komma folk då, jo det är trevligt.

Att ordna och fixa något liknade kräver lite jobb och betalningen är de glada och nöjda människor vi ser på plats. och vi får träffa en del av er och kan  få nya bekanta med samma intresse.

 

Är det 5 själar och wäxjös klubbfolk så, är det trevligt   :) visst men lite fler skulle vi gärna se för att känna att detta kan vi göra igen.

Något jag i alla fall skulle vilja ha återkommande, när det passar och vart det passar.

 

Ok slut tjatat  :P

Som vi skrivit mer info kommer ju längre vi får jobba med detta och förslag är välkomna, både här och via PM eller hur ni väljer att kontakta oss  ^_^

  • Like 6
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra skrivet Hasse..jag skulle jättegärna vilja komma.

Krävs väl ett maskinflak och en lastväxlare från Sthlms trakten och dit, men det skulle kanske vara värt.

 

Jättebra initiativ detta och jag tycker ni har helt rätt i att träffas och köra lite tillsammans, få ansikten på forumsmedlemmar. ;)

  • Like 6
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter mycket trevligt detta:-)

Fråga: bör man föranmäla sig eller e de bara att dyka upp?

Bra skrivet Hasse..jag skulle jättegärna vilja komma.

Krävs väl ett maskinflak och en lastväxlare från Sthlms trakten och dit, men det skulle kanske vara värt.

 

Jättebra initiativ detta och jag tycker ni har helt rätt i att träffas och köra lite tillsammans, få ansikten på forumsmedlemmar. ;)

Finns kanske nån 30/40-bil ägare i huvudstadsområdet som är intresserad av lass mot bidrag till soppan:-)

/Johan

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen föranmälan krävs, men det vore ju trevligt att ha ett litet hum om vilka som tänkt sej dit.

Det kan underlätta i en del beslut. 

Som med mat frågan, hur stort är intresset att köpa färdiglagad mat, 

De vi har tillfrågat om detta, är nog väldigt intresserad av en fingervisning om hur många som kommer, det kostar ju en del att del ta sej dit för dem och sedan slå upp koket och laga mat där det behövs personal.

Står vi 20 st där så lär de nog bli lite besvikna om de gjort mat till 70-80 pers.

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanon bra!!!!

 

Detta har saknats länge, men varit svårt att få på plats när jag sitter här uppe i nord. Dom gångerna Terrängbil.net har möts i Norge, har det varit väldigt lyckat! 

 

Kan jag, så kommer även jag inom (men parkerar på utsidan med mitt civil-åk)  :lol:

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter spännande! Vad är det för karaktär på körområdet? Myr/sten/lera/berg? Länk till mer info? Finns det möjlighet att köra även på söndag förmiddag?

 

Om det vill sig väl kanske ett maskinflak med 3 st bilar kommer norrifrån... dock långt att åka...

 

// Klas

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter spännande! Vad är det för karaktär på körområdet? Myr/sten/lera/berg? Länk till mer info? Finns det möjlighet att köra även på söndag förmiddag?Om det vill sig väl kanske ett maskinflak med 3 st bilar kommer norrifrån... dock långt att åka...// Klas

Finns ett önskemål då från min sida Klas..

Att du tar med din flitiga filmkamera hehe ;-) ;-)

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta ska klart skrivas in i almanackan.

Ska sprida budskapet så gott jag kan.

 

Karaktär på området Bergunda, som det heter, skulle jag beskriva som

lummig granskog med höjd skillnader, inslag av berghäll och djup gegga för den som vill.

 

Se bilder ifrån SOT Berguna 2014.

http://www.terrangbil.net/forum/index.php?/topic/10834-sot-bergunda-v%C3%A4xj%C3%B6-87-2014/

 

Vet inte om jag fick länken att fungera. Om inte finns bilderna i träffar och resor.

\131

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter spännande! Vad är det för karaktär på körområdet? Myr/sten/lera/berg? Länk till mer info? Finns det möjlighet att köra även på söndag förmiddag?

 

Om det vill sig väl kanske ett maskinflak med 3 st bilar kommer norrifrån... dock långt att åka...

 

// Klas

 

Vi ber Växjökillarna om beskrivning på området. Under tiden kan www.vaxjooffroaders.se hemsida studeras!  B)

 

Maskinflak + maskinsläp kommer oxo från Skåne.  :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För min del finns resurserna nära igentligen..

   ..Micke kör ju grävare hela dagarna i ett litet Sthlms åkeri, och hans chef har ju ett gäng fina krokbilar och släp..

 

Men Micke är svår att få med på sånt här.. :(

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi kan väl skapa en preliminär lista på de som tänkt sig komma.

Inget som är bindande givetvis :)

 

Kopiera inlägget och fyll på med ert namn

 

Fredrik L

H.Hansen

Wingflyer

Jesper r 

 

super ide jeg har skrevet mit navn på. blir vel bara 50-60 mil hver vej, jeg kan komme med båten til GTB eller med broen til Malmø om nogen skal bruge en dragkrog eller en siddeplads ,jeg skal gøre et notits i volvo offroad danmark også. om det har interesse kan jeg ta lidt "forfriskninger" med fra DK. 

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För min del finns resurserna nära igentligen..

   ..Micke kör ju grävare hela dagarna i ett litet Sthlms åkeri, och hans chef har ju ett gäng fina krokbilar och släp..

 

Men Micke är svår att få med på sånt här.. :(

 

Du får ge Micke ett erbjudande han inte kan säga nej till...   <_>

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter spännande! Vad är det för karaktär på körområdet? Myr/sten/lera/berg? Länk till mer info? Finns det möjlighet att köra även på söndag förmiddag?

 

Om det vill sig väl kanske ett maskinflak med 3 st bilar kommer norrifrån... dock långt att åka...

 

// Klas

 

Tyvärr ingen körning på söndagen, annan verksamhet pågår då i området. Däremot många andra aktiviteter på söndagen. Terrängloppis där alla är välkomna med prylar till försäljning, även företagsförsäljning. Mekar grupper, bl a visas damaskbyte på TGB11. Ytterligare idéer välkomna!

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En till karta men utan länk.

Skrev ut och skannade deras karta, stuga och campingen ligger ju i Norra änden vid Olovstorp.

post-4958-0-15019100-1427498637_thumb.jp

EDIT; skulle gärna lagt upp en bild från tex google map eller eniro , men de är lite kinkiga med att släppa bilder för utskrift, det går man jag vet inte hur ok det är att lägga ut dem sen 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En till karta men utan länk.

Skrev ut och skannade deras karta, stuga och campingen ligger ju i Norra änden vid Olovstorp.

 

EDIT; skulle gärna lagt upp en bild från tex google map eller eniro , men de är lite kinkiga med att släppa bilder för utskrift, det går man jag vet inte hur ok det är att lägga ut dem sen 

Det brukar inte vara så stora problem om det inte är i ett kommersiellt syfte eller i något "stötande" sammanhang. De brukar inte bry sig möjligen ber de "site" ansvarig ta bort den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...