Martin W Postad 28 November , 2018 Författare Rapport Share Postad 28 November , 2018 Har kopplat bort vacuumet från fördelaren och skruvat fast tändförställningen på fullt,kör på det tills jag kommer på vad som är fel på riktigt. Har sökt på sidor i USA och felet verkar inte vara ovanligt men det finns ju inga konkreta förklaringar på hur man löser problemet Nu lite roligare grejor. Har beställt årets julklapp , hoppas att tomten är stark 4 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Distordera Postad 29 November , 2018 Rapport Share Postad 29 November , 2018 Wow! Du bygger min dröm. Har du kvar fjädern till 727:an? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Martin W Postad 29 November , 2018 Författare Rapport Share Postad 29 November , 2018 1 timme sedan, Distordera säger: Wow! Du bygger min dröm. Har du kvar fjädern till 727:an? Japp,fjädern är kvar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Beau Postad 2 December , 2018 Rapport Share Postad 2 December , 2018 Fantastisk renovering som jag har följt sedan du startade. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Martin W Postad 2 December , 2018 Författare Rapport Share Postad 2 December , 2018 42 minuter sedan, Beau säger: Fantastisk renovering som jag har följt sedan du startade. Tack, kul att du gillar den . 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Beau Postad 2 December , 2018 Rapport Share Postad 2 December , 2018 Hur stor blir höjningen med årets julklapp, och vilka däck har du tänkt dig? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Martin W Postad 3 December , 2018 Författare Rapport Share Postad 3 December , 2018 8 timmar sedan, Beau säger: Hur stor blir höjningen med årets julklapp, och vilka däck har du tänkt dig? Fjädrarna ska höja 3" enligt tillverkaren och jag hade tänkt ha 33-35" däck. Får se hur mycket utrymme det blir när fjädrarna är på plats . 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Beau Postad 3 December , 2018 Rapport Share Postad 3 December , 2018 På 2018-04-03 på 16:13, Beau säger: Skulle du någon gång i framtiden tröttna på den så är jag spekulant. Den blir bara bättre!! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Martin W Postad 4 December , 2018 Författare Rapport Share Postad 4 December , 2018 13 timmar sedan, Beau säger: Den blir bara bättre!! Tack.det får vi hoppas och jag säger absolut till om intresset svalnar Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Martin W Postad 9 December , 2018 Författare Rapport Share Postad 9 December , 2018 Kände mig lite arbetslös i helgen så stötfångaren fram fick bli ompysslad. Började med att slipa bort färgen och forma den efter fronten så den blev lite spetsigare. Har lite grejor kvar från min Volvo 912 så jag svetsade igen hålen och monterade fästpiggarna till 912:ans bogseringskedja på stötfångaren. Nu fattas bara kedjan Sen blev det fäste till extra belysning, ska såklart vara fyra stycken men det fanns ju bara tre st hemma så det fick duga för nu. 3 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
smen Postad 9 December , 2018 Rapport Share Postad 9 December , 2018 Ser ju bra ut,men lite väl korta pejlstänger för min smak.Sen ska de va kula i toppen.gärna med belysning i. 1 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Martin W Postad 10 December , 2018 Författare Rapport Share Postad 10 December , 2018 21 timmar sedan, smen säger: Ser ju bra ut,men lite väl korta pejlstänger för min smak.Sen ska de va kula i toppen.gärna med belysning i. Jasså det tycker du, sista bilden är till dig 4 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
smen Postad 10 December , 2018 Rapport Share Postad 10 December , 2018 Skämt åsido, du har gjort ett fantastiskt jobb med den bilen. Var det du som köpte en fälg av mej för ett par år sen? Är det din bil som har farit runt i Landvetter- Härryda trakten tidigare? mvh. smen Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Martin W Postad 10 December , 2018 Författare Rapport Share Postad 10 December , 2018 Tack har inte köpt någon fälg vad jag kommer ihåg. Denna bilen köptes från Active life av ett enmans företag i Vetlanda, vilken jag köpte bilen av så den bör bara ha rullat där tror jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Martin W Postad 28 December , 2018 Författare Rapport Share Postad 28 December , 2018 Lite julpyssel har det blivit Tänkte att jag lägger plyfa på botten så det tål att användas, kanske hinns med nu når man är nyårsledig 7 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Martin W Postad 30 December , 2018 Författare Rapport Share Postad 30 December , 2018 Då fick man plocka fram klipp o klistra och snickarkunskaperna för att få till en någorlunda passform på skivorna, många vinklar o hörn Men nu saknas bara några bultar och surrningsöglor sen ska dom nog sitta på plats. 