Gå till innehåll

Motron rör sig i längsled


Pvpjtgb1111

Rekommendera Poster

Jag har ett problem med min bil som blivit drastiskt värre senaste veckorna. 

 

Innan har jag jag haft att fläkten tar i sitt hölje. Har trott att det varit vingarna som tagit i sargen på grund av att allting rör sig när det fjädrar och det har då uppstått ett skrapande ljud från fläkten som låter rätt illa. Har inte varit några större problem innan men nu har det blivit mycket värre.

 

Nu har jag konstaterat att fläktnavet tar i på baksidan, mot motorn till. Detta gör den på grund av att motorn rör sig i längsled över 10 mm bakåt :o Den gör det bara under belastning, frikopplar eller stannar man så slutar det. Motorn rör sig så mycket att axeln som styr spjällen på förgasarna hoppar ur sin främre infästning.

 

 

Jag hittar inte felet och behöver lite idéer :(  Jag har bytt båda främre motorkuddarna i tron om att det var dom som var slut men utan resultat. Funderat vidare och trott att främre kardan inte ville röra sig ordentligt, men även utan främre kardan monterad är det nån skillnad.... Har sett över och dragit åt de bakre fästena i fördelningslådan också.

 

 

Detta krånglet har lett till att packboxarna på utgående axel bakåt på fördelningslådan och ingående på axel 2 har gett sig.

 

Nån som kan ha nån idé? :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Kanon bra med återkopplingar när felet är löst...

Kanske nästa gång någon annan har liknande fel så ser nån tråden så spar man massa tid å flera trådar om samma sak!

 

De borde alla göra, återkoppla med vad som var fel och lösning!

 

Trevlig helg

Håller med! Det är sånt som bygger upp ett starkt och bra forum :wub:

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...