Gå till innehåll

Sälja en TP21


Rekommendera Poster

Årsmodel 1954 i original utan radio. Besiktigad senast någon gång på 80-talet. Har kört en tur nästan varje sommar sedan dess. Färgen flagnar pga av många lager men annars funkar alt. Den behöver väl en tvätt och genomgång naturligtvis eftersom den stått i många år. Bra plåt, snökjedjor. Ev kylarvatten läckage i motoroljan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Är själv ute på jakt... antar att det är en o annan gube "ute i busken" som klurar på om de ska ha kvar sin gamla Sugga/Valp/912/BV202 etc. eller sparka ut den ur lagårn och få tebax en slant.. Om man köpte på sej nåt kul när man var i 35-45 årsåldern för 20 år sedan.. blev med fru och barn.. så är man ju i pensiornsåldern idag och kanske inte har den tiden eller orken man trodde att man skulle ha nu...

 

Man kan ju bara hoppas att det dyker upp nått intressant med tiden..

 

Priser är alltid svårt .. Enligt min mening är INGET värt mer än vad någon i slutändan är beredd att betala.. fick nån köpa en vettig TP21:a för en vettig peng... ja, då är ju det helt okej.. hade tur lixom..    Betalade någon en halv mille... ja, då var den väl förmodligen värd det för den köparen.. ÄVEN om vi andra sugandes på tummen vänder fram ögonvitorna i ren shock och med krampande plånbok faller ihop i fosterställning där vi står.. :wacko:

 

Det kokar tills sist ändå ned till vad man själv är beredd att betala för ett vettigt objekt.. och vad man mäktar med i renoveringsväg.. 

 

En sak är nog rätt så säker... de som köpte en sugga billigt då det begav sej bara för att såga sönder, höja den två meter och smälla i fösta bästa V8:a de hittade samt som kronan på verket måla den shockrosa... lär nog ångra sej idag.. i alla fall litegrand.. ;)

  • Like 4
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En sak är nog rätt så säker... de som köpte en sugga billigt då det begav sej bara för att såga sönder, höja den två meter och smälla i fösta bästa V8:a de hittade samt som kronan på verket måla den shockrosa... lär nog ångra sej idag.. i alla fall litegrand.. ;)

Amen!

 

Och till att bygga om uppmuntrade tidningen 4 wheel drive. Tyckte det var vansinnigt redan för 25 år sedan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det är lätt att se och tycka idag att det är vansinne att plocka/modifiera sönder en sugga i dagsläget.. det är ju inte "bara en gammal militärbil" längre, utan en veteranbilsklassiker av rang och där tillgången på reservdelar är otroligt begränsad.

 

Hittar man en sugga i ett fint originalskick bör man nog ta sej en ordentligt funderare på hur man vill ha det lixom.. att serva upp en skön veteranbil, som ju suggan är, till en säker driftsnivå.. rost, bromsar, ljus&el och drivlina är ju en självklarhet, men då det gäller större modifieringar bör man nog sätta sej ned med en kopp kaffe och tänka igenom det hela..

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådär tänker jag ju idag också i depåerna på olika folkracetävlingar.. nån enstaka duett eller pv kan man se fortfarande.. lite vanligare med Amazoner dock, men det är ju samma sak.. man visste väl inte på 80-talet att de skulle börja bli så värdefulla idag.

 Att bygga fr-bil av en duett idag, då blir man nästan mordhotad.

 Och det har jag en viss förståelse för.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Suggorna byggdes det visst 726 stycken av. Det visste man redan på åttiotalet. Så egentligen finns det nog inga ursäkter. Kommer ihåg en läsarfråga i Wheels från 80-talet, där en kille frågade hur man skulle bygga om en gammal USA Ford till epa. Redaktionen svarade att sök upp en Duett och bygg om den istället. Lustigt svar med tanke på att Duetter tillverkades det mycket mindre av än vilken som helst Ford...

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

För 75.000 skulle ja säga att man kan förvänta sig en rätt så fin sugga ändå. Sett objekt till salu för så lite som 10 och 15 tusen på blocket , självklart med en hel del jobb. Sålde en av mina suggor för kanske 3 år sedan. tror jag sålde den för 45.000. Helt orginal, aldrig renoverad. men körbar.  Hade stått i 30 år orörd innan jag sålde den. Dock var det ju ett objekt ändå. När man börjar prata om suggor för över 100.000 är det inte allt för ofta de prisklasserna dyker upp tycker jag. Och när de väl dyker upp är det riktigt riktigt fina bilar. 

 

Men som sagt tillgång och efterfrågan. Rätt köpare kan betala hutlöst med pengar för rätt bil. Eller om det blir budkrig med flera intressenter kan priserna skena. 

 

En av mina 2 suggor jag har kvar just nu är även den helt orginal, aldrig renoverad. Har radioutrustning, högantenner och allting till den =) 

 

Lägg gärna ut lite bilder på den aktuella suggan detta inlägg gäller så är det lättare att värdera =) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 years later...
  • 1 month later...
  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...