autorep Postad 19 Mars , 2016 Rapport Share Postad 19 Mars , 2016 10 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Wingflyer Postad 19 Mars , 2016 Rapport Share Postad 19 Mars , 2016 Jaha, trevligt, grattis! Och (harkel) bilderna då? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
autorep Postad 19 Mars , 2016 Författare Rapport Share Postad 19 Mars , 2016 så då har jag fixat bilderna, fick besök när jag håll på att ändra,men det funkade inte i alla fall som jag vill Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Wingflyer Postad 19 Mars , 2016 Rapport Share Postad 19 Mars , 2016 Stiligt!! Och handböckerna också, ovärderliga när man felsöker och underhåller! Tips om du inte redan har kollat, titta till switchen till gaspedalen. Den brukar bråka på 30/40-bilar som har stått länge. Ett par droppar olja och lite motion gör underverk... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
autorep Postad 19 Mars , 2016 Författare Rapport Share Postad 19 Mars , 2016 jo det vet jag om. han berättade om det Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SBAT111 Postad 19 Mars , 2016 Rapport Share Postad 19 Mars , 2016 Jasså du köpte en TGB av Yoda. Då har den fått åka lastväxlare tur och retur Vingåker - Kristinehamn I alla fall nästan. Blir det en bruksbil eller kommer vi att få se dig på terrängbilskörningar? 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
autorep Postad 19 Mars , 2016 Författare Rapport Share Postad 19 Mars , 2016 jepp köra i terräng är länge sen så träffar blir det och även i jobbet så det finns en bak tanke med den som service bil med kran hiab 12-14 tonmeter och elverk, svets, kompressor och verktyg Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SBAT111 Postad 19 Mars , 2016 Rapport Share Postad 19 Mars , 2016 Trevligt Då ser vi fram emot många inlägg med bilder om utrustningsprojektet Och håller kontakten om körningar i terränglådan Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
autorep Postad 19 Mars , 2016 Författare Rapport Share Postad 19 Mars , 2016 Så då var kapellet på När är det någon träff i närheten av karlskoga ? 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SBAT111 Postad 19 Mars , 2016 Rapport Share Postad 19 Mars , 2016 Det verkar vara dåligt med träffar på gång just nu Dessutom är vi med lite större/tyngre bilar inte alltid välkomna Många körområden har begränsningar som innebär att vi inte får vara med och leka Vi är några som brukar träffas och köra på Brändåsen i Kumla någon gång om året. Vi får se om "bsvensso" planerar någon sväng över från UK, han brukar vara sugen 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
autorep Postad 19 Mars , 2016 Författare Rapport Share Postad 19 Mars , 2016 Ok det vore trevligt att kunna prova den och se vad den går för. Ingen som har goda kontakter med militären så man kunde annorna en träff i vilingsberg. Var där och körde när terräng axel hade sin 50 års (fest) träff där, hade en wc då med svensk byggd hytt och flak. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
smen Postad 19 Mars , 2016 Rapport Share Postad 19 Mars , 2016 Var oxå där med en prototyp 8x8 lånad på volvo. Vi kom lite vilse i skogen, vill minnas det blev en extrasväng på 6 mil innan vi var tillbaka igen 3 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
autorep Postad 20 Mars , 2016 Författare Rapport Share Postad 20 Mars , 2016 Ni var nästan upp och vände i nora då Det är många mil väg i på skjutfältet Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
autorep Postad 24 Mars , 2016 Författare Rapport Share Postad 24 Mars , 2016 Vad är det för regler för drag kroken på tgb 40 får man dra med den civiltbruk. En militär kärra, går det att rega för civiltbruk att ha efter tgb 40 Typ verkstadskärra 2 kraft.? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Wingflyer Postad 24 Mars , 2016 Rapport Share Postad 24 Mars , 2016 Om ditt reg nr är AUR130 så är bilen registrerad med "krok" och godkänd för max 12 ton för kärra och 30 ton för vagn och bromsuttag med tryckluft, samma som de militära specifikationerna för TGB40. Det betyder att du får dra motsvarande efterfordon som då ska ha kopplingsanordning "ögla" som passar. En registrerad verkstadskärra med bromsar får du då dra i 80 kmh. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
autorep Postad 24 Mars , 2016 Författare Rapport Share Postad 24 Mars , 2016 Är det någon som har reg besiktat en sån här kärra? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
yoda Postad 24 Mars , 2016 Rapport Share Postad 24 Mars , 2016 du kan få köpa en sån av mig o prova borde ju gå är ju luft till 2 klockor som drar i vajrar till vanliga slävagns bromsar Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
autorep Postad 24 Mars , 2016 Författare Rapport Share Postad 24 Mars , 2016 du kan få köpa en sån av mig o prova borde ju gå är ju luft till 2 klockor som drar i vajrar till vanliga slävagns bromsar Får väl komma och kolla hur den ser ut då. Fan vad jag vill ut och testa vad 40an går för 3 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
vaniljmunk Postad 24 Mars , 2016 Rapport Share Postad 24 Mars , 2016 Tja! Får man fråga vart du fick tag i böckerna? Är också intresserad av verkstadshandboken i pärmform..och på svenska Mvh Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
autorep Postad 25 Mars , 2016 Författare Rapport Share Postad 25 Mars , 2016 ringde runt och frågade de som säljer tgb bilar Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
vaniljmunk Postad 25 Mars , 2016 Rapport Share Postad 25 Mars , 2016 ringde runt och frågade de som säljer tgb bilar Ok, tackar för svar! Såg nu när jag tittade igen att det var den engelska versionen på VHB...Men nice i alla fall! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
autorep Postad 31 Mars , 2016 Författare Rapport Share Postad 31 Mars , 2016 Besiktning måndag den 4 april. Får se hur det går Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
autorep Postad 4 April , 2016 Författare Rapport Share Postad 4 April , 2016 Kom inte iväg att besikta, motor stopp 2 gånger. Får lufta och får igång den kan åka 500 meter stopp igen suck. Går inte att lyfta det visar sig vara färg flagor i tanken efter jepp dunk bara att bogsering ca 500 meter tillbaka till verkstan, ren göra tanken och beställa ny tid 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Wingflyer Postad 4 April , 2016 Rapport Share Postad 4 April , 2016 Välkommen i klubben! Vetefan hur många gånger det har hänt mig, särskilt när man har hämtat auktionsbilar som stått länge, långt bort... Gissar att du ha koll på filtret i botten på tanken? Det och/eller filtret i glaskoppen vid matarpumpen är notoriska orsaker till 500m syndromet. De kan vara svåra att få helt rena och det har skrivits en del om det här. Bäst är nog MEK och ultraljud. Det finns för övrigt en mall till packningen till tankfiltret på Dokumentfliken. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
autorep Postad 4 April , 2016 Författare Rapport Share Postad 4 April , 2016 Jepp det är silen som är mitt problem nu med färgflagor ska göra rent tanken och beställa ny tid för besiktning. Packning är inga problem 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.