Gå till innehåll

Säkra inköpsställen.


ErikL

Rekommendera Poster

Är det säkert att betala i förskott när man beställer från 4x4 offroad, dom erbjuder inte något annat än betalning i förskott.

Ska beställa däck men vill inte betala om det är krångel med att få grejerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menar du https://www.4x4offroad.se/   ?

Dom är då seriösa av vad jag erfar, , 

De flesta "nät företag " vill ha betalning i förskott, ofta är tex klarna eller paypal eller liknade inblandade, då har man ju någon slags köpes garanti, så det är ganska säkert,

 

Men alltid en chansning att köpa på nätet, allt från oseriösa nätbutiker till de olika frakt bolagen gör fel i bland. 

Köper en hel del över nätet, oftast går det bra, 

Skrymmande saker brukar jag köra och hämta om det är rimliga avstånd, som i mitt fall brukar sträcka sej ca  max 30 mil bort beroende på hur nödvändigt köpet är och vilka frakt alternativ de som säljer utlovar, man får ju ofta en möjlighet att följa sitt gods, och det känns bättre, fast man egentligen inte vet vad de skickat, 

Visst jag har kör 30 mil och mer och kommit hem tomhänt, men då mest på grund av att jag fått en felaktig beskrivning eller gjort en annan bedömning än säljaren och ej velat köpa, det får man ta emellanåt om man köper begagnat,

 

Har nog haft tur och ej blivit blåst så ofta, kommer inte nu i skrivandes stund på någon nät affär som ej levererat .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...