Gå till innehåll

Stor uppgradering av Terrängbil.net


Rekommendera Poster

Hej alla!

 

Då är vi till slut klara med Ver 4 och flytten till nya servern, och har tagit bort "Arbete pågår" skylten. Förstasidan är lite provisorisk just nu och kommer att utvecklas ytterligare. Några nyheter är införda, bl annat är nu Namn och Bostadsort obligatoriska vid registrering och krävs vid inloggning från befintligt konto om uppgifterna saknas. Allt för att se till att vi håller sajten seriös. Det finns också fler varianter av gilla inlägg (eller inte gilla). Mycket annat är också nytt eller lite annorlunda, ni får klicka runt och titta själva.

 

Så småningom startar vi nog upp butiken igen med kalendrar, muggar eller annat kul. Flytt och uppgradering har kostat en slant och jag ska försöka hämta tillbaka i alla fall en del av kostnaden.

 

Så, välkommen till Invision Community Version 4 och nya upplevelser! :)

 

/WF

  • Like 6
  • Thanks 6
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Måste bara säga att det blivit riktigt bra med uppgraderingen, Ja flytt mm också

En lite detalj som man inte tänkt på tidigare, som jag gillar är att man var tvungen att skriva i Ort, nu, 

Ja folk kan ju skriva vad som helst, men bra mycket trevligare att se vart i landet folk håller till, 

Nytta både vid köp och sälj, samt om man är ute och åker.

Skulle tro att många sätter på kaffepannan om de har möjlighet om en annan forums medlem skickar Pm om att de är i närheten och funderar på att komma förbi och prata och kika på projekt och fordon.

 

Alltid trevligt med besök om man har tid tycker då jag i alla fall :) 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag kryssade den rutan i inställningarna vid installationen. Har också lagt in krav på  verkligt namn i registreringsvillkoren. Har fått lite gnäll på det, men det är bara Admin och medlemmen själv som kan se det. Allt för att se till att vi håller forumet rent och snyggt. Anonyma medlemmar får gå någon annanstans...

 

Kul idé med fika, kanske skulle ha en egen tråd om det?

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja hu, mina över 10 tusen inlägg har reducerats till "bara" 4500. Jag tror nog jag klara av att klura ut vad det står, utan att gå in på varken de 4500 och absolut inte den första nämnda summan inlägg.  Tänker inte sätta mej och skriva om allt,

Ser framåt och nya inlägg.

Ni som känner att det är viktig information i era gamla inlägg som försvinner, prioritera gärna då de ni tänker på är viktigast,

Viss redigering hjälp kan vi vara behjälplig med, när det gäller till exempel manualer och liknade,, 

Ja när jag är hemma igen efter turen, innan dess kör jag bara det som sej bör ordnas med 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...