1985 Postad 7 Oktober , 2015 Rapport Share Postad 7 Oktober , 2015 Söker efter Momentplattan mellan motor och låda Scania orginalnummer: 395 182-9 "Fjädrande medbringare" Behöver bilen för kommande projekt så läget är akut.. Tacksam för svar. Sebbe 0707684258 Har pratat med scania redan. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Wingflyer Postad 7 Oktober , 2015 Rapport Share Postad 7 Oktober , 2015 Kolla med www.scaniasba111.se eller www.surpluss.se. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
1985 Postad 17 Oktober , 2015 Författare Rapport Share Postad 17 Oktober , 2015 CoatEx Levererade!!! Bytte med hjälp av en kolega i dag! Ska göra klart i morgon. Hade den tidiga klena versionen i min bil nu bytt till den förstärkta.. Tack Wingflyer för givande tipps 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SBA111 Postad 17 Oktober , 2015 Rapport Share Postad 17 Oktober , 2015 Mystiskt att du hade den gamla för klena versionen kvar. Trodde alla var bytta. Nån aning hurdet kan komma sig? Ingen barnlek att byta medbringaren heller, hur gjorde ni? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
1985 Postad 17 Oktober , 2015 Författare Rapport Share Postad 17 Oktober , 2015 Den har ganska låga mil. 2600 så den va säkert förrådsställd.. Blev väl missad kronan hade ju ett gäng TGBer Vi lossade det mesta runt motorn lyfte ur kylaren domkraft under lådan sen lyfte vi med treparts kätting i lyftöglorna på motorn med lastmaskn med kranarm och lirkade den framåt med hjälp av midjestyrningen så vi kom åt och byta dämpnavet.. Montera i omvänd ordning Tid ca 4 timmar i dag. Ska ännu åter montera kylaren koppla in motorn byta lite slangar och fix, kanske 4 timmar till å då har vi helgskruvat med lite trivsel öl å sånt Tur att man jobbar på lastbils verkstad med tillgång till klok utrustning annars hade det nog vart ett helvete.... 4 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SBA111 Postad 18 Oktober , 2015 Rapport Share Postad 18 Oktober , 2015 Ja, när du beskriver det så låter det enkelt. Du är väl van med tunga grejor också. 2600 mil är rätt normalt på en trettia. Dom flesta verkar ha stått i torrförråd mesta tiden. Man kanske skiftade om bilarna så alla fick gå litegrann då och då? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
1985 Postad 20 Oktober , 2015 Författare Rapport Share Postad 20 Oktober , 2015 Det var inte enkelt fast vi som sagt är vana med lastbilar.. Det är ju ändå en gammal hederlig konstruktion tungt men förhållandevis lättskruvat.. Gäller att planera noga och va försiktig. Motorn väger ju trots allt närmare tonnet och hålet till axeln på lådan är inte så stort.. Bara jävligt glad att det gick bra. Nu fungerar den igen flakbotten oljad med trallolja så nu är jag redo när vinterhelvetet kommer 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.