Gå till innehåll

Sidohållare Bergströms #1


Dexxas

Rekommendera Poster

B) För den som inte vet hur Bergströms sidohållare ser ut har jag tagit en bild på mina. Tyvärr för Dexxas så är mina storlek #0 och Dexxas söker storlek #1. Mina är alltså något mindre. Jag såg att dagspriset för nya är drygt 1100 för storlek 0 och drygt 1300 för storlek 1. Men dom är inte så svåra att göra själv om man har rätt laxstjärtfräs och en fräsmaskin. Sidohållaren längst till höger i bakre raden  har jag gjort, och en närbild på den. Obs. Jag åtar mig inga uppdrag längre.

post-4966-0-37893000-1480430153_thumb.jpg

post-4966-0-40677300-1480430180_thumb.jpg

  • Like 6
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Knappast med motorsågen även om du verkar ha ett stort förtroende för mina talanger med den WF.... :lol: 
Nån fräsmaskin har jag inte men ska kolla  med en kompis som står i en styrd maskin om vad priset kan bli på fyra-fem st.....

@ Vinkon: Fästena finns i ganska många olika fabrikat och storlekar,här i Sverige huvudsakligen Malcus/Toolfix och Bergström....

Mvh/Dexx :wub:  :wub:

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du tittar noga på den som jag gjort Dexxas, så ser du kanske att den är gjord i två delar. Den delen som innehåller höjdregleringsskruven och en skruv till är tillverkad separat . Sedan sammanlött och fått sin svarta färg med ett kit från England som heter "Black it" och består av fyra kemikalier/vätskor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sant Swana, men gör du det på hobbybasis och tycker det är kul så kan man inte räkna på priset. Råkar du dessutom ha tillgång till verktyg och maskiner men dålig ekonomi så är valet enkelt. Men finish och funktionsduglighet har jag inte givit avkall på.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag står i supportsvarv och nc-svarvar, teach-in svarv och nc-fleropen hela dagarna.. efter massa år spyr man på det :lol: :lol: :lol:

 Samtidigt fattar jag inte hur man klarade bilhobbyn, styling, folkrace och offroad i tonåren innan man började jobba i en välsorterad verkstad.

 Men det gick ju.

 

Därför ser jag upp till Ronnie Hilmerssons byggen, så mycket hantverk utan nyaste maskinerna. :) Bara egentillverkat från början till slut.

 

Kolla youtube klippen på hans jet båt, tgb, manta, rangerover mm.

 

Förlåt för offtopic.....

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Köpte tre sidohållare direkt från Bergströms,av deras lite enklare hobbyserie,det som skiljer dom åt är att hobby är endast fräst medans dyrare alternativet har passerat i planslipmaskin.... :unsure: 
Hobbyserien kostar hälften av vad dom slipade gör,runt 800:- st ink. moms...... -_- 
Fungerar perfekt till vad jag ska använda dom till i alla fall,har ingen digital på svarven utan får nolla stålen vid varje byte.... ;) 

Mvh/Dexx   :wub:  :wub:

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...