Gå till innehåll

30:a växlar ej om ej varmkörd?


Rekommendera Poster

Hallå!

 

Det finns ju en eller två trådar om växling på det här forumet. Har läst en hel del av dom, men inte stött på det ``fel´´ jag upplever.

 

Som rubriken säger vill min 30:a inte växla när den ej är varmkörd. Dvs oavsett temp o väderlek startar den fint. Men ger jag mig iväg för snabbt efter start vägrar den växla. Har varit o pillat på gaspedalsbrytaren, men det gör ingen skillnad. Kör jag på ``ettan´´ ett par min så kommer den igång, och går sen hur fint som helst. 

 

Om jag däremot låter den stå och gå ca fem-tio min efter start, så växlar den fint redan från början när jag ger mig iväg. Oljenivån verkar ok. Har pejlat med motor igång vilket jag tror är rätt sätt.

 

Är det här helt normalt eller är det nåt knas? I så fall vet nån vad?

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Ingen som har varit med om liknande eller vet nåt? Hämtar ibland bilen sjukt tidigt på morgonen och är inte jättesugen på att stå o varmköra tio min när kl är typ fem på morgonen. Är dessutom lite orolig att det är nåt som kan bli värre  :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...