Gå till innehåll

Studentkörningar i Sthlm 2016


Rekommendera Poster

Hej igen!

 

Jag måste erkänna att jag blev lite förvirrad då jag trodde att mailen var din Björn, men tydligen var det ju nån eventsnubbe om jag fattat rätt. Upprepar samma sak i korthet här som i mailen.

 

Jag har en 30 bil och kör gärna i Stockholm med omnejd (ca 1 tim) men behöver veta i ganska god tid då jag behöver skaffa fram chaufför. Har elverk och på gång att köpa ljud. Bilen är utlånad den 2/6 annars har jag inga planer.

 

Som  jag nämt tidigare har jag tillgång till en industritomt på Djurö ca 40 min från Sthlm om någon behöver ha sin bil kvar i stan mellan körningar, så kan vi säkert få till nåt. Hör bara av er.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen!

 

Jag måste erkänna att jag blev lite förvirrad då jag trodde att mailen var din Björn, men tydligen var det ju nån eventsnubbe om jag fattat rätt. Upprepar samma sak i korthet här som i mailen.

 

Jag har en 30 bil och kör gärna i Stockholm med omnejd (ca 1 tim) men behöver veta i ganska god tid då jag behöver skaffa fram chaufför. Har elverk och på gång att köpa ljud. Bilen är utlånad den 2/6 annars har jag inga planer.

 

Som  jag nämt tidigare har jag tillgång till en industritomt på Djurö ca 40 min från Sthlm om någon behöver ha sin bil kvar i stan mellan körningar, så kan vi säkert få till nåt. Hör bara av er.

Snyggt jobbat!

Maila vänligen till mina kollegor på kundtjanst@savea.se och berätta vad du heter och vilket nummer du har :)

Det är min kollega Daniel som provat att maila dig via vår kundtjänst-mail... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Björn!

 

Är lite osäker på vad som gäller med veteranfordon över 3,5 ton och studentkörning. Anses det vara kommersiell körning och krävs i så fall färdskrivare? Gissar att du har koll på detta.

 

http://www.terrangbil.net/forum/index.php?/topic/9086-färdskrivare-i-tgb/?hl=färdskrivare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Björn!

 

Är lite osäker på vad som gäller med veteranfordon över 3,5 ton och studentkörning. Anses det vara kommersiell körning och krävs i så fall färdskrivare? Gissar att du har koll på detta.

 

http://www.terrangbil.net/forum/index.php?/topic/9086-färdskrivare-i-tgb/?hl=färdskrivare

Hej Sten!

 

Veteranfordon fodrar inte färdskrivare då studentkörning ej klassas som kommersiell körning.

 

Med vänlig hälsning, Björn 

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur går det med bokningarna Björn?

Förra året var det någon studenflaks chaufför i Örebro som åkte vilse, kom ut på motorvägen och aldrig hittade kortegevägen :(.

Hoppas du ser till att få fram tider, kontakter och framför allt en vägbeskrivning över vilken väg man ska åka, helst en karta!

Jag som är en "petimeter" vill ha detta innan jag ska köra ;) 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur går det med bokningarna Björn?

Förra året var det någon studenflaks chaufför i Örebro som åkte vilse, kom ut på motorvägen och aldrig hittade kortegevägen :(.

Hoppas du ser till att få fram tider, kontakter och framför allt en vägbeskrivning över vilken väg man ska åka, helst en karta!

Jag som är en "petimeter" vill ha detta innan jag ska köra ;)

Bokningarna rullar på. (Det var inte någon chaufför från oss som körde fel...)

Du/ni ska som vanligt få veta allt ni behöver och vill veta, i god tid innan.  ;)

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bokningarna rullar på. (Det var inte någon chaufför från oss som körde fel...)

Du/ni ska få veta allt ni behöver och vill veta, i god tid innan.  ;)

Nej, det var ingen av oss. Men jag vill inte riskera att bli "lynchad" av ett lass inhibrerade studenter ^_^

Dessutom är det ju väldigt surt för de små liven :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Hejsan gubbar!

Nu har jag äntligen säkrat ledighet för första veckan i Juni, eller snarare bestämt vilken vecka det nu blir som det går att få ihop en god mängd körningar åt mig  :P

 

Är det någon som har koll på vilka datum det handlar om exakt?

Det vore bra att veta för mig så fort som möjligt så jag kan beställa flygbiljetterna.

