Gå till innehåll

Dodge WC 51


Nero

Rekommendera Poster

Jobbigt med sådant. 

Ofta är det ju inte det att man blivit av med pengarna som är jobbigast utan att man blir drabbat så att saker inte håller sin tidsplan mm.

Paypal brukar sköta det ok, och har de haft bekymmer med företaget tidigare så då brukar det gå väldigt fort.

 

Synd att du fått vänta, kanske helt i onödan,

Hade du vetat detta så kanske du redan löst problemen med den andra kabel stammen och haft lyse mm nu 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jobbet med den egna stammen har tagits upp igen. Nu fungerar även 2 ljus i bak dålig jordning kvar att åtgärda. Ja det är ju lite så att det är väll kanske inte pengarna som stör mig mest utan att dom medvetet säljar sådant som dom inte har och sen kommer med svepskäl hela tiden om varför dom inte levererar.

Så sent som en vecka sedan fick jag ett mejl att dom flyttar fram leveransen 4 v till.. Jag la ut en blänkare på ett forum och fick igen undanflykter och förklaringar, och en bekant till mig som gjorde tummen ner åt dom vart kontaktad via PM där han ombads ta bort den arga gubben, och sedan vart han erbjuden lite hjälp med jeep delar. Ett mycket seriöst företag.

Nu blir det att jobba lite fortare för att snart måste den målas om det ska bli åka av i sommar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Åhh du skulle inte vilja ta åt dej att göra lite textre, jag har ingen "plotter"  

Å vet banne mej ärligt inte ens vad det är, men så fin text vill jag ha på m621 snart med,

Misstänker att en plotter inte är gratis, så jag betalar naturligtvis, för chabloner, eller om den trycker upp text på amterial, så betalar jag för det med, 

Ett helskotta att prova skriva ut varje bokstav eller siffra, på ett papper och sedan skära ut dem för hand

 

Otroligt snyggt by the way 

 

 

EDIT : googlade på plotter och om vi säger så här, det ligger inte inom m in ekonomi att köpa en enbart för att trycka till en bil,

Här har du ett bra tillfälle att dra in lite slantar så den blir betalt, ja inte enbart på mej då hoppas jag  :P

Men det är helt klart fler som vill ha så fin text 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åhh du skulle inte vilja ta åt dej att göra lite textre, jag har ingen "plotter"  

Å vet banne mej ärligt inte ens vad det är, men så fin text vill jag ha på m621 snart med,

Misstänker att en plotter inte är gratis, så jag betalar naturligtvis, för chabloner, eller om den trycker upp text på amterial, så betalar jag för det med, 

Ett helskotta att prova skriva ut varje bokstav eller siffra, på ett papper och sedan skära ut dem för hand

 

Otroligt snyggt by the way 

 

 

EDIT : googlade på plotter och om vi säger så här, det ligger inte inom m in ekonomi att köpa en enbart för att trycka till en bil,

Här har du ett bra tillfälle att dra in lite slantar så den blir betalt, ja inte enbart på mej då hoppas jag  :P

Men det är helt klart fler som vill ha så fin text

 

Återkom med vilken font du ska ha och text/siffror och så klart storleken på texten så löser vi det. Det blir schablon med appliceringstejp som vi använt på Dodgen.

Ja det vart lite skillnad istället för att sitta med rakbladet vid köksbordet och blöda.

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Nu fungerar all el på bilen som den ska, mörkerbelysning färdljus och mörker stoppljus. Tack för tipsen tidigare och det fungerade alldeles utmärkt med 1,5 kvadrat kablar till bilen. Har tillbringat hela dagen med att ordna jorden i karossen och plötsligt händer det!

Nu är alla funktioner uppsäkrade med säkringar gömda men ändå lättåtkomliga.

Nu är jag ganska glad att dom aldrig levererade kabelhärvan😀

post-8904-0-78746000-1492875670_thumb.jpg

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja vi får se vad vi hinner med i sommar. Det finns en hel del att jobba med som inte syns på bilderna. Men planen är väll att köra i sommar och fortsätta jobba i vinter.

Har aldrig varit i Bengtsfors så det vore riktigt kul att få uppleva.

Haha co-drivern tycker att det är så där att åka i wc:n.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja förlåt för lite OT,

Men har man väl varit på en Bengtsfors träff så inser man vilket jobb det är nerlagt, Och skall/har man sedan försöka ordna en militärfordons träff själv, så inser man ändå mer hur långt undan man är från att ens komma i närheten av det dom åstakommer. och att det måste vara en otroligt massa människor som ställer upp frivilligt där och någon med stort bränslekonto och många bilar ligger bakom hel del för att det skall bli så bra som det är. man får för sej att halva byggden är inblandad,

Klart värt ett besök med eller utan militärfordon

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja inte alls omöjligt att vi tar oss till Bengtsfors vore en rolig träff att uppleva. Lämnar öppet inför sommaren och så får vi se vilka bilar som rullar när det närmar sig.

En fördel med den här hobbyn är att man aldrig är sysslolös på fritiden.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
  • 5 months later...

Två böcker som är bra att ha nu när vintern kryper på. Dodgen har blivit av med ek planken i flaket och nya ek ämnen har kommit. 165 kr metern och lite arbete för att få ut plank av dom. Ramen är skrapad borstad och rostskyddad. Bakaxeln och balkarna under flaket har fått tillbaka sin blåa färg, dock måste jag hitta metall banden som ligger mellan ek planken. Någon som vet vart man kan hitta dom?

post-8904-0-40631700-1511609495_thumb.jpeg

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...