Gå till innehåll

Skånes Fagerhult Första maj


Rekommendera Poster

Vi kör från Eslöv med tre bilar till Skånes Fagerhult den första maj.

 

Det är en årlig träff med gamla entreprenadmaskiner, traktorer, militärfordon, veteranbilar, motorcyklar m.m. Träffen är på flygfältet och det brukar också komma ett tjugotal besökande flygplan.

 

Öppet kl 10:00-15:00

 

https://www.youtube.com/watch?v=lKQGIEgAXHs

 

https://www.youtube.com/watch?v=hCEYlTLH7sE

 

 

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skyltningen brukar vara lite sparsam från E4.

 

Adress:

Björnholm 8904
286 74 Skånes Fagerhult

 

GPS:

Lat 56.3850°

Long 13.4700°

 

Avfart 73 från E4.

Rakt fram i rondellen.

Nästa höger in på Kungsvägen.

Kör Kungsvägen genom byn.

Efter 2km på Kungsvägen, ta av till höger mot.Fedingshult och Healt,

Efter 500m är du framme.

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas på regn här.

Bonn. Är hel vild. Lägger ut oss på lego körning när det är så vi nästan inte hinner med vårat egna. Så drar han till Malta och solar själv Och han törs inte lämna gården i händerna på lilla drängen utan tillsyn

Regnar det ordentligt kan vi inte ut på gärdena innan det torkar upp. Och då står både maskiner samt redskap och är hela så inga akut lagningar behövs.

Ja annars lär jag väl bara åka och skriva ett meddelande om att jag är sjuk tidigt på morgonen

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja röd dag,  julafton mm skiter djuren fullständigt i de vill ha mat och tillsyn ändå, 

Men ja jag borde ju ha ledigt. 

Jag nämde ett annat år till en annan arbetsgivare, att 1 maj var Arbetarnas dag, Ja arbeta då din sosse, vart svaret  :D

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar för en trevlig dag  :excl: och trevliga samtal  :)

 

Fick ju provköra Volvon på långkörning , vart nöjd, med både komfort och bränsleförbrukning, 6,6 Liter milen på motorvägs körning, 100 till 120 kmh

 

Fick åka med Sten i bandvagnen när han gjorde ett "full Pull" med släden på traktor pullings bannan  :wub: Snällt nog drog han den tillbaka själv också,  :)

 

Blandat väder, men mer Maj väder, än April väder, Vilket var trevligt för flygarna.

 

Inte så mycket publik, men klart värt ett återbesök, :)

  • Like 5
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fint att du var nöjd med 6,6 liter per mil Hasse. Många hade nog tyckt att det var mycket. Men jag minns dim 13 bil som du körde till Bengtsfors med, den drog visst mer. Du stängde av en förgasare och kom ner på 5 liter/mil eller hur var det?

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Instämmer med ovansagda! Skitkul som vanligt. Det är anspråkslöst, utan tidsschema och den som vill ta en sväng i terrängen gör det. Och förstås Bosse Marntells alla gamla maskiner som startas upp och luftas den dagen. Roligt också att HH kom och hälsade på ända från Skänninge!

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fint att du var nöjd med 6,6 liter per mil Hasse. Många hade nog tyckt att det var mycket. Men jag minns dim 13 bil som du körde till Bengtsfors med, den drog visst mer. Du stängde av en förgasare och kom ner på 5 liter/mil eller hur var det?

Jo jag strypte bränsle tillförseln, till ena förgasaren och kom ner till 5 liter milen vid Bengtsfors turen  :D

Naturligtvis var det 0.66 Liter milen denna Volvo tog  :lol:

 

Ja det vart lite dryga 5 stenkast att köra ner och besöka, och hem igen.  

För er som kommer söder om Dalälven är det ca 55 mil  :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...