Gå till innehåll

Trevlig Midsommar 2017


Rekommendera Poster

God midtsommer, ja. I år kom sankthansaften og midtsommerkvelden på samme kveld, i Norge flytter vi ikke feiringa til nærmeste fredag men har alltid feiringa den 23. juni.

 

Vi i Norge synes den svenske midtsommerfeiringa er veldig eksotisk. Vi fyrer bål, mens dere danser rundt ei stang og har masse eksotisk mat. Noen nordmenn har svenske kjærester, og da kan det fort oppstå kulturkrasj og humor:

 

https://tv.nrk.no/serie/uti-vaar-hage/ouha43000107/sesong-2/episode-1#t=10m46s

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

God midtsommer, ja. I år kom sankthansaften og midtsommerkvelden på samme kveld, i Norge flytter vi ikke feiringa til nærmeste fredag men har alltid feiringa den 23. juni.

 

Vi i Norge synes den svenske midtsommerfeiringa er veldig eksotisk. Vi fyrer bål, mens dere danser rundt ei stang og har masse eksotisk mat. Noen nordmenn har svenske kjærester, og da kan det fort oppstå kulturkrasj og humor:

 

https://tv.nrk.no/serie/uti-vaar-hage/ouha43000107/sesong-2/episode-1#t=10m46s

Men va i he--- :)

Knäppaste jag sett tror jag :)

 

Annars är denna min parodi-favorit:

:)

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lustigt. En av personerna där i senaste filmen är en folkrace funktionär som jag blev bekant med för många år sedan.

Minns att han snackade om den där filmen.. och nu fick jag se den och känner igen han.

Hur han hamnat där kan jag dock undra..

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...