Gå till innehåll

TLV


Nero

Rekommendera Poster

Jobbar med att få Fet motorn att tända i Tlv:n, har bytt detmesta som har med tändningen att göra. Motorn har stått sedan slutet på 50 talet men släppte ganska omgående efter en diesel injektion via tändstifthålen. Den går runt kärvar inte gnista finns, men den vill ändå inte tända. Ett par knallar har det blivit, och ett par varv när det är så nära.. Någon som har något tips vad det som jag gör för fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mmm har funderat på det en hel del. Med startgas händer ingenting . Den varvar till precis som om den är på gång .. Och sen är det dött. Den har ju trots allt stått i ca 55 år. Har ju inte mätt komp med mätare, men det är rejält motstånd om man ska dra runt motorn med stiften i. Får kanske inhandla en mätare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej dom växer inte på träd. Inte heller delar packningar mm. Motorn rör sig fint och det finns inget som indikerar att kolvringar ventiler skulle ha tagit skada. Snarare tvärt om, om man tittar in i motorn via tändstifthålen påfyllning mm, så ser det ut som om den vart renoverad och parkerad i går.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gott,Är det A6-motor om jag ser rätt?

Nej det är en FET motor på 105 hk 5.655 cm3. Gick att köra på Motyl, en blandning mellan sprit och bensin. Just den här typen av bil tillverkades bara i 12 ex. Nu är den förövrigt kompmätt och det blir till å lyfta ur motorn. Ringarna sitter fast i kolvarna.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte skriva..att oavsett hur illa förgasaren än är, så borde den ju gått på startgasen.

 Men nu läste jag att den ska rivas isär.

 Kolla så du får tag i allt nytt vad gäller packningar mm.

 

Kul att få liv i den, då har du gjort en kulturtjänst. :P

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte skriva..att oavsett hur illa förgasaren än är, så borde den ju gått på startgasen.

 Men nu läste jag att den ska rivas isär.

 Kolla så du får tag i allt nytt vad gäller packningar mm.

 

Kul att få liv i den, då har du gjort en kulturtjänst. :P

Det är ju det där med packningarna .. Letar med ljus och lykta nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...