Gå till innehåll

Min nya odöpta 13-bil


Malawie

Rekommendera Poster

Likt med min gamla 11:a ska jag nu föra bygglogg här, även om själva byggandet kommer vara ganska begränsat som den var på 11:an så märkte jag att det är ganska skoj att kika igenom vad man har slösat sin tid och pengar på efter ett tag, ifall man nu glömmer och vill att ångesten ska smyga tillbaka. 

Vad har jag nu släpat hem för att göra sambon lycklig? jo en TGB 13.

Fick nys om en snubbe som vill bygga en camper av en 11 och tänkte "Ja, nu funkar ju faktiskt min 11 problemfritt. Då kanske man ska passa på att skaffa en som har lite problem!" Istället för att bara njuta av en smärtfri sommar utan utgifter och mörka garage.

Utan någon som helst eftertanke så åkte jag och bytte, smällde på mina grova däck bak och började rulla hemåt. Kom ca 30 min innan jag behövde ringa vägassistans, efter att ha hört priset var jag på vägen igen, det fick bära eller brista helt enkelt!

Nu var det ju inte så att jag blev lurad utan jag köpte helt sonika en bil med trasig motor och förväntar mig att den ska hålla hem. 


Det är en gammal 13-bil ifrån F-10 Ängelholm med ombyggt flak, på den sitter det en stor vinsch, framtill har vi Alu-zink och i mitten sitter det en  B30 med Simons sportsystem i rost.

Inga direkta problem med den än.

 

IMG_0316.thumb.jpg.ef443a5bd076437ccd5a75f98f14db2e.jpg

  • Like 6
  • Haha 5
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...