Gå till innehåll

Tgb 131 på auktion


TGB

Rekommendera Poster

Idag såldes en Tgb 13 helkaross på auktion hos kvibergs  ( bara att gå in på auktioner och välja avslutade) Var en aluzink men ej komplett och ej reggad, såldes som repobjekt ..

Fattades förgasare, grenrör instrument mm mm

 

Det som förvånar mig var priset, 81000+m. Med inropsavgift och moms blir det  102750 !

 

Vill minnas att det låg en 13 helkaross på blocket i ett par veckor i början på sommaren för 59000, dock inte aluzink med reggad och körbar i ok skick.

 

Nu behöver vi ju inte gå på och säga att det var en dålig affär eller liknande, allt är värt olika mycket för alla.

Det som jag är intresserad och nyfiken på är, vad var speciellt med just denna bilen? Ny pristrend? Efterfrågan utomlands? 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jösses. Men vet man vad man vill ha så. Jag som inte är bevandrad i kvibergs auktioner, det går inte få fram några uppgifter om köparen eller?

 

Jag kikade själv på annonsen på den på blocket - bör ha varit samma - och tänkte att det är ett perfekt objekt för den som ändå tänkt bygga om med annan maskin, inredning osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det var garanterat samma för det fanns bara en 131.

Nej köparna ser man inte förutom ett nickname.

 

Flera som var intresserade men 2 som "krigade" om den i slutet, bara att gratulera Kvibergs/ försvaret.

 

Kanske når de ut till andra därigenom, möjligen utomlands. Har sett det tidigare med på Kvibergs att vissa objekt skjuter i höjden i jämförelse till blocketpriser.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...