Gå till innehåll

Dörrar till kapellvalpen


Rekommendera Poster

Hejhej! 

 

Någon som kan tipsa om en sida där man kan köpa canvastyg eller galon(?) till mina dörrar på valpen? Hittar sidor som säljer tyget men jag vill inte beställa hem ett tyg och upptäcka att det är fel nyans eller så..

 

Dörrarna är hel och fin men jag har målat om hela bilen och då skulle det vara roligt med nytt tyg som inte är solblekt

Man kanske kan måla tyget på plats med någon speciell tygfärg? Tips mottages gärna!  :)

 

Bilen är helgrön med originalkulör, tanken är att dörrarna ska vara det med  :)

 

Vh

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...
  • 1 year later...
  • 2 weeks later...

Min första Valp hade försvaret målat M90 kamouflage på kapellet. Såg väl OK ut men kapellet blev stenhårt, efter ett tag sprack liksom färgen och det verkade som att kapellet "smälte ihop". Berodde nog på lösningsmedlet. Det kunde stå av sig själv när jag tog av det, typ. Om du ska tillverka ett nytt så kan en presenningsfabrik kanske vara något, eller ett segel/kapellmakeri. Fast det kan nog kosta en del. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick hem en provbit från plastman idag. Den kändes tunn men oerhört stark.. gick att böja och vika åt alla håll och kanter..ryckte och drog men den höll.Ska testa att sy i den också och se hur det verkar. Den var ljus mot valpens färg 325h men det kan nog bli fint ändå..

post-6460-0-97049100-1501609351_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...