Gå till innehåll

Dodge m/37


Janis

Rekommendera Poster

Hej. Jag är ny både på detta forum och på terrängbilsfronten. Jag registrerade mig därför att jag har sett bilder på Dodge m/37 och det verkar vara här den diskuteras. Förvisso i sin wwII-version men ändå, och de är ju lika läckra, de. 

Var hittar man sådana? Jag kan se annonser på amerikanska siter men det är ju "färdiga" bilar mellan 15000 och 25000 $ vilket är för dyrt. Är det i Norge man ska leta?

Kan man få fatt på körbara men ankomna exemplar som inte kräver flera månaders arbete för att få rullande?

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja tror du har störst chans att få tag i en till vettigt pris, både frakt mässigt och total prismässigt om du letar i Norge,

 

Håller ögonen öppna efter en wc 51 åt en vän, men kan även skriva här om jag hittar något till salu som är vettigt.

 

Letar du färdig bil eller körbar och rrenovering eller färdig renoverad bil ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej. Jag är ny både på detta forum och på terrängbilsfronten. Jag registrerade mig därför att jag har sett bilder på Dodge m/37 och det verkar vara här den diskuteras. Förvisso i sin wwII-version men ändå, och de är ju lika läckra, de. 

Var hittar man sådana? Jag kan se annonser på amerikanska siter men det är ju "färdiga" bilar mellan 15000 och 25000 $ vilket är för dyrt. Är det i Norge man ska leta?

Kan man få fatt på körbara men ankomna exemplar som inte kräver flera månaders arbete för att få rullande?

Det norske forsvaret hadde aldri M37, men derimot fikk vi mange Dodge WC51/52 som våpenhjelp rett etter krigen. De ble auksjonert ut av forsvaret på 90-tallet, og det er fortsatt mange i landet. Vi hadde også de mer sjeldne WC53, WC54 og den sekshjulsdrevne WC62/63.

 

De er naturligvis til salgs nå og da, men mest på Facebook. Prisene er nok like høye som i Sverige, men det er mange flere å velge mellom her.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...