Gå till innehåll

härjes c202 laplander


Rekommendera Poster

9.5" lamell till tgb då?

240mm

10 splines 

 

Nu har jag inte läst bakåt i tråden så halshugg mig inte om de redan konstaterats att de inte passar:blush:

 

Det står ett nummer på din sista bild 50052. Om man zoomar in så ser man det, "klockan 16" på lamellen så att säga.

Det står 50052 på min lamell också.

 

20180820_060159.thumb.jpg.709dcbcd62e9d3fa3821fcaeed5341ef.jpg20180820_060207.thumb.jpg.23319404e04eb0e1bd892758d51cd90c.jpg

  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 härje såg i början av tråden att du tyckte det var lite trångt att jobba med lådorna i c202'an,  gör ett snitt i golvet för en extra plåtlucka så blir det betydligt mer lättmekat och du slipper ligga under bilen och kan byta lådorna uppefrån.  ang lamelldiameter så räcker 228mm väl till att hålla emot en b20 min köptes från classic parts för 995:- men var finsplinnsad  och klara av att hålla emot vridet vilket är några gånger mer än det från b20.

 

DSC02243x.jpgDSC02271.JPG

  • Like 4
  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16 timmar sedan, Gravander säger:

9.5" lamell till tgb då?

240mm

10 splines 

 

Nu har jag inte läst bakåt i tråden så halshugg mig inte om de redan konstaterats att de inte passar:blush:

 

Det står ett nummer på din sista bild 50052. Om man zoomar in så ser man det, "klockan 16" på lamellen så att säga.

Det står 50052 på min lamell också.  de va som f---n  ska kolla numret närmare enligt vissa här så är det bara tryckplattan som passar från 11 å uppåt om det stämmer så ska jag fanimej bju dej på en tårtcheck   är denna vara till salu ochså -_- 

 

20180820_060159.thumb.jpg.709dcbcd62e9d3fa3821fcaeed5341ef.jpg20180820_060207.thumb.jpg.23319404e04eb0e1bd892758d51cd90c.jpgd

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 timmar sedan, eile säger:

 härje såg i början av tråden att du tyckte det var lite trångt att jobba med lådorna i c202'an,  gör ett snitt i golvet för en extra plåtlucka så blir det betydligt mer lättmekat och du slipper ligga under bilen och kan byta lådorna uppefrån.  ang lamelldiameter så räcker 228mm väl till att hålla emot en b20 min köptes från classic parts för 995:- men var finsplinnsad  och klara av att hålla emot vridet vilket är några gånger mer än det från b20.     :excl: snyggt lite smidigare än original höll på att få tuppjuck då det är mm passning mot balken där kardanerna ligger  speciellt vid vinchmedbringaren   vad är det för motor du har tappat i

 

DSC02243x.jpgDSC02271.JPG

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

xd3te.jpg.1f977834e418b9a573b177f4084f0e5e.jpg

XD3TE 2498 cm3 77 kW (110 hv) @ 4150 r/min 235 Nm @ 2000 r/min

En så har "liten" maskin tryckte jag dit samt en 5vxl låda m47 och då blir lite mer trångt och svårmekat än med b20,   betydligt mer körglädje, bättre bränslekonomi och sen även lite mer fullvuxet ljud.  Hur bilen beter sig och låter finns på https://www.youtube.com/channel/UCB3ZbrtwhsBk8bVQWARSTPg

  • Like 2
  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...