valp-67 Postad 10 Januari , 2017 Författare Rapport Share Postad 10 Januari , 2017 Inte klart men en bit närmare.. Tur man samlat alu durk spillbitar länge nästan slut nu. 9 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Frippe S Postad 10 Januari , 2017 Rapport Share Postad 10 Januari , 2017 Stiligt stadiga ramper 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Svana Postad 11 Januari , 2017 Rapport Share Postad 11 Januari , 2017 Ser bättre ut. Det var så svårt att se på dina tidiga bilder hur resultatet skulle bli. Det där blir bra. Verkar ligga många arbetstimmar i ditt bygge. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Wingflyer Postad 11 Januari , 2017 Rapport Share Postad 11 Januari , 2017 Tips angående bilder: Ta korten med telefonen liggande så kommer bilderna rättvända här. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
valp-67 Postad 23 Januari , 2017 Författare Rapport Share Postad 23 Januari , 2017 Klämfäste för batterilådan, vill inte svetsa på ramen. Lite städning på kablar.. Fint man sparat gamla gummi genomföringar från 240. Samma sorlek och volvo märkta.. Klämfäste på plats. Blir en platå ovanför batterilådan. 6 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
valp-67 Postad 13 Februari , 2017 Författare Rapport Share Postad 13 Februari , 2017 Fått lite gjort inte hunnit lägga ut bilder bara.. Rostfritt, tig, med en massa övning kan det kanske bli nåt. 8 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
valp-67 Postad 24 Mars , 2017 Författare Rapport Share Postad 24 Mars , 2017 En början till mittkonsoll Tigsvetsning är rätt kul. Smidigt till rostfritt saknat det länge. Men nu är d bara att öva! Hiliften, den korta fick d bli.. Rostfritt är ju framme så.. Dunkar till vid broms och acceleration (haha) men har plastbit på g.. 6 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
valp-67 Postad 8 April , 2017 Författare Rapport Share Postad 8 April , 2017 Jaha.. Då blev man med haveri.. Fiska upp en amg som stod 15m ut genom isen på liten sjö. Gick bra till slut men lite trilskande blev det. Häromdagen vart det stenflytt på gården, winch och lucky 13 va tilltänkta, men.. när jag väl fått ut hela wiren som trögade, var det ingen vacker syn.. Tycker det är märkligt hela svetsen släppt runt wire trumman. Så, T-Max 12000 rör det sig om. Funderar på ekonomi, pålitlighet och arbetstid.. Ingen som har en Pto winch eller andra ideer? Ha en härlig helg 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
broten Postad 8 April , 2017 Rapport Share Postad 8 April , 2017 Reparationssvetsa kanske 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Svana Postad 8 April , 2017 Rapport Share Postad 8 April , 2017 Sy ihop bara. Eller låt nån svarva en ny trumma i annat stål och svetsa ihop. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Svana Postad 8 April , 2017 Rapport Share Postad 8 April , 2017 Fråga.. varför sitter diodrampen bakåt inte centrerad på mitten? Eller ska det sitta en till sån likadan brevid? Ser lite tokigt ut.. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pebl Postad 8 April , 2017 Rapport Share Postad 8 April , 2017 Mohaha, som vinschkonstruktör vet jag ju att den mest påkända delen av en vinschtrumma är just där trumflänsen möter trumlivet, som jag ser det: tillverkaren har missbedömt vilka påkänningar det är och felkonstruerat. Men, deppa inte ihop. I detta fallet kan man nog svetsa ihop den igen, se till att fogbereda ordentligt så skall det nog funka fint. 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
valp-67 Postad 9 April , 2017 Författare Rapport Share Postad 9 April , 2017 Diodrampen slogs om plats med blixtljus. Blixtljuset va trasigt (antagligen därför jag fick den) så det ska justeras. Är ju massa hål över allt så försöker använda dessa tills allt är bestämt 100. Blir ju till att svetsa.. Men en ny trumma kanske man skulle svarva.. Återförsäljaren sa den blivit misshandlad.. Lägger upp fler bilder när den är dissikerad. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
H.Hansen Postad 9 April , 2017 Rapport Share Postad 9 April , 2017 . Återförsäljaren sa den blivit misshandlad.. Lägger upp fler bilder när den är dissikerad. Och hur tusan misshandlar man trumman ? Man lämnar ju minst 5-6 vajer varv innan låsningen, Kan tänka mej att det är då det är mest påfrestning på trumman, och trumman är ju inget man bankar och slår på Måste vara riktigt dåligt material eller svets, Gillar det ej, råkar ha en T-max på jeepen för tillfället. Blir säkert byte i framtiden, men den kommer med allsäkerhet hamna på något annat om inte så bak på jeepen, Är inte nöjd med hastigheten på den. ja under belastning då, Den som hette CTA gick bättre under hög belastning, och på flera linvarv på tumman är T-maxen gör, 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pebl Postad 9 April , 2017 Rapport Share Postad 9 April , 2017 Svårt att se på bilden men det verkar ju som svetsen sitter kvar i sin helhet på trumflänsen och har släppt från trumlivet = dålig inbränning i trumlivet. Hade inbränningen varit ordentlig hade svetsen spruckit mitt i och delat sig i två men så ser det ju inte ut att vara i detta fallet. Svets i detta området är oerhört belastade, vajern pressar trumflänsen utåt och får även flänsen att böja sig så det blir formad som en parabolantenn eller som en cymbal typ. Därför har en ordentlig vinschtrumma alltid ordentligt tjocka flänsar, alternativt förstärkningsfjädrar på utsidan Flexandet som uppstår kan annars orsaka sprickor i svetsen och med tiden går den sönder. Helst skall en svets i detta område vara fullt genombränd i flänsen eller trumlivet beroende på hur de är sammafogade (man måste fogbereda så man får en v-fog, helst dubbel v-fog). Det får inte vara några defekter i svetsen som sprickor eller inbränt slagg. Efter svetsning med råge bör hörnet mellan trumliv och fläns svarvas så man får en stor mjuk radie. Dock inte större än radien på vajern. 4 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
valp-67 Postad 9 April , 2017 Författare Rapport Share Postad 9 April , 2017 Ja.. ska riva sönder och fota mer. Dålig svets vill jag ha det till. Monterade elfläkt. Provade ramperna, tyvärr är de lite smala och vingliga så får bli lite säkerhetsuppgradering.. Har man ingen winch får man ju ta med H2 an. 5 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
valp-67 Postad 10 April , 2017 Författare Rapport Share Postad 10 April , 2017 Delad.. Oimponerad. Hoppas bilderna syns bra. 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Svana Postad 10 April , 2017 Rapport Share Postad 10 April , 2017 Perfekt att bara bränna ihop igen.. med myyyycket värme :-) 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
H.Hansen Postad 11 April , 2017 Rapport Share Postad 11 April , 2017 Vad tusan den ser ju ny ut för övrigt , ja bränn i hop den ordentligt så blir det nog bra Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
valp-67 Postad 14 Juni , 2017 Författare Rapport Share Postad 14 Juni , 2017 Fick testkört kompressorn, funka fint i 4:an på tomgång. Lite seriösare montering återstår.. 6 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.