Gå till innehåll

Problem igen växellåda.


Rekommendera Poster

Hej. Jag bytte olja i växellådan i fredags gjorde rent filtret. Men när bilen e kall eller stått x antal timmar så går varken framåt eller backen i. Den kan gå i lite ibland men drar väldigt dåligt sen hoppar växel ur både framåt och bakåt. Sen helt plötsligt efter lite varnande och annat. Sen fungerar det klanderfritt hela tiden kört bortåt 20 mil totalt sen bytet men vid uppstart efter bytet och igår morse och idag har det varit problem. Nivån på oljan är exakt rätt vid varm låda ca 4 mil. Nu i eftermiddag gick jag ut och pröva igen nä går i snabbt sen död. Koppla in drivhjulsfrånkopplingen la i växel och varva upp till 1200 varv växel hoppar i efter några sekunder efter det funkar det perfekt. Jag växlar henne manuellt så boxen eller gadpedalsgivaren är det inte. Har hänt någon gång innan bytet av olja men då endast vid varm låda. Känner mig fundersam vad det kan vara. Tömde även ur ventilpaketet på olja den lilla pluggen i botten på paketet något som behöver luftas på något sätt kanske? Behöver tips . Mvh Fredrik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo den verkar allt fungera inga problem att växla mellan hög och låg eller drivhjulsfrånkopplingen. Men har prövat att ställa den nu över natten med lågväxel i. I mitt huvud är det precis som om han har svårt att suga upp oljan. När han stått någon stund men kortare stunder så e det inga problem

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...