6 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eile Postad 4 Januari , 2019 Rapport Share Postad 4 Januari , 2019 Behöver du riktig flakplyfa så brukar reas ut billigt i Reftele, annonser på blocket när partier tas hem. Löst tändproblemet? Kör du med brytare? Ett tips: Nockglapp som gör att kamvinkel/brytaravståndet ändras vid förställning, öka kamvinkel dvs minska avståndet till minimalt, eller ställ avståndet med tummen på nocken så glappet som bildas vid högre varv följer med, släpp tummen och se så åtminstone lite öppning finns kvar. Kollar du inte manuellt och du istället vill hänga på mätaren se vilken vinkel du får när den bara snurrar runt på starten och sen jämföra hur mycket den ökar när motorn sen går. Avrostade fjädrar till vikterna kan också ge liknade symptom så att förställningen blir hel fel ihop med vacummet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Martin W Postad 4 Januari , 2019 Författare Rapport Share Postad 4 Januari , 2019 Denna plyfan får duga tills den blir dålig men ska hålla utkik efter lite reor . Tändproblemet är inte löst men den funkar som den ska nu när jag har fixerat vacuumjusteringen till tändförställningen i maxläge(fullt vacuum) och kör utan justerbar tändförställningen. Tändningen hamnar troligtvis på 20-25 grader före TDC och det känns inte som om det skulle funka men det gör det?? Har kollat alla delar i fördelaren inklusive fjädrarna och dom är hela. Det är ett brytarlöst Motorcraft system till tändningen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eile Postad 4 Januari , 2019 Rapport Share Postad 4 Januari , 2019 Ok brytarlöst är för nytt för mig. Men det låter märkligt, ska just det brytarlösa ha vaccum, funkade det innan renoveringen? Går den att starta- ingen baktändning eller bonkande, spikar vid belastning? Låter nästan som om du fått en kugge fel eller kablarna ett steg fel. kolla på vanlig sätt fingret i hållet sen mejseln och se om den oförställd hamnar endast några grader innan tdc. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Martin W Postad 4 Januari , 2019 Författare Rapport Share Postad 4 Januari , 2019 Motorn gick likadant innan jag plockade isär den så det är ingen skillnad. Förstår inte riktigt det med fingret och mejseln? Har kollat allt och alla funktioner, allt fungerar på fördelaren både vacuum, fjädrar och vikter. (Har bytt tändmodul, tändkablar, fördelarlock, rotor och tändstift.) Ställer jag tändningen efter konstens alla regler så står den rätt och justerar som den ska men då misständer motorn så fort den belastas. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eile Postad 5 Januari , 2019 Rapport Share Postad 5 Januari , 2019 Om man är osäker på vilken som är ettan. Fingret/ mejseln : ibland tar man fel på ettan på vissa motorer (ta ex fransmän som räknar baklänges mm) och vid komp kommer det fisa till när du har fingret i hålet istället för stiftet, bort med finger och låt mejseln visa de sista mm. Rätt tändföljd? ex på fordar kan man skifta 2 cylindrar och de går bra men får lite märkliga tendenser vid belastning. ------------- Kolla vad du har för förställning vid olika varv, kan hända du inte ska ha vaccum ihop med det brytarlösa eller så har vaccumet på något sätt för stort slag. Spikar den? glödtänder? eller något annat fenomen? Är det en amc motor och vilken isåfall? 360? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Martin W Postad 5 Januari , 2019 Författare Rapport Share Postad 5 Januari , 2019 Har koll på ettans cylinder ,men bra tips. Har kollat tänd följden men ska kolla igen för att vara säker. Har inte kollat vid olika varv, har inte så detaljerad grad skala på motorn och nog inte alla verktyg heller . Motorn är en AMC360 helt original med vacuum och brytarlös tändning. Har inte upptäck spikningar eller något annat utan den funkar och låter väldigt bra. Uppskattar verkligen dina förslag, jag har själv nästan inga idéer kvar Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eile Postad 5 Januari , 2019 Rapport Share Postad 5 Januari , 2019 På 360 bör 5,7 gå att förväxla, på fordarna var det 7,8 som folk förväxlade. Det som händer är att sex cylindrar drar rätt och en något för högtänd och en något för låg. Lite beroende på hur tändningen är ställd kommer felet att yttra sig, lite onödigt varm och lite bludder på varv. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Martin W Postad 5 Januari , 2019 Författare Rapport Share Postad 5 Januari , 2019 Har dubbelkollat tänd följden idag och den stämde. Har också kollat övre läge död läge på cylinder ett och jämfört det med innehållet i fördelare. Ställde motorn på gradskalan 10 grader före och då ser fördelaren ut så här, den står mitt för tänd nocken utan vacuum förställning. Bild två är hur den står med full vacuum förställning och fixerad i detta läge funkar motorn bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eile Postad 5 Januari , 2019 Rapport Share Postad 5 Januari , 2019 Funderar på hur du ställt tändningen från början enl bilderna tänder den ju på tdc istället för några grader före. Har fördelaren vikter? 1. Prova först att vacumdosan är hel brukar gå att suga med munnen. 2. Ha vaccumet kopplat ställ tändningen med hjälp av örat du där den går lättast och dra sen ner tillbaks den något så varvet minskas, gasa till lyssna efter spikningar, ut och belasta leta upp gränsen innan spikningar uppträder. Se sen till att den går att stänga av utan glödtändning och även starta utan att mota. Har aldrig själv kört lampa på V8 endast örat, så reservera mig mot exakta gradtal, men har du någon lampa så koppla på den, tror nog att tomgång nu ligger 7-10 grader och vid fulla viktutslagen bort mot 30 grader. Det viktiga är att du ser att den ändrar sig ihop med varvtalet. På dina bilder ser det ut som att det finnas ett spår på givaren/nocken men detta ser ut att sitta halvvarv mot nockaxels spår, har du ingen låsning eller finns det ett spår till för att låsa givaren på nockaxeln? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.