Gå till innehåll

Äntligen! Riktiga 20"-fälgar till tgb 30/40/45


Rekommendera Poster

Som rubriken säger jag jag äntligen lyckats hitta nytillverkade 20"-fälgar med rätt inpressning till våra tgb 30/40/45-bilar. Kostar 3560:- + moms styck och levereras i valfri RAL kulör. Dessa är som sagt fabriksnya och skall användas med slang, så man slipper limmade ventiler och kan köra med lågt tryck i skogen.

Någon som är intresserad? Leveranstiden är ca 4 veckor.

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är allmänt intresserad, räknas det?  -_-

Däck och fälgar är alltid i åtanke men än så länge klarar sig mina original ett tag till. Men det är kul att hålla ett öga på vad alternativen är den dag det kanske behövs.

 

Det ända som passar på våra bilar (enligt mig) är någon sorts terräng anpassade däck. Har du hittat några lämpliga kandidater passande till såna här fälgar?

(ursäkta att jag inte undersökt det själv)  :blush:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Absolut! Michelin XZL 14.00 R20.

Det är samma typ av däck som de Man-hjulen som köpts in i grupp här tidigare via Björn, fast med dessa fälgar kan man köra med kedjor utan problem och inget ventilproblem. Enligt de jag pratat med så är dessa däck bland de bästa på marknaden. Det är likadana fälgar som sitter på snöslungorna, så specen är samma som Scania en gång i tiden utvecklade till våra terrängbilar.

IMG_20161114_191833.jpg

Redigerad av Johan Josefsson
  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har man inga egna kontakter på däck, så säljer Halfsafe här på forumet till vettiga priser. Även i tex Tyskland finns det begagnade militärdäck att köpa. Själv skall jag bara köpa ett däck till reservhjulet, sen har jag det jag behöver. Fördelen med 20" är ju mera gummi vilket är bra i skogen. Att man kan montera terrängkedjor utan att de fastnar i styrleden tex är ju inte heller så dumt.

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 8 months later...

Hur mycket slutar notan på för hjul komplett? 3560:- + moms = 4450:- Ett nytt Continental HCS 14.00R20 kostar 8254:- hos Däckonline idag hemlevererat => 12704:- + montering/balansering. 13.000:- ungefär per hjul, stämmer det?

 

Vad är lastindex för fälgarna som erbjuds och hur går det till med beställning?

 

Kan man använda originalmuttrarna på de nya fälgarna? På bilden ser det ut som så, men det kan du säkert svara på. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 10 months later...
På 2016-12-26 på 21:57, Johan Josefsson säger:

Det var väldigt vad svalt intresset var för fälgar helt plötsligt. Jag har beställt 7st till min bil nu i alla fall. Bilder kommer framöver :)

Hej beställde du fälgarna nya eller är det begagnade?  Är på jakt efter något liknande.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 9 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...