Gå till innehåll

kopplingsbyte volvo valp


Rekommendera Poster

Tjo!

 

Nu är det så att mitt urtrampningslager i min valp har skurit ihop och i samma veva tänkte jag byta koppling+tryckplatta.. dock vet jag inte vars man köper de rätta delarna så därför frågar jag er!

 

Kan någon hjälpa mig att hitta komplett kopplingskitt ink. urtrampningslager till min valp -66? Har googlat och det råder delade meningar om vad som passar.

Om jag förstått det rätt så är det förstärkta grejer original jämfört med amazon tex?

 

kan detta passa? http://www.cvi-automotive.se/sv/articles/2.14603.40756/kopplingssats-b18b20-78-obs-fichtel-sachs

 

Tack på förhand! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst sven pa landet

www.offroad.nu     Ring och snacka med Jörgen, det han inte vet om valpar.... tja han har jobbat på fd miloverkstad i en 18 år,  för många år sedan och han kan/vet allt!!

 

Jag har fått tag på alla grejor, till mina valpar genom honom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ber om ursäkt men jag driver den här tråden lite längre.

 

Hur är det nu då med orginal valp kopplingen. Är det en förstärkt och i så fall vad är det som är kraftigare?

Tänker om det bara är en hårdare tryckplatta och frågan är hur många kilon det handlar om?

Det ser ut som att många klarar sig bra med standard Amazon prylar.

 

För om det bettar bra med Amazon paket så låter det som ett bättre alternativ än orginal(förstärkt).

Slippa ha en koppling som är mer tungtrampad och kanske hugger mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst sven pa landet

På 2 av mina valpar har jag "original koppling" , men då jag har sjukdomsrelaterade problem, bla: svårt att lyfta vänster ben, satte jag in Amazon koppling i bil nr 3, kändes mycket "sladdrigare", då det enligt Jörgen är svagare fjädrar på plattan, än på original koppling, Men för min del fungerade detta bra, enär jag inte idkar terräng/offroad körning, utan håller mig till gräs, grus.

 

Ta och slå en signal till Jörgen och snacka med honom så får du "riktiga" besked.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...