Steffe Postad 23 December , 2016 Rapport Share Postad 23 December , 2016 Då var dieselkonverteringen klar. Några timmar och målarfärg så blev den äntligen klar. 9 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Frippe S Postad 24 December , 2016 Rapport Share Postad 24 December , 2016 Imponerande snyggt! Ser tight ut i motorrummet Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Vinkon Postad 24 December , 2016 Rapport Share Postad 24 December , 2016 Snyggt ! Vad är det för motor? Har den suttit i en bandvagn förut? Det ser bra tajt ut Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kjell Niklasson Postad 24 December , 2016 Rapport Share Postad 24 December , 2016 Det ser ut att vara en Mercedes OM603 turbomotor. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Steffe Postad 24 December , 2016 Författare Rapport Share Postad 24 December , 2016 Hej på er! O God jul. Det är en originalmotor för Bv206 (208) om603.950, det är så det ser ut i motorutrymmet på "Natovagnarna". En 6:a Mercedes 300:a bandvagnsmotor med tillhörande växellåda. Monterad hydralpump så man kan köra kran m.m. Återkommer med fler bilder av bygget. Registrerad som TGV. mvh Stefan 3 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Steffe Postad 3 Januari , 2017 Författare Rapport Share Postad 3 Januari , 2017 Monterade radiostyrningen förra veckan. 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Johan Josefsson Postad 3 Januari , 2017 Rapport Share Postad 3 Januari , 2017 Snyggt bygge! Vad var det för spec på vagnen innan? Vanlig Ford bensinmotor? Riktigt stiligt med klädd hytt på insidan. Tror du det påverkade ljudnivån eller mest kondens? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Steffe Postad 3 Januari , 2017 Författare Rapport Share Postad 3 Januari , 2017 Det var en ford bensinmotor. Ljudisolerat noga motorutrymmet. Använder sådana material så inte den påverkar kondens, men bra ljudisolering. Faktiskt riktigt tyst i kupén. Håller på i mitt yrke med klädning mm. Har kvar att göra i ordning bakvagnskarossen (personaltransport) och en bandvagnskärra 1922. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Steffe Postad 13 Mars , 2017 Författare Rapport Share Postad 13 Mars , 2017 Ja, då var winchen monterad. Bara att ge sig ut att försöka fastna så man får pröva den 6 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Johan Josefsson Postad 14 Mars , 2017 Rapport Share Postad 14 Mars , 2017 Det är nackdelen med bandvagn, det är så svårt att köra fast 3 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JDW Postad 18 Mars , 2017 Rapport Share Postad 18 Mars , 2017 Du försöker inte tillräckligt.... "... tänker på snöstormen mitten av 90-tal'et då 3st 206'or låg på rad i en myrhåla strax SV om Runketorp i Gräsmark..." (den första fastnade, de andra 2 skulle komma till undsättning. Montörerna fick gå vidare o I2 stammisarna fick ordna det där veckan efter. De lär iaf inte ligga kvar har jag hört.) 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.