Gå till innehåll

TGB Träff 2015 Växjö


Rekommendera Poster

 

Vi kan väl skapa en preliminär lista på de som tänkt sig komma.

Inget som är bindande givetvis :)

 

Kopiera inlägget och fyll på med ert namn

 

Fredrik L

H.Hansen

Wingflyer

Jesper r

Erik E (Viper99)

131

Skabblusen

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjaaa...då kanske man skulle våga sig på en liten tripp neröver.

Ska vara ärlig med er. :huh:

Arbetslös sen ganska länge,hänger i med lite ströjobb i väntan på nått annat.
100 mil med lastbil kostar en slant,men får jag ihop degen dyker jag upp...... <_< 

Skulle vara skitkul att träffa er irl i stället för att sitta vid ett ganska anonymt tangentbord o stava fel....


Mvh/Dexx

  • Like 5
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjaaa...då kanske man skulle våga sig på en liten tripp neröver.

 

Ska vara ärlig med er. :huh:

Arbetslös sen ganska länge,hänger i med lite ströjobb i väntan på nått annat.

100 mil med lastbil kostar en slant,men får jag ihop degen dyker jag upp...... <_>

 

Skulle vara skitkul att träffa er irl i stället för att sitta vid ett ganska anonymt tangentbord o stava fel....

 

 

Mvh/Dexx

 

Det är ömsesidigt Dexxas! ;)

 

Vi gör vågen när du kommer!! ^_^

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm en konspiration tro ^_^  ca 45 mil tur retur från Älgsjö  ;)

 

Nä faktiskt en slump. Det var den klubb som först tackade ja till att ta emot oss, och kunde ge oss en helt egen helg utan att de hade träff eller annat för sej. vilket vi tackar för  :excl:

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så har vi då vart och rekat i Växjö. Hasse (H Hansen) med Liten Hansen och Ullis från Skänninge, och undertecknad, Gert (Schenjören) och Lasse (MFI-9) från Skåne. Vi sammanstrålade hos Boris (Borre) på Smålands Militärhistoriska Museum i Delay och tittade på den stora samlingen gröna fordon och militärhistoria. Ni som ännu inte sett museet bör absolut skriva in ett besök i kalendern! Efter snabblunch (Tack Boris!!) vi for vidare till Växjö där Johan från Wäxjö Offroaders anslöt.

 

Det är en fantastiskt plats! Stora och helt plana ytor för parkering och camping. Grillplatser, klubbstuga, mm. Men det som verkligen tilltalar är körområdet! Här finns något för alla, vare sig du vill promenadköra din originalrenoverade pärla, eller vinscha dig upp för vertikala branter i stenkrossarmiljö. På området finns både uppkörda spår i olika svårighetsgrader, och ett stort frikörningsomåde, det finns också ett par riktiga surhål för den som vill bada.

 

Tveklöst kommer TGB Träffen att bli en höjdare. Platsen är idealisk och Wäxjö Offroaders är erfarna träffarrangörer, så alla bitar är på plats!

 

Nedan några bilder från igår. Hasse fotade också, så fler bilder kommer.

 

 

IMG_3374.JPG

 

 

IMG_3377.JPG

 

 

IMG_3378.JPG

 

 

IMG_3379.JPG

 

 

IMG_3380.JPG

 

 

IMG_3383.JPG

  • Like 7
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är detta någon träff som ni planerar skall bli återkommande varje år

 

 

Är tänkt att vi ska försöka ha en terrängbil.net träff per år :)

Var i landet kommer att variera beroende på var vi får plats osv.

 

Btw har ni inget militärfordon för stunden är ni givetvis välkomna med det fordon ni har.

Huvudsaken är att ni har ett intresse för svenska militärfordon :)

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då skall vi se om jag kan tillföra något i denna tråd.

 

Mat lördag. vi har fått preliminär beslut på att få dit en "kebabvagn" Ja de kallar den så i alla fall, de är själv försörjande  på el vatten mm, och kan nog vara på plats hela dagen och en stund på kvällen. Bara ett slutgiltigt ok från dem så de inte är dubbelbokade inväntas snarast. de har lite av varje som tex kaffe och fika också om jag fått rätt info.

 

Sedan kan jag bara hålla med Sten angående området, det bjuder upp till utmaningar eller finåkning för alla.

Bra möjligheter till att både fika samt grilla själv ute i naturen på och precis intill området.

Campen till lika mötes och samlings platsen är kanon. 

En 1 kubiks vatten vagn står för vatten försörjning, så tvätta bilarna finns det ej möjlighet till på campen eller området.

 

Skumt nog fastnade det bara en bild på telefonens kamera från turen av alla foton jag tog. Jag tog en glass paus på väg ner och hamnade på samma fik som halva Smålands polis styrka denna dag kändes det som  :)

2015-04-21 10.50 redigerad.JPG

Kan säga att jag inte var ensam om att parkera brevid dem och fota min bil tillsammans med dessa fyra

 

Vi planerar på för fullt. Och snart borde det färdiga programmet vara klart.

En fråga som dykt upp är intresset för pryl/reservdels bytes /säljar delen.

Finns det önskemål om att skapa en tråd där de som tänkt sej dit, kan skriva om vad de kan tänka sej söka efter eller är villigt att sälja allt byta ?

 

MVH H.Hansen

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Dags att du börjar mjuka upp benstommen Wingflyer....om du ska göra vågen åt mig. (Vill inte se helikoptervarianten)!!! :wacko: 
Har fått negativt besked om jobbet  samma helg, och positivt besked av HSB....(Hon som bestämmer)... :D  :D 
Ser ut att det blir deltagande på träffen iaf... B)  B) 
 

Spargrisen lever farligt,ska omvandlas i Diesel..... :lol:  :lol:  :lol:  :lol: 


Mvh/Dexx

  • Like 4
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

@ WF...
 

Videokrav som bevis på utförd gympa,det begriper du väl utan att jag påpekar det?? :D  :D 
Att publiceras på nått lämpligt ställe, dvs. här på forat.....anonymt o bra.... :lol:  :lol: 
Gärna med surruond 7.1 ljud..... -_- 

Mvh/Dexx

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...