Blir det några körningar alls Före den 6:e Juni tror ni? Det verkar väl troligt att det är veckorna för den 6:e och den 13:e som gäller?

Ursäkta bristen på vecko nummer, de används inte här, men det verkar vara vecka 23 och 24?

 

Johan, de gånger jag kört i Stockholm förut har det som regel inte varit körplaner. Några gånger har vi svansat runt fritt i centrum (förutom runt Sergels som var förbjudet) och andra gånger på fast slinga runt i någon förort, fast inga tryckta planer eller liknande. Som regel följer man bara alla andra, mer eller mindre  ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan gubbar!

Nu har jag äntligen säkrat ledighet för första veckan i Juni, eller snarare bestämt vilken vecka det nu blir som det går att få ihop en god mängd körningar åt mig  :P

 

Är det någon som har koll på vilka datum det handlar om exakt?

Det vore bra att veta för mig så fort som möjligt så jag kan beställa flygbiljetterna.

Blir det några körningar alls Före den 6:e Juni tror ni? Det verkar väl troligt att det är veckorna för den 6:e och den 13:e som gäller?

Ursäkta bristen på vecko nummer, de används inte här, men det verkar vara vecka 23 och 24?

 

Johan, de gånger jag kört i Stockholm förut har det som regel inte varit körplaner. Några gånger har vi svansat runt fritt i centrum (förutom runt Sergels som var förbjudet) och andra gånger på fast slinga runt i någon förort, fast inga tryckta planer eller liknande. Som regel följer man bara alla andra, mer eller mindre  ;)

Halloj,

Bokningarna kommer ta fart igen nästa månad när de små liven kommer på att det snart är dax...

Det är vecka 22 och 23 det rör. Den 3/6 beräknas bli den stora dagen i Sthlm..

 

MVH // Björn H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick en preliminärbokning den 3/6 och en har klar bokning 10/6. :wub:

 

Enligt reglerna för studenkörningar ska det väl finnas en färdplan, eller åt minstone start och slutpunkt :huh:

Det är lokala regler som avgör vad och inte. I Sthlm city är det vissa gator som är förbjudna emedan i vissa förorter ska man följa en viss slinga.

Ni kommer få exakt info om vad som gäller för respektive körning.

 

MVH // Björn H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finessen är ju att jag bara kan vara där en vecka så alla bokningar måste vara i samma vecka för mig.

Helst kör jag första veckan för då har jag chans att åka till Sandlycke sista lördagen i Maj

:)

 

Egentligen vill jag beställa mina biljetter på en gång så kan vi komma överens om att jag bara tar körningar mellan 30:e maj och 3:e juni?

(Det finns väl inga helgkörningar?)

 

Minst 3 körningar hoppas jag på för att det ska vara värt det ;)

Jag inser förstås att det inte finns några garantier så det blir på vinst eller förlust ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finessen är ju att jag bara kan vara där en vecka så alla bokningar måste vara i samma vecka för mig.

Helst kör jag första veckan för då har jag chans att åka till Sandlycke sista lördagen i Maj

:)

 

Egentligen vill jag beställa mina biljetter på en gång så kan vi komma överens om att jag bara tar körningar mellan 30:e maj och 3:e juni?

(Det finns väl inga helgkörningar?)

 

Minst 3 körningar hoppas jag på för att det ska vara värt det ;)

Jag inser förstås att det inte finns några garantier så det blir på vinst eller förlust ;)

Då är det noterat att du bara vill ha körningar mellan 30:e maj till 3:e juni.

Just nu är det lugnt med bokningar, men jag räknar med att det tar fart snart :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är en sida som verkar beskriva när gymnasieskolorna har avslutningar i Stockholm. Är det direkt kopplat till körningarna?

 

http://www.stockholm.se/-/Nyheter/Gymnasieskola/Utspringstider-for-vara-skolor2/

 

I såna fall verkar det finnas möjlighet till 9 körningar första veckan (2-3 juni) och 15 den andra veckan (8-10 juni).

Man hinner ju (?) bara med en körning om dagen, eller hur står det till med det?

 

Fast det kanske fyller på med körningar på andra ställen runt Stocholm också?

 

Allt detta för att jag velar om veckan igen. Första veckan vore bäst för då finns det kanske chans att åka till Sandlycke också sista helgen i maj. Fast det är ju trist om det bara kan bli 2 körningar då :(

Suck...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...