Gå till innehåll

UAZ till Sverige


UAZ Norden

Rekommendera Poster

UAZ kommer att lanseras i Sverige vid årskiftet. Är det någon här som har erfarenhet av att köra en Patriot eller Hunter? 

 

Jag själv är inblandad i detta och testkör nu en Patriot Expedition och är positivt förvånad över vardagskomforten i en trots allt stelaxlad bil. Har sedan tidigare en Hunter och där är det ju i första hand de fantastiska terrängegenskaperna som motiverar köpet. Med Patrioten känns det lite som att man får två bilar i en. Funkar både till äventyr i terrängen och hämta grabben i skolan. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sett många i Ryssland o Rumänien. Verkar mycket kompetenta.

 

Ja, jag själv blev så förtjust att jag ville börja importera dem. Sysslar egentligen med något helt annat än bilar till vardags.

Patrioten är för mig som bor vid vägs ände mitt ute i skogen med usla vägar den perfekta kombinationen av en bil som är tålig som en pansarvagn och har komfort som kan jämföras med en vanlig bil. Som en blandning av en Wrangler (lika terrängegenskaper) och en Landcruiser (utseende och viss komfort). :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Låter intressant, har du någon pris bild?

 

mvh

Henrik

 

Nya Patrioten kommer att ligga på ca 230-250.000 kr utpris till kund beroende på konfiguration. Den dyraste konfigurationen har 

 

Cruise-control

One-zone climate-control

Även passagerare baksätena har värme i rumpan och egna uttag för varm/kall luft. 

Parktronic fram/bak

Värme i ratten

Avfrostande framruta

Förstärkt batteri som klarar arktiskt klimat 

Multimediacenter med bluetooth, USB and 6 högtalare + integrerad Navitel med kombinerad GPS/Glonass 

Läderbeklädd ratt och växelspak

 

+ allt som brukar vara standard i nya bilar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser ju riktigt fin ut!!!

 

Det bästa är att de inte har kompromissat bort terrängegenskaper mot mer komfort som de flesta andra. Det är ambitionen att komfortanpassa ett terrängfordon utan att ge avkall på terrängegenskaperna som gjorde att jag fastnade för dem. Hade en Landcruiser tidigare och det var en fantastiskt komfortabel och trevlig bil på alla sätt - dock inte mycket till terrängegenskaper. Vilket är sorgligt eftersom Landcruisern en gång i tiden var en riktigt vass terrängbil. 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...