Gå till innehåll

Classic Military Show 2017. Finderup "Danmark" 14-20 /8


Rekommendera Poster

Hej är det någon som är sugen på en tur till Finderup och Classic Military show i augusti ?

 

Har varit sugen på denna något år, och funderar starkt på att göra slag i saken i år,

träffen hålls varannat år och har i år gett lite extra utrymme åt WW II fordon mm

 

Några länkar här under

 

En länk till deras FB sida kommer här https://www.facebook...93400490903686/

 

Skrivet av dem på FB

 

C M S 2 0 1 7

Reserver allerede nu uge 33/2017 (14. - 20. august ), til at besøge Classic Military Show 2017.

Tentativt program:

Mandag – onsdag : CMS er åbent for tilmeldte deltagere og udstillere. Etablering af udstillingsområder, diverse interne aktiviteter og arrangementer, samt tid til generel hygge om lejrbålet 1f642.png:)

Torsdag : Større PR event/arrangement i Viborg, hvor vi bl.a. arbejder på, at kunne arrangere sejlads med amfibiekøretøjer.

Fredag : CMS er åbent for publikum hele dagen, og, som noget nyt, også aftenen. I løbet af dagen særligt program, med demonstration af bl.a. også materiel fra Hæren og Flyvevåbnet. 
Gratis entre for publikum

Lørdag : CMS åbent for publikum om dagen. Diverse aktiviteter og opvisninger i løbet af dagen. 
Gratis entre for publikum. 
Aftenprogram for CMS tilmeldte deltagere og udstillere

Søndag : Nedbrydning af udstillingsområder og lejrpladser, samt hjemrejse i god ro og orden.

 

Hittade denna sida också om träffen http://www.jdrvetera...dk/?page_id=675

 

 

Lite från deras egna sida

 

Jydske Dragonregiments Veteranpanserforening, arrangerer hvert andet år et af Skandinaviens absolut største træf for historiske militærkøretøjer, materiel, og levendegørelse af historie. Vi har afholdt disse træf i 2007, 2009, 2011, 2013 og 2015.

Næste udgave af vores træf – som vi kalder Classic Military Show â€“ afholdes 14. – 20.  august 2017.

I 2017, inviterer vi igen deltagerne til vores ”Camp TOVBY”, i det militære øvelsesterræn Finderup, som ligger tæt på Viborg, centralt i Jylland. Vi vil gøre vores til at skabe rammerne for nogle spændende dage, for såvel deltagere som publikum. Der vil være fremvisning af historiske køretøjer, fremvisning af materiel fra Forsvaret, spændende temaområder med miljøer fra WW2, Kold Krig, og nyere tids internationale operationer, grillaftener, hygge i vores traditionelle ”Café de Normandie”, mulighed for udfordrende kørsel i terræn, osv.

Finderup ligger indenfor kort tids kørsel fra flere større byer i regionen, så der er gode muligheder for besøg af mange tilskuere. Publikum har gratis adgang til Classic Military Show. At showet ikke har kommercielt sigte, betyder dog også, at vi i arrangørgruppen opererer med et meget beskedent budget til annoncering. Du kan derfor hjælpe os alle meget, hvis du medvirker til at sprede budskabet om Classic Military Show.

Vi vil løbende lægge nyt om arrangementet her på hjemmesiden, og på Facebook-gruppen “Classic Military Show” – giv os gerne et “Synes godt om” eller “Del”… Se i øvrigt fotos og filmklip fra tidligere afholdte træf under Galleri. Hvis du har spørgsmål, forslag eller kommentarer, så kontakt os gerne via formularen under “Kontakt JDRVP” her på hjemmesiden.

Vi håber, at se dig hos os i ”Camp Tovby”, til Classic Military Show 2017!

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
  • 2 months later...
Gäst sven pa landet

Kommer ni att köra med "gröna saker" däröver ??

 

Jag/vi har detta event i åtanke, enär vi skall besöka min Danska sambos barn som bor norr om Silkeborg, ca 35 minuters väg från Finderup. (där jag varit många gånger.) Men det blir med "vanlig" bil.

