Gå till innehåll

fick en Sbat 111 levererad i dag och fick böcker igår


Rekommendera Poster

Stiligt!! :wub:

 

Och handböckerna också, ovärderliga när man felsöker och underhåller!

 

Tips om du inte redan har kollat, titta till switchen till gaspedalen. Den brukar bråka på 30/40-bilar som har stått länge. Ett par droppar olja och lite motion gör underverk...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar vara dåligt med träffar på gång just nu :(  Dessutom är vi med lite större/tyngre bilar inte alltid välkomna :(  Många körområden har begränsningar som innebär att vi inte får vara med och leka :huh:

Vi är några som brukar träffas och köra på Brändåsen i Kumla någon gång om året. Vi får se om "bsvensso" planerar någon sväng över från UK, han brukar vara sugen ^_^

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok det vore trevligt att kunna prova den och se vad den går för.

Ingen som har goda kontakter med militären så man kunde annorna en träff i vilingsberg.

Var där och körde när terräng axel hade sin 50 års (fest) träff där, hade en wc då med svensk byggd hytt och flak.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om ditt reg nr är AUR130 så är bilen registrerad med "krok" och godkänd för max 12 ton för kärra och 30 ton för vagn och bromsuttag med tryckluft, samma som de militära specifikationerna för TGB40. Det betyder att du får dra motsvarande efterfordon som då ska ha kopplingsanordning "ögla" som passar.

 

En registrerad verkstadskärra med bromsar får du då dra i 80 kmh.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du kan få köpa en sån av mig o prova :P

 

borde ju gå är ju luft till 2 klockor som drar i vajrar till vanliga slävagns bromsar

Får väl komma och kolla hur den ser ut då.

 

Fan vad jag vill ut och testa vad 40an går för

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom inte iväg att besikta, motor stopp 2 gånger.

Får lufta och får igång den kan åka 500 meter stopp igen suck.

Går inte att lyfta det visar sig vara färg flagor i tanken efter jepp dunk bara att bogsering ca 500 meter tillbaka till verkstan, ren göra tanken och beställa ny tid

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välkommen i klubben! Vetefan hur många gånger det har hänt mig, särskilt när man har hämtat auktionsbilar som stått länge, långt bort...

 

Gissar att du ha koll på filtret i botten på tanken? Det och/eller filtret i glaskoppen vid matarpumpen är notoriska orsaker till 500m syndromet. De kan vara svåra att få helt rena och det har skrivits en del om det här. Bäst är nog MEK och ultraljud.

 

Det finns för övrigt en mall till packningen till tankfiltret på Dokumentfliken.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...