Jump to content
monkysa

Fullorbitrol bv 202

Recommended Posts

Hej.

Finns det någon här som har en bv202 med full orbitrol? Skulle behöva bild på vilka anslutningar som går vart. Saknar märkningar nämligen..

Även tanken vore fint med någon bild ðŸ‘

Tack på förhand /Alex

Svårt att se vilken som är tryck in och retur.. Ser vilka som går bak och de är ju bara skifta om det svänger fel håll ;)

Men jättetack, försökte googla men hittade inte något vettigt...

Hej.

Finns det någon här som har en bv202 med full orbitrol? Skulle behöva bild på vilka anslutningar som går vart. Saknar märkningar nämligen..

Även tanken vore fint med någon bild

Jeg har. (De norske BV202NF1 som ble produsert midt på 70-tallet har orbitrolstyring.) Jeg kan ta noen bilder. Hva trenger du bilder av?

Hej. Jag söker vilka rör som går vart på orbitrolen. Ska koppla in ett bandvagnssystem på ett snnat fordon men saknar något som beskriver vart slangarna ska gå.. Så en bild på orbitrolen och ev pumpen hade varit kanon! Mvh Alex

Hej! Jag har nu fått koll på set mesta, dock undrar jag vad den tunna slangen är för något? Är det tryck eller bara retur?

Hej. Jag söker vilka rör som går vart på orbitrolen. Ska koppla in ett bandvagnssystem på ett snnat fordon men saknar något som beskriver vart slangarna ska gå.. Så en bild på orbitrolen och ev pumpen hade varit kanon! Mvh Alex

Jeg har glømt heile greia. Skal prøve på nytt om noen dager.

Jag kör med "statiols transway dx II", passar bra till "all möjlig gammal skit" som gubben sa som hjälpte mig välja. :)

Original skulle man väl blanda motorolja och hydraulolja(eller var det ATF?) 50/50, men det kanske var till n-versionen. Inte så skitnoga kanske.

• Like 1

Ja nu efter lite fix så fick jag ihop styrningen. Det enda felet var att slangarna till kolven satt på fel sida... Detta är ju verkligen ingen bandvagn, men det är ändå byggt med bandvagnsgrejjer. Får knappt ens 1,5 varv på ratten från fullt höger till vänster ;) ang oljsn så blev det en mordern motsvarighet till tryckolja 51 jag bifogar en bild :)

post-5138-0-96785100-1514677473_thumb.jpg

• Like 5