Gå till innehåll

Bredda fälgar TGB 11


Raggarjens

Rekommendera Poster

Tackar för all förslag. Fick tag på en kille i Örebro som gör det åt mig. Så det löser sig.

 

Wall smide i Varberg breddar inte fälgar längre.

 

Skullman enterprise i Strägnäs tar 1500kr/fälg då ingår 1†sen 100kr extra per tum/fälg.

 

Den jag lämnar till i Örebro tar 2500kr för 4st med 75mm breddning för våra fälgar och 1200kr för vanliga plåtfälgar. Är en van breddare och har fått gott omdöme.

 

Han i Vikingstad tar 450kr/fälg för vanliga plåtfälgar. Breddar dock inte TGB fälgar.

 

Lite info ifall fler är intresserade av att få fälgar breddade.

  • Like 8
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yes det uppskattas.

Tgb fälgar blir plötsligt snygga när dem breddats.

Ja det blir ett helt annat utseende. Sen har jag beadlocks gen 3 från sweden fabrication som ska på. Så bild när det är monterat och klart kommer. Sen blir det creapy crawlers 37-14,5 däck med. Har allt liggandes så vill få på det nu.

 

En fråga. Skulle jag kunna köpa 2st sånna klossar som du tillverkat till bladfjädringen fram av dig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 7 months later...
5 hours ago, Jens S said:

Hur gick det med breddningen? 

Jo det gick bra. Betalade 2500kr för 4st. 

Och han breddar gärna fler om någon är intresserad. Eller ja han sa det då när jag hämtade mina iaf. 

 

Jag har ett gäng lösa fälgar till som ev kommer breddas. Får se när tid finnes hur jag gör. 

 

Sen var jag och köpte 4st kompletta hjul med nya Trelleborg Cross Country däck på i söndags. Han har 16 kompletta hjul kvar om någon är intresserad. Är med nya däck dom med. Han tar 1500kr/st för dom. 

 

Bifogar en bild på ett av dom från i söndags

 

 

6B672E2E-2D92-4BAC-AE01-60F0C5A82E62.jpeg

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja.

 Sorry.. ser att du frågat mig om klossar till bladfjädrarna. Självklart kan du få köpa, men det kommer nog ta tid nnan jag har en uppsättning nya på g.

 Jag återkommer då.

 

Vill se bilder på dina breddade fälgar.

 Med det priset känner jag ingen lust att bredda själv mer i framtiden.. betalar hellre och låter annan göra jobbet.

 

 Blev det snyggt resultat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 hour ago, Svana said:

Tja.

 Sorry.. ser att du frågat mig om klossar till bladfjädrarna. Självklart kan du få köpa, men det kommer nog ta tid nnan jag har en uppsättning nya på g.

 Jag återkommer då.

 

Vill se bilder på dina breddade fälgar.

 Med det priset känner jag ingen lust att bredda själv mer i framtiden.. betalar hellre och låter annan göra jobbet.

 

 Blev det snyggt resultat?

Ja återkom gärna när du haft möjlighet att göra en uppsättnin. 

 

Har tyvärr ingen bild på det utan däcken monterade och fälgarna målade. Tror jag Får leta igenom datorn och se. Men det blev bra tycker jag.  Var lite ”bulor” där han börjat/avslutat svetsningen men inget större. 

Han kunde även tig svetsa dom om man önskade fick jag veta när jag hämtade mina. 

 

Såg på 4x4sweden att du frågat i en annons gällande tgb hjul hur många han hade. Var honom jag köpte mina 4 av i söndags. I Katrineholms trakten. Han har 16st kompletta hjul kvar. Köpte dom för att ha vid besiktningen om dom skulle gnälla på bredden på mina. 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svar. Visa gärna bilder.. det är alltid kul.

 Jag och polarna är sugna på bara fälgar.. att sedan montera vägdäck på, och ha stor-hjulen i släpvagn till och från körningarna.

 

 Vet du om han sålde lösa fälgar eller bara med däck på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

13 hours ago, Svana said:

Tack för svar. Visa gärna bilder.. det är alltid kul.

 Jag och polarna är sugna på bara fälgar.. att sedan montera vägdäck på, och ha stor-hjulen i släpvagn till och från körningarna.

 

 Vet du om han sålde lösa fälgar eller bara med däck på?

Han sålde bara komplett med däck tyvärr.

 

Hojtar till om jag springer på lösa fälgar. 

Var och köpte 4a lösa fälgar av en herre i höstas. Han kanske hade fler. Ska kolla om jag har kvar numret. Tror jag gav 1200kr för 4st. 

 

Han jag köpte kompletta hjulen av har även spakblock/taljor från armen att sälja. 500kr/st. Bifogar en bilder

 

75105C83-FDCD-4D01-954E-1998F51981CC.thumb.jpeg.72261442051551ac8b52394410e652cb.jpeg4DBFD49B-D993-404B-B68D-36E25C06F8F7.thumb.jpeg.121ed4ec10cedcc40f0cbcadf467ad4d.jpeg

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...