Gå till innehåll

Bromsljuskontakt till TGB20


Peter TGB22

Rekommendera Poster

Inför besiktningen i veckan så gick jag igen det elektriska och upptäckte att bromsljuset inte fungerade. Efter lite felsökning så visade det sig att en anslutning till bromsljuskontakten gått av. Detsamma har för övrigt hänt på handbromskontakten, så det verkar ju inte vara ett alltför ovanligt problem.

 

Någon som har tips på vart man får tag i en ersättare? Helst ett Volvo orginal, men allt är av intresse.

post-10233-0-58069300-1525514095_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet att jag har, skall snoka i gömmorna, dock lite oreda efter en hylla rasat i vinter och många projekt bara stuvats på hög, en vårstädning bör till, men jag har en aning om i vilket hörn jag skall börja leta 

Så hittar du ingen skall jag se vad jag kan göra

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Autoexperten har ett flertal som ser lika ut priser från 98:- och uppåt.    Är det tum gänga kan det bli knepigare men det är ju enkelt att dra i en tapp och ändra till mm eller handla storleken förliten och justera med mutter på vardera sidan.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipsen! Tycks dock vara mer fel än bara strömbrytaren. Kopplade ihop kablarna på prov, men bromslyktorna tändes ändå inte. Verkar vara ett avbrott någonstans, men det är ju verkligen inte lätt att komma åt att felsöka. Någon som har koll på hur ledningarna är dragna eller vart jag ska söka efter felet? Alla säkringar är hela.

 

Försökte hitta en servicemanual för det elektriska, men hittar bara för TGB 11 och 13. Mycket är ju lika, men inte allt. Ett kopplingsschema till TGB20/22 skulle vara trevligt att ha!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...