Gå till innehåll

Lampor/reflektorer till TGB30 mfl.


Rekommendera Poster

Hejsan. Har köpt mig 1 Scania Wiima Hägglunds buss. Scania B 111A 55 -75. Håller på att rusta upp den till bra bruksskick. Då till frågan, söker minst 2st kompletta lamphus + 2st bra reflektorer. Alternativt 4st kompletta lamphus då det sitter totalt 4 sådana fram på denna. Har forskat lite och förståt att TGB30 & 40 mfl har likadana

(är Bosch lampor som är något större än 7" har H4 lampor och man justerar ljusinställningen i kromringen.)

 

Tackar för svar. Mvh Nyman

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Tja! Vi fick in en scania 111 från 1974 på firman med nedslag på reflektorerna. De på reservdelar letade länge efter ersättare men gick bet. Så nytt verkar inte gå att uppbringa. Men efter att jag parkerade min 30a brevid så va det uppenbart... ^_^  Vi fick tag i lyktor från Active life equpment. www.activelifeequipment.se Sedan kan du söka på tgb30 eller 40 på blocket finns några som säljer delar.

 

Lycka till ;)

 

Zeb

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...