Gå till innehåll

Färgkod civilförsvarets orange


Rekommendera Poster

Hej!

 

Lovade mig själv att inte ha för mycket prylar. Men igår fick jag korn på en Valp från -65 med 4900 mil på mätaren, besiktigad utan anm och pris under 20 papp.Tror inte mätaren slagit runt då den varit i Civilförsvarets ägo och privatpersonen som haft den har inte använt den mycket heller. Egentligen för bra för att vara sant så jag köpte den, osedd :wub: dock litet bilder :lol:

Hursomhelst, är det någon som vet färgkoden på Civilförsvarets orange samt den gråa färgen dom hade på insidan? Hämtar den i augusti så då kommer det bilder. Fortsatt trevlig sommar!

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Sådär, nu har jag hämtat hem skönheten. Rostig i kaross, hemsnickrad förgasarlösning, men helt OK för det priset. Fick m fullständig dokumentation från bl.a civilförsvaret, sprillans nytt xtrakapell, luftfilter, extra förgasare, ekonomiplåtar, kraftuttag, original domkraft, handlampa 12 volt original och litet annat. Har kört litet i terränglådan och tar sig fram som den ska.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 10 months later...

Sådär, nu har jag skruvat klart. Det var stålröret från huvudcylinder till slavcylinder som det gått hål i. Satte dit ett kopparrör men jag rekommenderar en slang istället. Ett klart obekvämt bökande att lirka dit ett kopparrör på drygt 2 meter. Funkar OK, ska lufta ordentligt imorgon. Kanske busköra litet också men är klart nojig vad gäller gnistor och snustorr mark. Just d, måste lägga upp bilder. 

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, Puppe säger:

Nu har jag kört litet till. Skorrar en del från framaxel vid fyrhjulsdrift, generatorn gnisslar och riktigt raggarljud från avgasröret. Forts följer.

Fast det är anliggande broms på höger fram. Justera litet broms när trumman svalnat.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...