 

I salig åminnelse.: Finderup bunkern.

post-6449-0-50468400-1496684419_thumb.jpg

post-6449-0-25974100-1496684430_thumb.jpg

post-6449-0-06510800-1496684443_thumb.jpg

post-6449-0-19718500-1496684459_thumb.jpg

post-6449-0-20612600-1496684473_thumb.jpg

post-6449-0-54202100-1496684488_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag åker över redan söndagen den 13 från Varberg till Grenå, och hem på söndag den 20, Grenå-varberg. 

Ingår i Finnskogsgruppen och kampera med dem under flaggan FSG tryckt på den en typ av den Värmlänska flaggan 

20170606_114206.jpg

 

Har slut på Terrängbil.net dekaler "de stora gula till framrutan" och banderollen är hos sten

 

Tycker jag kan unna mej att vara där och se hela spektaklet byggas upp och se när alla fordon mm kommer,

Färjan och milen blir det samma och mat måste jag ha ändå. Var ändå tvungen att fixa med barnpassning, då det låg på min vecka, så jag tog hela veckan, får bli min semester

Tänkte eventuellt skriva lite om det och lägga ett reportage på portalen för terrängbil.net sin räkning 

  • Like 4
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jeg tenker at jeg tar med familien og tar turen nedover. Det er enkelt for meg, jeg kjører bare en halvtime for å komme til Larvik. Der går det ferje til Hirtshals. Så er det cirka to timers kjøring til arrangementet. Fredag 18. - søndag 20. er mest aktuelt. Skal kjøre Volvo C303/11-bil. Skal prøve å få med en kamerat med Willys M38.

  • Like 5
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Nästan alla av Finnskogsgruppens medlemmar kommer deltaga. 9 st fordon

Så våra camp kommer antagligen synas om någon vill komma och hälsa.

 

Fordon från FSG 

 

MB 290 GD . Gått Militärt "KFOR"

Volvo tgb 11

Volvo tgb 935

Ural

REO Norsk M621

Scania tgb 40

Volvo tgb 11

Volvo tgb 1314

Scania tgb 40

 

Möjligt att några "hangarounds" kommer ner också. dock kamperar de brevid i så fall

 

Vi kommer vara där från söndagen 13/8 till Måndag 21/8 

Jag rullar in först på kvällen söndagen den 13. Sedan kommer några på Måndagen, och resten fyller på vart efter.

På grund av färjorna till Norge så blir några kvar till Måndagen,Jag skall passa 14:15 färjan i Grenå på söndag och avviker då några timmar innan.

 

 

Nya överraskningar dyker upp på CWS hemsida. Det blir lite aktiviteter för de som kommer tidigt, fast egentliga showen börjar den 17, Så har de även ett program den 14 till 16 för de som är på plats, frivilligt att deltaga i det naturligtvis

 

Skall bli väldigt trevligt  :) 

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Trevligt att ni kom Per, och att ni även hittade på Fredik med kompisen, så det vart full PV valp under dagarna.

Och tack för sälskapet på hem turen, det gick ju riktigt fint, ja Ulicehamn backen var lite trög, men efter jönköping tror jag M6an fick både hemlängtan och bara fet Dansk diesel, kändes som det var mer ork i maskineriet i de uppförsbackarna :)

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inga tendenser till vatten i axlarna,

Har kollat oljan både på plats innan vi rullade hem och sedan även hemma.

 

Verkar som ventilerna fungerar som de skall. funderar dock på att sätta dit slang och dra upp av luftningen lite till.

 

Nu lär ju bada i sådant djup inte bli något som sker dagligen, men för säkerhets skull så är dett bättre att fixa sådant innan olyckan är framme, man vet ju sällan hur djupt något är innan man kört ner där.

 

Måste riva fram de anda skärmarna och se vad det står för PSI tryck på däcken, blir lite funderasam.

 

Nåja i dag har jag torkat klart mattor sängar och sängkläder. 

Lade en extra press emellan de två som sitter där, tills jag får tag i den nya som skall vara under och är hel.

Så nu är det klart att dra på tur igen om jag vill :)

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:) Halfsafe. Jag håller på att läsa en bok som heter "Med Jeep över Atlanten".  Det är alltså en Ford GPA som han tar sig över Atlanten med och han har döpt den till det passande namnet Halfsafe. Är det där du blev inspirerad till ditt nickname? :)

post-4966-0-71393300-1504108147_thumb.jpg

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...