Gå till innehåll

Fordons försäkring 2018


eile

Rekommendera Poster

Ringde och kollade upp inför årets påställning och TR är nog inte billigast längre och även deras villkor sämre med lågt maxtak vid skada.

 

Hos If låg min för helår:

trafik 535:- 

halv 550:-   

helförsäkring 1044:- med max taket på 300 tusen 

TR ville ha 900:- för en halvförsäkring.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns väl nackdelen med de som anser sin bil vara värd mer än deras maxgräns tror de låg på 100.000:-

 

Men stora problemet med TH är att de utövat teleterror, många drabbade, har du varit inne på deras sida och gjort en prisökning så kommer de ringa några gånger i veckan på alla tänkbara tider ofta sent på kvällen vid 10 tiden, hälften av tillfällena lägger de på direkt när man svarar, är de kvar i luren så hjälper inte att be dem sluta samma person som jobbar på teleuppringningen kan ringa dig ett otal gånger bara dagarna efter du har förklarat och bett personen stryka dig från listan. 

Efter man lagt på dem kan de timmen senare ringa till något av familjen andra nummer.

Deras kundsupport har möjlighet att lägga in en spärr de är väl medvetna om problemet och de vet att fram till 22:00 jobbar deras telemarketing,  tror det tog 3 veckor innan spärren började verka. 

 

Jag har förklarat för TH flera gånger att detta med nattliga telesamtal är det dummaste de någonsin gjort. Man kunde ibland komma hem och en hel rad obesvarade samtal och när man googlar går alla till TH.

 

Finns fler trådar om TH här är 160 inlägg på nummer 

0752436111      https://missatsamtal.se/0752436111/
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vanlig försäkring för lätt lastbil 1000 mil om året skadefritt de 2 senaste var kraven.

 

TH påpekade att ev höjning eller justering skulle komma framöver ev nämnde de maj. 

 

Flyttat övriga fordon till IF mycket pga av att det ända jag är intresserad av är räddngsdelen, dvs deras trafik extra som kan man lägga till när man behöver och kostnaden ca en 10 i månaden då får man högst utnyttja den 2 gånger om året helt fritt från självrisk.  Hos många bolag måste man istället lösa halvförsäkring vilket är dyrare.

Hyndan pendlar södra Sverige som jobb bil för frugan och då kan gratis räddning vara smidigt, permanent 4x4 bilar med automat är inget man bogserar hem.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lätt lastbil/personbil. där är alternativen många  Kanon att ni tippsar varandra om detta,   :excl: , 

Men Tung lastbil. privat ägd, då har man inte så många alternativ, även om det är en veteran bil  :(

Att behöva hosta upp ca 7 till 9 K för en halv eller helförsäkring, Ja då blir bara försäkringen en väldigt stor kostnad, som äter av totalkostnaden man har på dem. Skattebefriad och nu även besiktnings befriad eller ej

Trots strängare syn så är Th sina ca 1800 kr och 500 mil helt ok för ett fordon värderat 50 K + Att enbart trafikförsäkringen gäller om de tolkar det så vid en händelse, där man inte kan bevisa att man faktiskt är på väg till / från eller deltar i ett "Ordnat arrangemang", ja man får köra försiktigt de där gångerna man hämtar bran från skolan och alltså inte är på väg till ett utannonserar arrangemang där man är anmäld i förväg till  :mellow:

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppade till LF med Volvon, De fick jag ok pris på den hos, obesiktigad och avställd,

Det blir ju lite moment 22 när man skall ställa på och besiktiga en bil som varit obesiktigad i fler år, 

TH skulle ha 1500 kr i förskott innan de ens försäkrade den så den gick att ställa på och det kunde ta 2 till 3 bank dagar.

Vet inte om de inte trodde den var säker ens att köra till besiktningen med, Nu gick bilen igenom med en anmärkning på ljusbilden, på ett lyse, Som jag fixade på vägen hem

 

Dags att se över resterande försäkringar, 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har lite samma som H.Hansen.

LF försäkrade en obesiktad och avställd bil i mitt fall svart valpen som inte varit körd sen 2005. De var glada och nöjda, fick årskostnad på 1700 något för halvförsäkring. Lätt lastbil, 1000mil.

 

På farsgubbens viking och valp går det någon entusiastförsäkring, vet att han betalar ännu mindre för det. Också med LF. 

 

Kan påverka givetvis om man har hemförsäkringar osv hos LF, det har vi. 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Konstigt att det skall vara som ett lotteri varje gång det händer något eller man skall teckna ny försäkring. Känns som i bland beror det på den man råkar hamna hos sitt dagliga humör. Innan jag flyttade ner till Östergötland. Hade jag allt på LF. Aldrig något krångel. Men då gick man in till deras kontor och pratade med samma handläggare varje gång. När jag startade firman H.Hansen Fishing. Grejade de fram en kanon bra försäkring. Som täckte både kunders skador och stöld. Även om vi så hade utrustningen stod utanför bilen eller bara vid bryggan till exempel. Så gäldenären det. Då man inte kan ta med allt ut i vattnet när man vada ut för att fiska. Men här nere var det andra regler som gälde. Och att hitta deras kontor/ butik går ej. Det finns ingen helt enkelt.

I bland var det bättre för som man säger

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...